Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Er det for langt at ride??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 22:11
Hejsa
Jeg skal flytte min hest imorgen til et lille sted, de har kun en ridebane,men der ligger en rideskole ca 5-6 km fra stedet.
Det jeg tænkte på var at jeg måske nogle gange om ugen kunne ride der over og få undervisning.
Jeg er bare meget usikker på om det er for langt at ride, så jeg ville meget gerne høre hvad i mener.

Kh Sandie :0)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det for langt at ride??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 22:25
jeg red engang et lignende stykke et par gange om ugen.....og hvis hesten bare er i form til det, mener jeg ikke det er noget problem!
Og så er den jo også pænt varm, når du kommer frem :-)

Mvh. Etna*
Et surt ansigt :-( kræver 65 muskler, et smil kræver 13 :-).....så hvorfor anstrenge sig??? ;-)

Så er datoen sat for den næste bowlingtur... læs mere her:http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php4?f=9&i=998&t=998

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 23:49
Nej, er den blot i form skulle det ikke være noget problem..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 08:53
Det skulle jeg da nok mene, hesten skulle kunne holde til.
Da jeg havde min hest red jeg hjem (til mig selv) en gang om ugen. Det var en tur på 14-15 km i alt - pluds lidt mere, for jeg bor mindre end 100m fra stranden, så en lille tur på stranden blev det jo også til. Min hest kunne sagtens holde til det. Ingen problemer med det, faktisk fik han kun en fantastisk kondition.
Så kom du bare af sted.
MVH Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 18:06
Hvis du bare skridter er det ikke særlig håtdt for hesten, jeg har redet 4-5 km. frem og tilbage plus en times undervisning. Det kunne hun sagtens klare selv om hun ikke var i superform, bare hesten får lov til at slappe af frem og tilbage.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 19:54
helt enig...og man siger jo også at skridten opbygger grundkonditionen!
Men jeg mener nu godt man kan trave lidt også....for ellers tager det MEGET lang tid....men det kommer jo også an på hvordan hesten ellers klarer det.
Jeg ville starte med at skridte og så finde ud af hvor træt hesten var efter ridetimen i hallen, og så se om den stadig var frisk nok og evt. trave af på turen hjem, hvis hesten er rolig og afslappet nok til dette.
Da jeg red et lignende stykke et par gange om ugen, red jeg til sidst det meste i trav, og når vi kom forbi en stubmark eller noget, kunne vi da også finde på at tage en rolig galop...
Men det var først da min hest var i GOD form!

Mvh. Etna*
Et surt ansigt :-( kræver 65 muskler, et smil kræver 13 :-).....så hvorfor anstrenge sig??? ;-)

Så er datoen sat for den næste bowlingtur... læs mere her:http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php4?f=9&i=998&t=998

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 20:05
Jeg vil da bare mene at det er et plus = et rigtig godt og langsomt tilskud til opvarmningen!

... men hvad ved en lille pige som jeg :o)

Smil fra Mettepigen fra Jylland og El Asbaah hesten fra Arabien (modsætninger mødes jo):-0

"Nogle gange spørger jeg mig selv hvorfor jeg "holder hest"? Dertil svarer min indre stemme, at dette er fordi, han ikke bare er et dyr - men en del af mig og min sjæl... "

Der findes begivenheder der ændrer ens liv - en af mine var mit møde med Jasmin - tak ven!

Der findes gudskelov også en hesteskreven bibel - denne hedder "Natural Horse-Man-Ship" og er skrevet af Pat Parelli! Tak Pat!(i)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 21:46
Nej det er det ikke, din krikke ville også nyde at ride turen derover, det gjorde min da jeg en gang red til og fra ridning 1 gang om ugen, men jeg vil tro at flere gange om ugen ka den sikkert også godt tåle!

MVH Asta I mp gerne skrive en besked til mig, lover 100 % at jeg skriver tilbage, elsker bare sådan nogle små beskeder her på HN......Og så ku jeg også lære jer alle lidt bedre at kende!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 23:53
Førhen praktiserede jeg dét at ride nogle få km til og fra hal flere gange om ugen, da vi på selve stedet kun havde udendørs dressurbane... Hestene nyder afvekslingen. Og du kan sagtens bruge det som en del af opvarmningen - eller en fri gallop noget af vejen hjemad er heller ikke sådan at kimse af :-) Forudsat, selvfølgelig, at hesten er i form til det. Ellers er det jo godt med en hel del skridt...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-01-2002 12:03
hejsa ! jeg syntes at det er lidt langt men det skader da ikke.
jeg syntes også at hvis du skridter den fram og tilbage så bliver den ordentligt opvarmet og det er kun godt i dette kolde vejr ...så jeg syntes at du skulle gøre det.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-01-2002 21:02
Det er absolut ikke for langt hvis hesten er optrænet til det. Det er dog en fordel hvis der er plads til at du kan skridte i vejkanten hvor der er græs eller lignende!

Hesten er fra naturens side vandt til at bevæge sig meget og gå lange strækninger. Det har vi nærmest taget fra dem. De burde motioneres flere timer om dagen for at det ville dække deres naturlige behov.

Fridage har en hest faktisk heller ikke brug for med mindre den er syg. Når den er vandt til at få så meget motion, vil det være forkert at ændre dens naturlige hverdag og adfærd!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider