|
|
| Wuzo XX og Danish Dancer (GB) |
|
|
Hej! Jeg har netop købt en fuldblodshest - som godt nok skal bruges til dressur/spring, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at vide noget om hans forældre. "Drengen"s stamtavle ser sådan ud (den er godt nok lidt mangelfuld her på HN..):  Jeg vil rigtig gerne vide noget om forældrene (løbs præstationer, avls præstationer) - og selvfølgelig billeder! Både af søskende og af forældrene.. Tusind tak for hjælpen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danish Dancer ect |
| Forfatter:  |
kalau |
| Dato:  |
16-01-2007 10:16 |
|
Hej. Både Danish Dancer og Wuzo var danskejede løbsheste. DD af Klaus Pagh og Wuzo af Jørgen Mathiesen. I avlen er det nok Wuzo, som har været mest brugt. Han er bl.a far til Tornado, som er avlshingst i Dansk Sportspony Avl. Danish Dancer tror jeg nok er far til Alex, som vist er ejet af en herinde fra. Fra min tid hos Ole Larsen har jeg haft med et par Wuzo-afkom at gøre, og de var rigtig søde, måske med lidt tendens til at stresse. Den ene var ret god, hun hed Natasja Ca og havde flere gode plac. i klassiske løb. Jeg husker det ikke præcist, men har en lumske anelse om at Ole måske også trænede både DD og Wuzo, men det er lidt før min tid, så jeg er ikke sikker, måske der er andre som kan huske det. Håber du kan bruge det VH Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er mig |
Kobakkegård Hestepension |
16-01-2007 11:24 |
|
der ejer fuldblodshoppen Alex. Det er ikke Danish Dancer, der er far til Alex men derimod Starry Night. Hun har Danishshaan som mor. Det er dog Klaus Pagh, der har opdrættet Alex. Og de sparsomme oplysninger jeg har om hende, kan jeg se, at hun har gået "en del løb". Alex er en dejlig hoppe, med et godt sind. Dog kan hun godt blive "varm" i nogen situationer, men ikke værrer end at man kan få hende kølet af igen. Men i bund og grund en af de dejligste fuldblodsheste, jeg har haft med at gøre i mit hesteliv. Hilsen Mumse 
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danish Dancer |
kalau |
16-01-2007 13:04 |
|
Hej. Lige da jeg havde skrevet indlægget kom jeg i tanke om det der med Alex, men hun har en 1/2 bror efter DD, som hedder Danish Design. Det var også Klaus Pagh der ejede den (de fleste af hans heste hedder "Danish" som "fornavn"). Fra Start af var det Helle Christensen, som trænede DAnish Design, eller Lille-Klaus som de vist kaldte den. Men senere blev den solgt til provinsen, muligvis Lars Jakobsen fra Århus. Jeg kan godt slå Best Choice op, men skal lige hjem i katalogerne først
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved |
16-01-2007 13:14 |
|
at Alex en overgang var i træning hos Helle Christensen. Desværre er oplysningerne meget sparsomme hos Dansk Galop, da der er start og ejerskifte forbud pga. der er gæld i hende. Jeg har forgæves forsøgt, at få kontakt til den person, som står som ejer af Alex. Det er lidt fustrerende, at eje en hest, som står i en andens navn, og ikke kan ejerskiftes. Men ejerskifte eller ej, så er Alex bare den dejligste hest, man kan tænke sig til. Hun kan stå i flere uger, og så kan man bare sætte sig op på hende uden problemer. Hilsen Mumse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alex xx |
kalau |
16-01-2007 14:25 |
|
Hej. Hende som fik Alex arbejdede vist for Helle på et tidspunkt. Inden Alex havde hun fået en anden hest, som hun ikke behandlede særlig godt. Det var også en pensioneret galophest, ejet af en veninde til mig. Historien endte med at min veninde, i nattens mulm og mørke hentede hesten i en transport, og kørte ham hen til et sted, hvor han har det godt. Han så ikke særlig godt ud på det tidspunkt, og havde nok heller ikke fået ret meget mad. Til gengæld var han så blev flyttet rundt en del gange, fordi hun blev smidt ud, når hun ikke betalte regningerne. Min veninde var bare så heldig at hun ikke havde ejerskiftet hesten, så hun derfor kunne tage den med. Det skal lige nævnes, at hun aldrig hørte noget, om at hesten var forsvundet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter hvad |
16-01-2007 15:52 |
|
jeg har kunne snuse mig frem til, har Alex også været smidt en del rundt. Da jeg købte hende, kunne man ikke ride i ridehus på hende. Men med langsom træning gik det stødt og roligt fremad, og i dag er der ingen problemer (har haft hende siden juni 2005). Som skrevet før, er hun en dejlig tillidsfuld hest, der knytter sig meget til en. Hilsen Mumse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Best Choice xx |
kalau |
17-01-2007 12:22 |
|
Hejsa. Jeg vidste jeg havde oplysninger om Best Choice et sted, og fandt dem ganske rigtigt derhjemme. Best Choice er født i 1992, og er efter Wuzo og Gorgeous Rose v. Hello Gorgeous. Gorgeous Rose har ihvertfald fået fem xx-føl, hvor den bedste er det første fra 1991 v Wuzo, som vandt et løb i Tjekkiet. De andre har nærmest ikke startet, i så fald uden de store resultater. Det papir jeg har er på en åring født i 1994, som er opdrættet af en Poul Kemp Andersen i Præstø, du kan evt. kontakte Dansk Galop, jeg er lidt usikker på om han stadig opdrætter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poul Kemp.. |
|
|
Dvs. at Poul Kemp har ejet Best Choice? Sjovt..
Tusind tak for de svar der er kommet! - Vil stadig meget gerne se billeder - er der en hjemmeside hvor man kan finde bileder af hingstene, eller?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder... |
|
|
www.pedigreequery.com det er en hjemmeside med xx oplysninger,billeder mv... hvis din hest er registreret så kommer hele stamtavlen frem..(tilbage til 1700-og noget,måske længere), ellers kan du selv tilføje den derinde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poul Kemp Andersen |
|
|
Jamen det er da min farmand:-) Lille verden. Han opdrætter skam stadig, men laver nu pintoer og varblodsheste.. Kan ikke huske Best Choise, men husker dens kugleskøre mor. Hun var noget at en nut case og det samme var meget af hende afkom desværre:-) Er overbevist om at du gerne må ringe til ham hvis du vil høre mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
Nu liver jeg lige op i den her tråd igen - måske nogle andre kan finde billeder?  Louise: Okay, Capzeda er nu meget fornuftig  Måske jeg møder din far (og dig??) til stævne hernede i distrikt 5 på et tidspunkt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfdgdfgd |
|
|
nu har jeg ikke læst alle de andre indlæg. men så vidt jeg ved har wuzo ikke rigtigt haft nogle resultater selv, og han er vist død nu. jeg havde en skøn skøn vallak efter ham, som ville gå igennem ild og vand for mig..men han var BESTEMT ikke en hest alle ku håndtere. han havde kæmpe spring/military potentiale, men blev desvære aflivet pga uheldbredelig gaffelbåndsskade og betændelse i den dybe bøjesene alle dem jeg har set efter ham, har været af godt mod og temprement, og fine springere
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har tavlen på Best Choise |
|
|
Men det blir noget rod når jeg forsøger at kopiere den ind *G* kan maile den til dig.. Hilsen Matilde Northern Dancer(can) Storm Bird(usa) South Ocean(usa) Wuzo(usa) Best Turn(usa) Heathers Surprise(us Miss Swapsco(usa) Best Choice(den) Mr Prospector(usa) Hello Gorgeous(usa) Bonny Jet(usa) Gorgeous Rose(den) Dancer's Image(usa) Shadow Rose(ire) One Rose(gb)
Fred, ro og ingen fare! Hestelivet uden pensionærer er bare bedre! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| keeneland |
bomuld |
19-02-2008 09:18 |
|
er ½-søster tl best choice. Kenneland er vinder af Ceres Jydsk Derby Consolation, hendes rekord er 10 starter 1-1-3-2-2 og kr. 59.600,- her er et link til afstamning (samme mor som best choice): www.pedigreequery.com/keeneland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Best Choice |
|
|
Super lækker hest, jeg købte hende fra Lolland i juli 2003, men hun blev skadet på folden, så jeg solgte hende som avls/hygge hest.. Hun var en absolut ener, man kunne gøre alt med hende, men det var ikke alle der kunne ride hende.. Super dejlig hoppe som altid vil ha' en stor plads i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ole Larsen.. |
|
|
... trænede ganske rigtigt Danish Dancer, jeg mener dog ikke Wuzo løb væddeløb efter han kom til Danmark, men gik direkte i avlen. Jeg mener faktisk at have redet et par løb på Danish Dancer, men er ikke helt sikker, Dog er jeg sikker på jeg red nogle gange for Klaus Pagh.
Michael Moesby- nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil... 蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael |
|
|
Dejligt at der er flere der har skrevet  Michael: Kan du huske Danish Dancer - temperament, størrelse? Og ved du om der findes billeder af ham nogen steder?
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line (Capzeda) |
|
|
hmmm, hans størrelse var vel middel for en fuldblod, måske 163-5? Så vidt jeg husker var han rimelig cool. Kender ikke til billeder af ham. Kom i tanke om, at det ikke var Danish Dancer jeg red for Klaus Pagh, men Sir Charly
Michael Moesby- nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil... 蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej med alle |
|
|
Hej Sikken en roman..... skønt at galop heste ikke glemmes.
Hej Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|