Som med mennesker synes jeg ikke at det er smart "bare" at ringe efter massøren eller kiropraktoren i flæng, uden at have konsulteret med en Veterinæruddannet dyrlæge først.
Min hest kommer i hvert fald ikek igennem sådan noget uden at have talt med en dyrlæge omkring det først, det er simpelthen for mit vedkommende at satse alt for meget- tænk hvis der bare bliver knækket og rykket rundt på hesten fordi man mener den er skæv hist og her, og der ikke er nogen former for røntgen på det??? ja så dækker min forsikring i hvert fald ikke, og jeg vil slet heller ikke udsætte min hest for den risiko.
JEg blev da mine rygsmerter startede igen for nogle uger siden, rådet til af andre at gå til kiropraktor , for jeg var bestemt skæv i hoften.
JEg overvejede det, men gik til min læge først - og hun sagde at var jeg gået til kiropraktor, ville det have skadet mere end gavnet, og hun har normalt ikke noget imod at henvise til div kiropraktore og fysioterapeuter og massøre. jeg blev henvist til en fysioterapeut - gennem min læge.
Og jeg mener at før vi begiver os ud i massage, kiroprktik og andre alternative behandlinger - så skal vi kontakte vores dyrlæge først (det står der vidst også i loven).
Men tilbage til haleklemmeriet - få din dyrlæge ud - få lavet et sundhedstjek der svarer til en grundig handelsundersøgelse - der bliver rygraden tjekket fra mulespids til halespids - og dyrlægen kan se på hestens reaktioner om den har ondt, er anspændt osv - og så vil du i samråd med dyrlægen kunne beslutte om den skal have besøg af en massør eller kiropraktor - eller om det rent og skært er utryghed.