Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

point dressur
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 22:50

Hej.

Jeg har part på en super fin dressur pony, og vil gerne ud og starte distrikt stævner her i foråret. Men så har jeg lige fået at vide; at hvis jeg går ud og vinder feks. en La1 på distriktplan så forhindre det ejeren i at starte stævner på klubplan på samme pony (ejeren er ikke så erfaren og har kun redet 1-2 år).

Det er der flere der har sagt. En anden siger at point'ne opnåes sammen med rytteren og derfor har det ingen betydning for hvad en anden rytter starter.

En tredje siger at jeg sagtens kan samle point med ham, og ejeren så kan få "point'ne renses i sit navn" ,altså mine point ikke har betydning for hende, men hvis en trejde skal starte stævner på ponyen, så tæller mine point (altså rytteren kan udelukkes fra klasser).

hvad ved i ? og ved i hvor jeg kan læse om det?

håber virkelig på svar, da jeg ikke kan finde noget på dansk rideforbunds hjemmeside.Det ville ærger mig meget hvis jeg kun kan starte ham på klubplan .

mvh . Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Tror nok
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 10:47
Normalt er det sådan at pointene følger hesten, men der er vist nok noget med at man kan få nedklasset en pony med en pågældende rytter, men jeg mener at det er noget der skal søges om, for ellers gælder hestens/ponyens point stadig.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

hjemmeside eller ligende
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 10:55

kender du et sted hvor man kan læse om det??

0
0
Svar på denne tråd

Lidt svært med klubstævner...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 11:53

-da det ikke er ens i hele landet. Prøv at se i propositionerne til de stævner som ejeren gerne vil til, og kig i distriksbestemmelserne for det distrikt du tilhører, der skulle gerne stå noget om det.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

distriktbestemmelserne
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 10:36
hvor kan jeg finde distriktbestemmelserne?
0
0
Svar på denne tråd

point.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 15:36

Hej

Vi købte en pony til min lillebroder, (for øvrigt Tine Gades lillesøsters pony) Og der fik vi af vide at pointene følger ekvipagen. Altså fik vi gjort ponyen pointfri med min lillebroder men hvis den gamle ejer satte sig op igen ville ponyen have de samme point og den samme status.

Distrikts bestemmelserne finder du under det enkelte distrikt.

Altså på forbundets hjemmeside, og indunder distrikter og så vælger du det distrikt du skal bruge.

Håber det kan hjælpe lidt.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

point-
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:33
mange tak !. men vil det sige at jeg sagtens kan starte distriktstævner på ham og "samle" point, og ejeren stadig kan starte på klubplan (bare lige for at være sikker), uden at man skal havde ordnet en masse ?!
0
0
Svar på denne tråd

nogen der ved?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 18:20

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde reglerne om det? altså hvordan man får pointne renset i en rytters navn osv?!

0
0
Svar på denne tråd

rideforbund
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 10:22

På rideforbundets hejmmeside er der en blanket du sender ind hvor du kan gøre ponyen pointfri. men hvis du er i tvivl er det nemmeste at ringe til dem og få et konkret svar på dine spørgsmål.

Pøj Pøj med det

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider