|
|
| Øvelser i LA1 og LA3 dressur |
| Forfatter:  |
Tilde |
| Dato:  |
16-09-2001 20:39 |
|
Jeg er i tvivl om udførelsen af to øvelser i henholdsvis LA1 og LA3.
I LA1 skal man ride en 20-meter volte i galop med kort afbrydelse af støtte på biddet. Menes der begge tøjler? Eller kun den indvendige?
I LA3 skal man ride en 10-meter volte ved I hvor man rider fra M mod E. Den volte ligger jo lidt akavet. Der menes vel at volten skal ligge ud for I og ikke at man skal røre S eller hva? Man kommer vel lige til at snitte langsiden et stykke fra S mod H ??????
Mvh Tilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Øvelser i LA1 og LA3 dressur |
@nn@ |
17-09-2001 09:24 |
|
Hej Tilde
I LA1 skal man TYDELIGT afbryde støtten på biddet med begge tøjler, dvs. ca 3 galopspring har du slet ingen kontakt med hestens mund, det er ikke nok bare at give hesten længere tøjler, det blev jeg dømt ned på første gang jeg red programmet.
I LA3 skal du lave en 10 m volte ud fra diagonalen efter samme pricip som når du rider ad midterlinien og laver en volte ud mod barrieren her er det bare på diagonalen.
Håber det hjalp lidt! Og held & lykke med det.
Hilsner fra @nn@
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sif |
17-09-2001 21:23 |
|
Hey - I to kan måske lige hjælpe mig?
Jeg sidder her med en LA1-B, altså kort bane, der står således:
karaktergrp. 17:
F-X-(H) Middelgalop
før H Overgang til arbejdsgalop
karaktergrp. 18: (og her kommer det mystiske)
HCM(B)
(X)G Arbejdstrav
- hva' hulen skal man lave fra H til (B) og ud til (X)??? Der må absolut mangle noget, eller hvad?
I håb om hjælp, Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tilde |
18-09-2001 08:08 |
|
Nu sidder jeg ikke lige med hverken programmet eller en oversigt over banen (er ikke god til at huske hvor bogstaverne sidder!), men har man ikke krydset banen fra F-X-(H)? Så lyder det mest sandsynligt at man skal i arbejdstrav fra (H), for hvis man skal blive i kontragalop indtil (X), så bliver det godt nok lidt for spidsfindigt synes jeg. Så skal man lave en overgang fra arbejdsgalop til arbejdstrav i et skarpt hjørne, det lyder helt skørt.
Tilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lykke |
18-09-2001 08:48 |
|
Hej Sif
der står:
17. F-X-(H) middelgalop
før H overgang til arbejdsgalop
18. HCM (B)
(X)G Arbejdstrav
Dvs. du kommer skråt igennem i galop, korter galoppen og går i trav ved H, fordi der jo står at du udfor bogstaverne H-G skal trave. Hovslaget skal følges i trav og ved B vender du til højre og vender efterfølgende ad midterlinjen.
Håber det hjalp!
mvh. Lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej Lykke
Jo, det hjalp. Jeg sad der og stirrede mig blind på den der linie, hvor der ikke stod hvad man skulle - normalt står der jo noget ud for hver "bogstavrække", så jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt man skulle fortsætte i arbejdsgaloppen indtil der stod noget andet.
Tak for hjælpen
Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
nina |
25-09-2001 13:50 |
|
Hej,
Hvad er det så forventet at hesten skal gøre når man slipper kontakten til biddet i de 3 galopspring?
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Liv (buster) |
25-09-2001 21:51 |
|
det forventes at hesten forbliver i sin samlingsform, dvs. man tester den opnåede selvbæring (eller mangel på samme). Nogle ryttere har så meget i hænderne at hesten slår fra når rytteren giver efter. Altså tester det rytterens arbejde og korrektheden af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet