|
|
| Tilkørsel - hvor? |
|
|
Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at få tilkørt min ponyhoppe, men er selv helt grøn mht. kørsel og søger derfor efter en person eller et sted der kan køre hende til for mig. Er der nogen der ved et godt sted i det vestjyske?? Eller hvis ikke i det vestjyske, så midt- eller syd. Det må ikke være alt for dyrt. Pfh. tak for hjælpen! Mvh. Heidi.
~~~~ Øst, Vest - Heste bedst! ~~~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilkørsel |
|
|
Vi bruger Lars Dau som holder til på Revsø Rideskole, han er utrolig dygtig. Du kan bare sige til hvis du vil have hans nr. Anette
Shetlændere er bare de bedste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilkørsel er ikke nok |
| Forfatter:  |
Hanna Andersen ♣Vildmoseheste d |
| Dato:  |
27-03-2007 12:11 |
|
Men hestevognskørsel er en skøn fritidsfornøgelse for hele familien, som ikke mindst optager mændene. Det er meget vigtigt at du selv lærer at køre med hest. Mange tror når at er man en god rytter, er man også en god kusk. Men det er absolut ikke det samme. Lær kørsel selv, og få så derefter hesten tilkørt (hvis den er egnet som kørehest). Regn ikke med at en evt. præievognsferie er undervisning nok, de heste der går som præievognsheste er gamle og erfarne, og her kan næsten hvem som helst køre med dem. Det tager lang tid at få en stabil kørehest, men kun få sekunder at ødelægge den - og måske lave alvorlige ulykker. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen hvor kan jeg så lære det... |
|
|
Hej igen og tak for svar.  Jeg er godt klar over jeg selv skal have lært en HEL masse før det er forsvarligt at køre ... er jo også derfor jeg EFTERLYSER STEDER HVOR JEG KAN LÆRE...  Og til Anette: Revsø vil jeg gerne undgå af helt private årsager, men hvis du ved andre hører jeg gerne om det... klipklap klipklap herfra  Heidi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen. |
|
|
hvor mange vil du have... Jan Juhl-Pedersen, bor i Egtved, var det noget? Henrik Høper, bor i Oksbøl... Anette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blander mig |
kimmo |
28-03-2007 18:20 |
|
lige med et lille spørgsmål. Jeg er nemlig også helt grøn i køresporten, men har et par stykker jeg gerne vil have kørt til. Hvad omtrent koster sådan en "basis"-tilkørsel? vh-sine
Bedækning ved brunblak 5-gænger islænderhingst tilbydes. Bedækning ved en sodrød Hackney hingst tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fedt du blander dig |
|
|
Hej Kimmo. Jeg har snakket med lidt forskellige folk nu der kører til for en og prisen ligger indtil videre mellem 3000 og 6000. Nogle tager så for en komplet tilkørsel, andre pr. måned det er nødvendigt hesten er der... Så det er egentlig lidt svært at regne noget ud på forhånd. Klipklap klipklap herfra  Heidi "ponymor"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan |
|
|
gøres billigere, men det kommer jo også an på hvor lang tid det tager, man skal jo tage opstaldningen med også. Men held og lykke med tilkørslen. Anette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
kimmo |
29-03-2007 13:39 |
|
for svarene. Det er jo temmeligt mange penge. Jeg har en "gammel" hest der går stabilt og sikkert for vogn. Hvis jeg nu gør Hackneyen linevant, og den er blevet flink til det, er det så forsvarligt at spænde den for i et tospand, og se hvad der sker? Han er fine venner med den stabile, og jeg tænker naturligvis på en lør- eller søndag uden for meget trafik. Jeg har været på et enkelt kursus, og jeg ved også at de gerne vil hjælpe. Problemet er så transporten med hest og vogn. Jeg vil/kan ikke køre efter det. Det bliver alt for inviklet. vh-sine
Bedækning ved brunblak 5-gænger islænderhingst tilbydes. Bedækning ved en sodrød Hackney hingst tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føler med |
|
|
i jeres tråd, jeg bor lidt udenfor Kolding, og har en Welsh pony sec B som jeg regner med skal tilkøres næste år. Men derfor kan man jo godt læse med fra sidelinien. Jeg vil meget gerne have telefon nummere på alle dem "iming" nævnte, hvis det er muligt?? 
Sara FORHANDLER af Forever living Products ( Tilfredshedsgarant: 90 dags returret på alle Forever Living Produkter)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Blander mig også lidt |
|
|
Jeg blander mig også lidt. Håber det er ok. Er der nogen der kender et sted i nordsjælland/kbh området hvor man kan lære at køre? Altså jeg har en hest som skulle være tilkørt (og rimelig stabil -bla. gået studenterkørsel) men kun kørt som 2-spand. Jeg har ikke selv forstand på kørsen og tør og vil selvfølgelig ikke gå igang med det uden hjælp!! Men hvor finder jeg sådan et sted? Jeg vil sikkert kun komme til at køre enspænder da jeg jo kun har en hest, så hesten skal også på et tidspunkt "omskoles" til det...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Sara... |
|
|
Vil bare lige sige at Lars Dau er fantastisk. Min, ellers kræsne hest, er fuldstændig tryg ved ham efter første time og han er perfekt at køre sammen med. Vi kører med hans vogn, så vi tager bare hesten med når vi skal have en time. Han tager ikke nye heste ind hen på foråret, men igen til efteråret, da han kører meget konkurrence. Held og lykke til jer alle, det er fantastisk at køre... Hilsen fra en helt ny "kusk"... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok at blande sig |
|
|
Gry, prøv at kontakte Tea & Niels Giversen, de ville kunne hjælpe dig. Niels Giversen Kyringevej 102 4296 Nyrup Telefon 57 80 39 29 Email hestemand@mail.dk Anette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| irming |
|
|
Tusind tak. Det kunne jo være så hyggeligt at lære det -og det vil jo være smart også at holde det hesten kan ved lige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ¤¤¤ Tilkørsel... |
|
|
.. så er det hos Henrik Høper i oksbøl.. der har vi Hansen, en dejlig Belgier vallak i tilkøring og imorgen skal Krølle ha sin første køretime som kusk... det bliver spændene.. og hjemme i Cowhouse er vi ved at lave en køre-trav-galop-bane rundt om den store fold, 600m pr omgang og en køre-ride-spaseresti rundt om hele ejendommen.. næsten 2 km ialt.. det kan lige nås mellem bygerne...  ¤¤¤ HerligHesteHilsen Mulle.¤¤¤ COWHOUSE sadler om. Vi er 5, men snart har vi plads til 24 hesteglade hestefolk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|