Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Skummeri...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2001 20:57
Hej.

Når jeg har redet seriøs dressur på hyppen er der næsten skum overalt. Under underlaget, ved hovedtøjet, ved munden og bagi... Hvordan kan det være hun skummer så meget??? Ikke fordi det genere, men jeg er bare nysgerrig!!

mvh Tinus. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Skummeri...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2001 21:07

Under underlag, ved hovedtøj og mellem bagbenene er det sveden, der "piskes" til skum. Ved munden kan det jo enten være af samme årsag eller fordi den "skummer på biddet". Altså din hest sveder åbenbart meget!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2001 21:26
Jeg har engang lært, at du skal se på skum mellem bagbenene som en positiv ting!

Det er nemlig ikke alle heste, som skummer lige der - kun dem, som har nogen solide bagpartsmuskler og bruger dem ordentligt!

Min hypper sveder mellem forbenene og af og til bagtil også.
Camilla
~~~~~~~
If you find a path with no obstacles, it probably doesn't lead anywhere...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2001 23:51
Jeg har altid lært at en hest der arbejder optimalt starter med at svede bagfra og så fremad...dvs en hest der starter med at svede fra ørerne og så bagud arbejder på forparten, mens en hest der starter med at svede ved lysken og så fremad arbejder på bagparten!

DUM, DUMMERE - MIG

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2001 07:37

Jeg tror min generelt er begyndt at svede mere, siden hun var til kiropraktor, specielt på lænden.Så lidt aktivitet er der da bagunder, selvom det ikke altid føles sådan. De første måneder jeg havde hende, svedte hun mere på højre side af halsen end på venstre?!. Jeg ved faktisk ikke, om det stadig er tilfældet. Desuden eftersveder hun lidt på den bageste del af kroppen, når hun kommer tilbage i stalden, trods 15-20 min afskridtning, men er tør på halsen efter skridtningen. Åbenbart bruger hun så bagparten meget, når vi skridter af?! Jeg mindes en tidligere diskussion om at hesten ikke måtte svede=stress, ergo må jeg ikke skridte min af/sætte den på stald!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-09-2001 15:04
Hej ditte

faktisk skal du være meget glad for at din hest sveder, da den så kan komme af med varmen. Vær glad for den så eftersveder, for så står den ikek og koger på stald.
husk bare at den måske kan få brug for elektrolytter!

DUM, DUMMERE - MIG

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider