Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hvad skete der lige dér??
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 17:09

Var der nogen af jer, der så løb fra Lunden i søndags?

Hvad pokker skete der lige med vognen på den svenske hest, der løb løbsk under opvarmningen?

Vi troede først, at hjulet "bare" var faldet af, men da de viste den i nærbillede igen, så det ud som om hele den ene side af vognen manglede (hele hjulgaflen). Kan det passe?

Jeg kan ikke finde nogen billeder på nettet, der bekræfter vores observationer.

Jeg synes også hende kusken lød noget rystet over det, der var sket, eftersom det var en helt ny vogn.

Hvis det er tilfældet - at hele gaflen er knækket af - så er det bare en af de ting, der simpelthen ikke MÅ ske!

Nu skete det "heldigvis" under opvarmning, men tænk hvis det var sket midt i et løb - hun kunne ha' lagt hele feltet ned. Uha, for en tanke...

Heldigvis så det ud til, at både hest og kusk slap fra uheldet uden nævneværdige skader, og det er jo det vigtigste.

Men jeg synes måske nok dommerne var meget hurtige til at slette den - SÅ løbsk var den altså heller ikke.

Skal dyrlægen normalt ikke se hesten, før der bliver taget stilling til, om den må starte eller ej? Medmindre den altså har været decideret styrtet, og nede og ligge - så mener jeg helt sikkert, den ikke må starte.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Knækkede
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 18:44

Det var, som du ganske rigtigt har observeret, hjulgaflen, der knækkede. Det sagde hun selv. Også at det var en ny vogn.

De må da trække de vogne tilbage!!

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

nogen der ved
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 18:46

hvilken model det er ???

Og hold K... en forskrækkelse at få GISP!!!

Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.

Belmont min nye soulmate!!

0
0
Svar på denne tråd

Løbsk hest
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 10:12
Jeg synes nu det var fint at den blev slettet, den løb 3 eller 4 omgange på banen og den var nede og ligge over ved skjoldgården så der var da ingen grund til at starte den
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 11:03

Ja, jeg hørte også der var en løbs svensk hest. Det er dog forfærdeligt hvis det var en helt ny vogn, hvor hjulgaflen røg af, de burde som Ellen siger blive hevet hjem hele partiet, for at tjekkes. For det kunne jo have endt grueligt galt... Føj tænk hvis det skete lige i feltet!!

Knus Mette

Samson var den flyvende Fjordhest

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Løbsk hest
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 11:07

Ellen: så var det rigtig nok - tak for bekræftelsen.

Vi var på besøg hos "svigermekanikken", så der var skruet langt ned på lyden på flimmeren, så vi fik ikke rigtig hørt, hvad kusken sagde, andet end at det var en ny vogn.

Tanja: jeg tror det var en Custom, men jeg kunne ikke lige se, hvilken model.

Jeanette: vi kan slet ikke blive uenige om, at når den har været nede og ligge, så skal den ikke starte, som jeg også skriver i mit først indlæg. Men det viste de bare ikke på TV, så jeg vidste ikke, at den havde været styrtet.

At den løber 3-4 omgange kan nu ikke hidse mig op - det bliver den ikke mere træt af end varmning, selv om det selvfølgelig ikke lige er den mest velegnede opvarmning!

Hesten så da ud til at løbe nogenlunde stille og roligt, og var ikke specielt "vild" ud fra TV-billederne at dømme.

Kusken lød da - så vidt jeg kunne høre - også mest indstillet på at køre ud til opvarmning en gang til, og så derefter tage stilling til, om hesten skulle starte. Men tårnet kom hende altså i forkøbet.

Men igen: det så ud til, at ingen af dem kom noget til, og det var det vigtigste.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

løbsk hest
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 12:04

jaaah så det også..det gav også et gisp i mig!!

Fatter heller ikke helt at det kunne ske, man må jo håbe at hvis der var en fabrikationsfejl på vognen, at det så kun var den.

Syntes ellers at custom laver nogle fine kvalitetsvogne.

Men ellers godt at hesten ikke kom noget til... det kunne jo ha gået grueligt galt!!!

TRAVHEST, HVA ELLERS?

0
0
Svar på denne tråd

løbsk hest
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 20:20

Det var vildt at den knækkede, især når den var helt ny.

Var selv der inde og så det.

Forstår nu godt de slettede den, den galoperede en masse omgang, var en tur rundt på staldterrentet i fuld trav og en et par gange oppe i traktor gården oppe over jordbunkerne og jeg ved ikke hvad.Og da den løb rundt på banen slog sulkyen mod bagbenene på den et par gange.

Heldigvis skete der ikke kusken noget og da de havde fanget hesten så den ikke ud til at ha lidt meget skade, men den kan sagtens ha haft nogen ordentlige sår efter den tur.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider