Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Antal "hestekræfter" ...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:38

... pr. kg vogn ??? Findes der en formel, man kan udregne det efter??

Det er denne tråd, der gør mig nysgerrig www.heste-nettet.dk/fo...4/1345474/

Vil i evt. være søde at svare i tråden på Hyggen?

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!! igen igen
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod.

0
0
Svar på denne tråd

hestekræfter
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 18:41
Hej Lisbeth. Jeg ved ikke om der er nogle regler ang vognens vægt anden end den der hedder omtanke for hesten. Det indslag du hentyder til vil jeg kalde dyremishandling.Selvom nordbakken er en lille stærk hest så er det helt bøh det de har gjort .Man kan hurtigt vurdere hvad der er rimeligt for hesten og man tager vel ikke på sådan en tur uden at vide hvad hesten kan.Alene det at selerne giver dem tryk indikerer jo at noget er helt galt. Jeg ville blive stik tosset hvis jeg så sådan noget svineri. Mvh Ann
0
0
Svar på denne tråd

Trækstyrke
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 06:08
Jeg ved man har lavet nogle styrke træk med oldenborger hvor to heste trak 18 ton, men det er kun over korter distancer. men meget er et spørgsmål om at træne hesten korekt. den sag du henviser til er nok en af det mest groteske jeg er stødt på, som perlemor skriver så normal omtanke den bedste rette snor.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad må en hest trække?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 13:36

vi har en vogn som vi vil på nogle ture med til sommer, sigøjnerene kørte enspænder med sådan en vogn, vi skal have to for og når vi har 2 tospand skal vi på ferie så hvad en hest kan/må trække er altså et spørgsmål om ejer.

Jeg har set "Nordstjernen" fordi de har kørt forbi her hvor jeg bor og jeg kan kun sige det blev ikke mine heste, jeg tror et 4spand jyder eller belgier ville passe betydeligt bedre

Med venlig Hilsen
Tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider