Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

nybegynder
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:39

hej

Håber der er nogle herinde der kan give mig et par råd/fif om tilkøring af heste,da jeg er nybegynder...

mvh jette

0
0
Svar på denne tråd

Gode råd
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:10

Hej Jette.

Jeg vil nok først og fremmest opfordre dig til at finde en rutineret kusk, som kan tage et par timer og hjælpe dig elelr du kan være "føl" hos ham/hende. Der er utrolig mange ting at lære, så det vil nok være det nemmeste.

Inden du skal til at tilkøre din hest, skal du først og fremmest have en sele der passer hesten godt. Hvilken type, mærke og model er jo svært at sige, bare den passer. En kørebid anbefales da man lettere kan holde hesten i dette, hvis den skulle gå i panik og flygte (dette er en del nok ganske uenige i mig med, men dem om det).

Start først med at gå bagved hesten med lange tømmer/liner, så den vænner sig til der er nogen bagved og den lærer at blive styret bagfra, hvilket faktisk kan være lidt svært. Hav evt. en hjælper med i starten.

Brug lyde, f. eks. skridt når den skal skridte - stå når den skal stå stille - ryk når den skal rykke/gå baglæns. Især STÅ er vigtigt hesten kan, da det er alfa og omega når man skal spænde for.

Herefter kan du binde noget (sæk, dæk med stor diameter) i skaglerne, som selvfølgelig har en svingel i enden. Her er du nød til at have dig en hjælper med.

Når så vognen skal på, vil jeg anbefale dig, at du får en erfaren kusk til at hjælpe. DET KAN GÅ GRUELIGT GALT, har prøvet det endda med en erfaren kusk!!

Håber det kunne bruges.

Mange hilsner

Pia

* LYNGHOLMS GRANAT *

- GULD til Fjordheste DM i Kørsel 2006

- GULD til Fjordheste DM i All Round 2006

- BRONZE til Fjordheste EM i Kørsel 2006

Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

Du kan stadig nå..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:15

.. at komme med på begynderkursus i MKS, tror jeg.

Der skulle have været kursus i dag, men det er aflyst pga. vejret.

Se omtalen her: MKS

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Godt Sif...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 18:58

... jeg vidste du ville dukke op her!!

Jeg glemte helt at sige at de fleste lokaler Køreforeninger afholder begynder/junior dage, hvor man kan lære om tilkørsel og kørsel. Køreforeninger kan findes HER

Mange hilsner

Pia

* LYNGHOLMS GRANAT *

- GULD til Fjordheste DM i Kørsel 2006

- GULD til Fjordheste DM i All Round 2006

- BRONZE til Fjordheste EM i Kørsel 2006

Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider