Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tal ordenlig dansk
Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 14:49
Der sket meget her inde på trægning i den sidste uge. Debatten er blevet højnet betydeligt, og der har været mange gode og interessante indlæg. Men nogle indlæg har haft en lidt harsk tone. De har været mere eller mindre personlige angreb med et langt fra propert sprogvalg.

Jeg finder det meget beklageligt.

Jeg ved godt, at min egen optræden ikke er helt pletfri, og jeg underskylder meget, hvis jeg har optrådt uheldigt og såret nogen.

Men jeg synes stadig, det er synd, at gode og intelligente indlæg skal ende op i verbale slagsmål og personligt plidder pladder.

Jeg kan godt lide at være på www.heste-nettet.dk specielt fordi jeg synes der er plads til alle. Der er normalt ikke den bedrevidne og varmblods snobbende tone, man finder på andre hestesider. Det er jeg meget glad for. Jeg mener også, at vi ikke er blege for at tage kontrovertielle emne op.

Jeg ved, at nogle mener, 'vores' side er for sladrevorne, gummistøvle beklædte, LC ryttere. Men det mener jeg ikke er sandt.

Jeg synes vi skal være forgangs sted for hestefolket, og vise at lige meget hvad vi diskuterer, så kan vi finde ud af at tale ordenligt til hinanden. Vi skal respektere hinanden også selvom vi ikke har de samme holdninger. Om ikke andet, så må vi enes om ikke at enes.

Jeg vil nødig hænge nogen ud (og gør det så alligevel, og jeg beklager), men jeg håber ikke, at vi ender med at (muligt useriøst spørgsmål) om, det er sandt om ens skamlæber bliver større af at ride bliver besvare på følgende måde (af et voksent menneske) "Hold kæft!!! Hvor dumt kan man spørge? Tror du også man får længere ben af at ride og større mund af at råbe?
Du er virkelig een af dem der får debatten højnet."

Derfor tilsidst vil jeg sige. Vi skal tale og behandle hinanden ordenligt. Behandel den du skriver til som du gerne vil behandles. Også til allersidst, så skal vi sku' (;-)) ikke have nogen bandeord herinde.

Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Re: Tal ordenlig dansk
Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 15:49
Godt sagt Bodil ! !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 18:59
sådan bodil
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 19:37
Ja, fint nok, men dette harmonerer ikke:

"Vi skal tale og behandle hinanden ordenligt. Behandel den du skriver til som du gerne vil behandles. "

"Der er normalt ikke den bedrevidne og varmblods snobbende tone,.."

Se, det synes jeg nemlig altid er et problem. Fordi DV har nogle rådne kår, så behøver man vel ikke rede alle over en kam !!! Og så bliver varmblodsfolkenes tone også derefter hvis der altid er den negativitet. Jeg understreger:" Behandel den du skriver til som du gerne vil behandles." Jeg nægter at tro på det kun er DV´s tilhængere der er bedrevidende og snobbede.

Når det er sagt, er jeg helt enig i at det fremmer lysten til god debat med saglige og velformulerede indlæg af både for og imod-slagsen.

Tilde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 21:57
Tilde,

Jeg vil nødig generaliser, og det tror jeg også, jeg for det meste har gjort opmærksom på i mine indlæg. Og ja, jeg vil da gerne indrømme, at jeg måske formulere mig lidt kluntet i min omtale af DV. Men jeg ville gerne prøve at skabe en association til en anden heste internet-side, hvor jeg mener en del af 'medlemmerne'falder indenfor denne kategori.
Selvfølgelig er det ikke alle, der opfører sig sådan. og godt for det.
Det eneste jeg gerne ville var at vi blev lidt bedre til at behandle hinanden herinde.
Og så skal jeg nok prøve på at feje for min egen dør før jeg fejer for andres.
Point taken.

Bodil - som må indrømme hun selv hører under DV kategorien, da hun selv rider på en.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 22:00
Hej!

Godt brølt, Bodil...!!!

Men ok; jeg tilhører vel osse varmblodsfolket for jeg har osse sådan en - og shetlandsfolket, og fjordfolket og blandingsponyfolket - he he he! Og jeg er RIGTIGT snobbet *ggg*!
( Tilhører osse sarkasmefolket).

Men jeg kan godt li' dine indlæg :-)))) God vind!

Hilsen May-Britt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-11-2001 22:27
Oh ja,
Jeg glemte sarkasme folket. En veludviklet race med højtstillede bagben og et ædelt udtryk.
Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-11-2001 08:39
Bodil

Jamen så er vi enige alligevel.
Har vist nok også to DV-heste ;-)

Så lad os få nogle flere gode debatter.

Forøvrigt synes jeg du har nogle gode indlæg Bodil!

Mvh Tilde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-11-2001 23:22
Ja det skal du ha' Bodil, du skriver faktisk nogen rigtige gode og fornuftige indlæg! Sådan...!

Knus Sebbeline
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-11-2001 11:38
Hej Bodil,

Jeg er helt enig, og jeg prøver da også at leve op til det selv (det der med at behandle andre ordenligt). Men....det hænder desværre at jeg bliver så grebet af debatten, at jeg godt kan blive lidt skarp i mine svar. Mange herinde kender mig og mine holdninger, og tager det ikke ilde op, men jeg har da også i tidens løb måttet give en undskyldning eller to - specielt til dem som ikke kender mig i forvejen.

Men når det er sagt, så vil jeg også vove den påstand at det skal gælde hele vejen rundt. Det kan ikke nytte noget at man bliver fornærmet over at blive sagt imod og derved griber til personligheder, for herefter at projicere denne svaghed over på sin "modstander".

Det er som en anden har nævnt et åbent diskusisonsforum, hvor deltagerne har ret til at have deres meninger uden at blive hængt ud som mindrebemidlede. Det må man ikke glemme, selvom man selvfølgelig altid selv sidder inde med den ultimative visdom :-) (og sarkasmen driver ned ad skærmen).

Jeg tror dog også at en del af de verbale slagsmål hidrører fra misforståelser. Jeg husker selv, hvordan jeg i hyggesnakken kom med et "angreb" på en pige, fordi jeg ikke kunne læse sagens fulde sammenhæng ud af hendes indlæg. Derfor ræsonerede jeg fejlagtigt og skrev et endog MEGET skarpt indlæg, som jeg senere måtte undskylde for og forklare, hvorfor jeg havde reageret som det var tilfældet.

BeritH
B.I.T.C.H. = Babe In Total Control of HerselfB-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider