|
|
| ¨genoptræning... |
| Forfatter:  |
Hestepigen |
| Dato:  |
19-12-2001 19:51 |
|
For ca. en måned siden vred min hest om på sit bagben da vi var ude og ride. Nu er haltheden næsten væk man kan kun se det en smule når han går fratrav til skridt. Jeg har haft heste hele mit liv men aldrig haft en halt hest (hvilket jeg synes er godt skuldret:) så mit spørgsmål går ud på; hvordan skal man genoptræne den?Hvor lang tid vil der gå før jeg kan starte springstævner igen? Der skal lige siges at han er meget livlig selv i skridt og jeg vil jo nødigt til at starte forfra...
Håber I kan hjælpe mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: ¨genoptræning... |
|
|
Jeg ville ikke forhaste mig med at genoptræne! Så kommer du bare til at gøre det to gange, og hvis hesten stadig halter lidt, så nøjes med at skridte. Men det er jo også perfect, da det er i skridt man optræner kondition, og smidighed. En hest der ikke er helt klar, laver bare større skade på den gamle skade.
Meen interval træning er også meget brugbart, hvor du skridter 5 min. , og så traver 2 min, og så forøger du med at trave med et minut om dagen!! Altså skridt trav skridt trav....
Min massør har fortalt mig at det tager ca 3 uger at træne en hest ordentligt. Spørgsmålet er jo så bare om din hest har brug for at starte fra bunden. Spørg dyrlægen! De er som regel meget hjælpsomme (Og er de ikke det, så skift)
Held og lykke!
Lunah
Take a look to the sky, Just before you die..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Ditte H |
23-12-2001 15:06 |
|
Jeg ville også rådføre mig med dyrlægen og gå meget langsomt frem. Det er meget lang tid hesten har været halt. Jeg har hørt hesten skal stå lige så længe den har været halt, før man begynder at ride igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heidi H Larsen |
31-12-2001 15:55 |
|
Ja spørg dyrlægen. Snak med ham om svømmecenter for heste ikke ville være en god ide, da det jo er godt for alle hestens muskler og det belaster ikke hestens ben på nogen måder!
Heidi H L
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet