Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Indspændinger
Forfatter: 
Dato:  23-08-2001 16:17
Hejsa

Jeg skal snart til at begynde at longere min plag.

Så er der nogle, der har spurgt mig, om jeg vil bruge indspændninger.

Nu har jeg aldrig longeret med indspændingstøjler, så jeg spørger om det er godt at bruge eller om det bare ødelægger.

Hilsen Iphigenia
0
0
Svar på denne tråd

Re: Indspændinger
Forfatter: 
Dato:  23-08-2001 21:36
Hej!

Lad for Guds skyld være med at bruge indspænding på din plag. Indspænding er til udvoksede heste der skal øves i at bruge ryggen bedre og få en bedre fremad drift med bagparten.Og slet ikke til plage og ungheste der skal lære hvad bid og fremad søgen er. Vent hellere end til den er redet til eller prøv at snakke med din ridelærer.

Knus Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Re: Indspændinger
Forfatter: 
Dato:  01-09-2001 08:44
Du skriver ikke præcis hvor gammel den er.
Hvis det er en to-års du er gået i gang med, skal du ikke bruge noget som helst. Jeg har selv en to-års hoppe, der bliver longeret en-to gange om ugen af 5 min. kun i grime. Det er udelukkende for at hun skal blive aktiveret, hun er nemlig en værre rod, hvis der ikke sker noget en gang i mellem.

MEN hvis det er en tre-års altså en født 1998, kan du godt bruge en elastik-chambon, den skal være helt løs. Du skal selvfølgelig ikke bruge den før at hesten har lært at gå rundt til begge sider, uden problemer. Men det letter faktisk tilridningen, hvis hesten allerede har lidt rygmuskulatur. det gør også deres balance bedre, og så er det selvsagt nemmere for dem at koncentrere sig om at lære, hvis de ikke skal tænke på at holde balancen.

Men jeg synes at du skal få lidt hjækp fra en der har god erfaring med det.Stald Juni

Ridning, tilridning
og håndtering af problemheste

Julie.Schwartz@ofir.dk
http://welcome.to/staldjuni
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider