|
|
| dressur |
| Forfatter:  |
Katja |
| Dato:  |
05-01-2002 23:08 |
|
hvordan kan man få en hest op at gå rigtigt, med rygsving og alt det der??
min hest er nem at få til bidddet men jeg mangler mere rygsving i den og mere bæring.
Det er en pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: dressur |
|
|
Hej Katja
Humlen i det hele er de halve parader, og så huske at drive en masse på hesten med en let anholdende tøjle. Nu skriver du ikke om det er en unghest eller hvilket niveau den ligger på dressurmæssigt. Men mit råd ville nok være at ride hesten rigtig meget "bagfra" dvs drive en masse på og så ha' den let anholdende tøjle så du rider hesten frem til biddet istedet for at hive hovedet ind på den.
Noget du vil ha' uddybet så skriv endelig....
mvh
Vipse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
IIMalouII |
06-01-2002 10:31 |
|
Hejsa
Hmm.. jeg har skrevet en meget dårlig forklaring i det andet emne "Dressur..." startet af Juul. Jeg er helt enig i Vipse`s forklaring.
Med Venlig Hilsen
Anne
..Den lille hestepige på 12 ups, 13 år 
Min hjemmeside:
http://www.minimizingirl.subnet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
bonny |
06-01-2002 20:50 |
|
Jeg er også Enig. Det er virkelig vigtigt at du rider fremad om bidet, altså bagfra og frem, og ikke trækker forfra og tilbage. Det virker faktisk, og på ganske kort tid, vi snakker 3 måneder efter jeg begyndte at ride sådan, træder min hyp bagbenene 20 cm længere ind under sig, løfter benene bedre hen over jorden, i stedet for at slæbe dem. Så god fornøjelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
sara |
07-01-2002 09:35 |
|
Jeg er helt enig i at det ligger i bagparten. Det gælder om at få bagpaten med ind under ponyen. Så bliver det automatisk en mere svævende gang. Her er det også vigtigt at følge dens bevægelser med sædet så du ikke kommer til at bremse den der fra.
Det kan også komme lidt an på hvor høj din ponye er. Det kan godt være lettere på en 1.er pony end en 3.er pony.
Hilsen Sara.(ikke logget ind)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Bettina S. |
07-01-2002 10:31 |
|
Hejsa!!!
En hest får også bedre rygsving, hvis du starter med at lægge den dyb - og når den så er der, rider man kraftigt frem, så den får mere sving. Når du har fået dette (ikke altid helt nemt at få) er hesten helt fri for spændinger i kroppen, du skal selv kunne placere hoved og hals hvor du ønsker det, og selv have helt styr på tempoet. Prøv f.eks. at ride overdreven langsomt, og så ride frem. I starten vil hesten sikkert løfte hals + hoved, fordi det er svært for den - kræver meget træning.
Når hesten strækker dejligt, og du har et godt sug på tøjlen, kan du begynde at samle din hest, bare ved at kortne dine tøjler og stadig ride frem bagfra. Husk hesten motor skal sidde i bagbenene!
Måske skulle du invistere i lidt undervisning, da det er svært at rde korrekt..., bare min mening!
Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej igen Katja
Hvor bor du henne af i verden, kunne jo være jeg kendte nogen der kunne gi' fornuftig undervisning til en fornuftig pris *S*
Vipse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet