Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Forskel på seletøj ???
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 22:00

Ja, som overskriften antyder - så vil jeg meget gerne have hjælp til køb af seletøj til min Fjordhest.

Der er så mange forskellige seler, at jeg bliver helt forvirret: Stavsele, bringesele, saletsele ...

Hun skal gå for en lille firhjulet vogn med gummidæk. Vognen har ingen bremser.

Jeg ved at der skal være bagtøj (omgangstøj) når der ikke er bremser på vognen, men ellers er jeg helt på bar bund.

Det allerbedste ville være hvis man kunne få en sele der også kunne bruges til at spænde hende for en sulky.

Den må ikke være for dyr, da det kun er til hyggebrug.

0
0
Svar på denne tråd

En ting er sikker...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 22:16

Hvis du vil køre enspænder, så skal du have en saletsele.

Om den skal være med staver eller bringestykke, må afhænge af faconen på din hest. Mange fjordheste har lavt ansatte halse, der kan gøre det svært at tilpasse en bringesele, så hvis DIN fjordhest har en lavt ansat hals, vil en sele med staver være det bedste.

Omvendt, så er bringeseler noget billigere end stavseler, så hvis din hest kan bruge en bringesele, er der penge at spare på indkøbet.

Hvis du med "sulky" mener en travsulky/løbssulky, så er det en helt anden sele der skal til - nemlig en travsele, og den slags seler er ikke særlig velegnede til "almindelig" kørsel.

Jeg kan se på din præsentation, at du bor i Bjerringbro, så jeg vil anbefale dig at kontakte Niels hos Skals Sadelmageri. Han sælger mange seler, og han er altid god for snak om seler.

Du kunne også ringe til Per Rothmann og høre, om der stadig er plads på det basiskursus for nye kuske, som Midtjysk Køreselskab afholder på Birken. Det skulle egentlig have været søndag den 25. februar, men det blev udskudt pga. sneen. Såvidt jeg ved, er der endnu ikke sat en dato på. Du kan læse mere om kurset her

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Se her..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2007 20:31

Tilføjelse, man kan godt kører med sulky på en almindelig bringesele, eller rettere. Den fra hööks. (den billige bringesele, søg bringesele og puf søg og du vil finde) (Næsten samme bringeselemodel kan købes på www.rideudstyrslageret.dk under køreudstyr og bringesele, den er billigere hvis du skal have en str. cob i forhold til Hööks!) www.hooks.se/butik/ default.asp?sidvarde=D...Width=1400

Det er den samme som denne sele, der købte jeg bare en ekstra overgjord eller sikkerhedsrem som denne.

rideudstyrslageret.dk/ product.asp?product=15...b=0&page=2

Så var vi godt kørende. Så kan du både køre med lidt tungere vogn og med en sulky ... Flere billeder på præsentationen..

Sulkyen er iøvrigt til salg

Knus Mette

Samson var den flyvende Fjordhest

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider