Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

ONDSKABSFULD HEST????
Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 16:10
HEJ ALLE SAMMEN.
DER NEDE HVOR MIN HEST STÅR ER DER EN VÆDDE LØBSHOPPE PÅ 5 ÅR.DERT ER EJEREN AF STALDENS HEST.HUN HAR OGSÅ 2 ANDRE OG SÅ ER DER TO MERE DER HAR DERES HESTE DER.
VÆDDELØBSHESTEN ER REN UD OG SAGT FORFÆRDELIG!!!
DEN VÆVER I BOKSEN OG FOLDEN KONSTANT-DEN KOMMER UD HVER DAG.
DEN KØRE TÆNDERNE HEN AF TRÆMMERNE I BOKSEN,BIDER I BOKSDØREN OG I KRYBBEN BIDER EFTER DE ANDRE HESTE NÅR DE GÅR FORBI OG LØBER EFTER DEM I FOLDEN OG SPARKER EFTER DEM.
VÆRST ER DET AT HUN BIDER EFTER FOLK I STALDEN-HUN HAR BIDT NOGLE.HUN SPARKER EFTER EN NÅR MAN STILER ELLER LÆGGER DÆKKEN PÅ HENDE OG HVIS DU SKAL HENTE EN HEST UDE FRA DEN FOLD HVOR DIN HEST ER KAN HUN FINDE PÅ AT LØBE DIREKTE IMOD DIG OG SÅ DER EFTER VENDE BAGPARTEN TIL OG SPARKE BAGUD.HUN LÆGGER BARE ØRENE NED OG ANGRIBER EN!
VI HAR PRØVET OG VÆRE SØDE OG KLAPPE OG GIVE HENDE GULERØDDER OSV MEN DET HJALP INTET.SÅ PRØVEDE VI OG SKÆLDE UD OG KLAPPE HENDE BESTEMT PÅ HALSEN NÅR HUN ANGREB EN OG BED EFTER EN.
HUN ER OGSÅ SÅN OVER FOR EJEREN.MEN HUN VIL IK AF MED HENDE FORDI HUN NOGLE GANGA VINDER I LØB.NÅR DU RIDER HENDE ER HUN GLAD OG MEGET FRISK.
MANGE SIGER HUN ER TOTAL HJERNE DØD OG BURDE SLAGTES OG AT DE IK FATTER HVORFOR JEG TURE RIDE HENDE DA HUN ER HELT OPPE OG KØRE OG FISER RUNDT I GOLAP DE FØRSTE 20 MIN.
HVAD SKAL VI GØRE VI BLIVER JO NØD TIL AT LEVE MED HENDE???
KNUS FRA OS....
0
0
Svar på denne tråd

Re: ONDSKABSFULD HEST????
Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 16:34
hej!!!
det kan være kedsomhed som plajer hende. når du siger at hun er meget sød når du rider på hende, men en ren djævel når du ikke rider på hende. har hun haft en anden ejer tidligere? det kan være at der er noget som minder om hendes gamle hjem hvis hun er blevet mishandlet? ellers hved jeg ikke helt hvad der kan være galt med hende.
venlig hilsen Nina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 16:54
Prøv en hestehvisker!!! De kan ofte mere end man tror, har jeg ladt mig fortælle. Har dog ikke selv prøvet en. Men man har da hørt at de kan tæmme selv de mest besværlige heste, så måske kan de også løse det her problem. Tja det var da bare en ide´jeg kom på.
Hej fra Ulla
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-09-2001 17:31
Hej.
Jeg tror faktisk at en hestevisker ville kunne hjælpe.
Jeg har selv gjort det en del - især med væddeløbsheste. De har nogle sjove "vaner" til tider. Jeg har selv arbejdet med en del af disse heste, så jeg kender en del til dem.
Et godt råd vil være at man finder en, som kun tager sig af den pågældende hest. Og man skal bruge virkelig meget tid sammen med hesten. UDEN pisk!
Jeg ved ikke om jeg vil kalde mig selv hestevisker, men jeg forstår hestene. Især heste som man kalder skøre mm. Mange af de heste jeg har arbejdet med, kræver ofte meget mere opmærksomhed, end man normalt ville give en hest. Samtidigt kræver det meget tid, og man skal ikke have et dårlig temperman selv, idet man ikke må råbe eller slå hesten lige meget hvad. Det er hårdt men det er dejligt når man har nået sit mål.
Sjovt nok, så drejer det sig ofte om væddeløbsheste, når man hører om disse problemer. Men man skal lærer og forstå dem.
Desværre kan jeg ikke sige at der er et bestemt råd man kan bruge. Det kommer nemlig an på hesten. Men prøv at finde en bestemt passer til hesten. Lad den arbejde lidt mere. Lad den få mere opmærksomhed. Det er alt jeg kan sige, uden af at have set hesten.
Held og lykke.
Anja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2001 12:32
Hmm.. enten er den snot forvirret eller møg forkælet, for de virkelig ondskabsfulde heste synes jeg der er meget langt imellem! Jeg hælder nu mest til at den her hest er forkælet - og så er det tid til at I behandler den som det den er - et dyr på ca. 500 kg, som kan være ret farlig hvis den overtager styringen. Tag lige og fortæl den hvem der bestemmer!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2001 14:42
HEJ IGEN...
EJEREN AF HESTEN KENDER GODT DEM HUN HESTEN AF OG DER VAR HUN VIST OGSÅ SÅDAN.HUN HAR OGSÅ HAFT HESTEVISKER PÅ MEN DER HAVDE HUN BARE SNAKKET OM AT HUN SKULLE BAGGE MED HESTEN INDTIL AT DEN VILLE BEGYNDE OG STEJLE FOR DET VAR GODT FOR RYGGEN!MENING!
DEN ER UDE HVER DAG OG BLIR OGSÅ REDET AF EJEREN.DEN ER HAMRENDE LIGEGLAD MED HVIS DU SÆTTER "LEGETØJ" OP I BOKSEN DEN VÆVER BARE VIDERE.OG FORKÆLET ER DEN IK PÅ DEN MÅDE AT DEN FOR LOV TIL AT BIDE EN UDEN ET BESTEMT KLAP!EJEREN VIL IK LADE ANDRE PASSE DEN DA DEN ER SÅ MÆRKELIG OG DE FLESTE ER OGSÅ BANGE FOR DEN.
JEG TROR IK DER ER NOGET DER FOR DEN HEST TIL AT VÆRE SØD....
MEN TAK ALIGEVEL!
KNUS FRA NANA OG CO.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2001 19:32
nogen heste bliver "ondskabsfulde" hvis de er utrygge. Det kan være utryghed ved personer eller ved selve stedet hvor den står. Har hesten været flyttet kan det sagtens være en "gyldig" grund til dens opførsel, nogen heste reagere ikke synderligt ved ændringer mens andre reagere meget voldsomt, hvilket jo igen kan give udtryk på mange forskellige måder
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2001 19:39
Heste angriber når de føler sig truet. Dens adfærs lyder ikke normalt. Men at den angriber er ikke et tegn på at den er ondsindet, men utryg. Hva man gør, er svært at svare på. Men den har helt sikkert brug for at føle sig tryg.
Jeg har været ude for at min hest begyndte at bide efter folk. Hun var opstaldet i en stald, hvor hendes plads var lige foran døren. Det kunne hun ikke klare psykisk. Hun ville vise folk at hun havde brug for at de gik væk fra hende (og blev væk!!)Hun blev flyttet hen i et hjørne i stalden, og det hjalp. Hun blev aldrig rigtig glad i den stald, men holdt øjeblikkeligt op med at snappe, og har ikke gjort det siden. Man kan ikke bebrejde en hest at den forsøger at kommunikere! Den hest du taler om, kan sikkert ikke finde ud af hvordan den skal forholde sig til mennesker. Derfor ønsker den dem langt væk. Jeg tror godt den kan kureres, men det kræver de rette mennesker med de rette erfaringer. Og en kæmpe bunke tid.

Held og lykke!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-09-2001 13:26
Jeg synes hesten lyder meget usikker og frustreret - når den ikke har en pløk respekt for nogen, så er det da ikke så mærkeligt at den opfører sig sådan.
Når den ingen leder har, må den jo være sin egen.
At den væver tyder bare endnu mere på at den stærkt har brug for hjælp.

At få en hestehvisker ud hjælper ikke en dyt hvis ikke ejeren selv fortsætter arbejdet og gør en helhjertet indsats for at få dyret på ret køl. Især ikke i disse dage hvor enhver bondeost kan kalde sig selv hestehvisker. Og så er der de heste der er så langt ude at intet kan hjælpe dem og de må aflives. Sådan en har jeg heldigvis selv kun mødt en enkelt gang.
------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-09-2001 13:52
Måske man skulle prøve at få en kinesiolog til at snakke med hesten??

Det kan jo være der er noget i vejen, som den er utryg ved??

Kender én der har prøvet en kinesiolog, og det hjalp på hendes hest.... meget endda...

rap-rap-rap
RikkeAnd...Horse Power Quality
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-09-2001 01:36
Signe har ret. Prøv evt. Gitte Naldal (har selv været nede hos hende og ved hvad hun kan gøre). Men det er rigtigt at ejeren er nødt til selv at sætte sig ind i hvordan man kommunikerer med heste, ellers bliver den bare umulig igen når den kommer hjem. Vi er de mest intelligente væsner på jorden og vi KAN lære hestesprog, men hestene kan ikke lære menneskesprog. Alle der har med heste at gøre burde lære det. Det er ikke så svært, det er bare at sætte sig ind i hvordan heste kommunikerer med hinanden. Prøv at studere en hesteflok, og de hvordan de er overfor hinanden. Det kan man lære meget af.

Gitte Naldals hjemmeside er: www.horsemansship.dk

MVH Heidi.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-09-2001 16:29
jeg kan prøve og snakke med ejeren-men det blir lidt svært for hun er lidt svær at snakke med......!
tak!
knus fra nana
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-10-2001 13:43
Hej.
Hvor er det syndt! Både for ejeren, hesten og alle jer, der omgås den!
Da jeg ikke kender hesten og ikke har set den, kan jeg ikke forklare dig årsagen til problemet.
Et er dog helt sikkert. En hestehvisker er en rigtig god ide. Hvis ellers ejeren / passeren selv fortsætter arbejdet med hesten.
Prøv at tale med ejeren, spørg om hun tror på hestehviskning.
Hvis ja, så hør om hun har tid og lyst til selv at arbejde videre med de metoder hestehviskere bruger...
Jeg vil ikke kalde mig for hestehvisker, men jeg har arbejdet meget med problemheste, og har selv haft en fuldblodshoppe, der opførte sig ligesim den, du omtaler.
Jeg brugte kropssprog og metoder fra Monty Robert og Michael Peace, og det virkede...!
Held og Lykke, og bare skriv, hvis jeg kan hjælpe.... ;0)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-10-2001 15:28
til dig stinne...
tak det er godt at vide der er en der ved hvordan det er at have sådan en hest i stald.
jeg ser om jeg kan få fadt i ejeren en dag.
knus fra nana
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider