Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

sur hoppe
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 10:37

Min hoppetøs på 22 år er noget af det sureste jeg kender.

Om hun er på fold eller i boks, om vi har godbidder med eller ej.

Når vi kommer ind i stalden eller ud til folden er hun den første der vrinsker til os, men så snart vi rækker ud mod hende eller går tæt, selv efter en godbid, bliver ørene lagt tilbage og hun rykker baglæns. Ikke som om hun har håndskræk, men som om hun bliver irreteret eller ja, sur.

Det mærkelige er at hun ellers bare er godheden selv. Når vi binder hende op eller holder i grimen og nusser hende, ja så elsker hun det simpelthen og kan ikke få nok. Vi kan gøre alt ved hende uden kny, og min 4 årige søn og 7 årige datter kan side på ryggen af hende på folden også uden problemer.

Jeg har kun haft hende siden august, og jeg ved ikke så meget om hende, da tidligere ejer kun havde den et år som selskabshest. Jeg har også den makker hun gik sammen med.

Nogle forslag???

super knus fra Helle

JEG SØGER EN HYGGE/LÅNEHEST

se under min ønskeprofil

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 12:36

2 af de hopper jeg har er ligedan ! Så jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre ved det..?

De lægger os ørerne ned, og vil helst ik snakkes med inde i boksen. Jeg finder det meget morsomt ! Tror bare det er fordi de er hopper. :D

Nina Christophersen
Gør livet til en fest, rid Spring hest
:D

Super III'er spring-pony tilsalg . Se HP!
Stald Egeskov Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Ja såmænd
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 18:32

For de " kvindemennesker " kan jo være nogle hystader.

Vi kan også godt leve med det, hun er jo sød nok, det er nok mere det at jeg har lært mine børn at de skal være opmærksomme på de ører, når de ligger ned. Og, ja det går de altså meget op i.

super knus fra Helle

se under min ønskeprofil

0
0
Svar på denne tråd

Måske har I ikke
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 00:17

Måske føler hun ikke at I har fået 'sat rangordnen', forstå mig ret her. Det er som om, at du overskridet hendes personlige grænse; "men så snart vi rækker ud mod hende eller går tæt, selv efter en godbid, bliver ørene lagt tilbage og hun rykker baglæns".

Måske skal du prøve at slippe hende løs i ridehuset og ignonere hende, indtil at hun selv søger kontakt med dig? Og så gå stille og roligt frem. Et kærlig klap og så stop, indtil at hun nyder den tætte kontakt med dig.. -og endnu bedre, selv opsøger dig for at nusse af egen fri vilje og ikke fordi at hun er 'tvunget' (bundet).

F.eks. min hest, hun er en rigtig hyggetrold, for mig som hun kender og har tillid til, men for andre kan hun godt være en rigtig kælling. Hun kan godt finde på at true, vise tænder, løfte ben osv. overfor fremmede, som hun ikke kender, som vil tæt på hende.. Og det er lige godt om hun er bundet eller løs.

0
0
Svar på denne tråd

måske ret
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 11:24

Det kan da godt være du har ret, men det er faktisk hende selv der kommer og stikker hovedet over hegnet, med ørerne fremme, og først når vi gør noget reagerer hun sådan.

Der er ihvertfald ikke tvivl om at hun er leder hos hestene, valakken venter pænt og gør alting efter hende.

Først troede jeg faktisk hun bare så boksen som sit private rum, men dette er ikke tilfældet.

Vi behøver ikke at holde eller binde hende fast. Når først vi er begyndt at nusse bliver hun stående. Har heller ingen problemer med at hente på folden eller kalde hende til os.

Nå det kan være det bare er sådan hun er, for i bund og grund er det jo en dejlig pony.

Men tak for jeres svar.

super knus fra Helle

se under min ønskeprofil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider