Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

passer sulkyen til Frans
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 19:51

Er der nogen der kan fortælle om denne sulky passer til Frans.Jeg er i tvivl om stængerne er lange nok.Jeg har lavet lidt om på den(skråstiveren på stængerne) for at stængerne ikke skulle ligge for lavt på Frans for at få ligevægten. Vil lige sig at selen han har på ikke er den sele der skal bruges til sulkyen,vi prøvede bare sylkyen på efter endt køretur med anden vogn.

Kan det gå an.

Dorte.

Det god stil - at køre æsel med et smil
Må jeg låne et billede af dit æsel Jeg vil gerne låne et billede af dit æsel til at sætte på min hjemmeside .Du kan sende billede til f.amdi@os.dk
0
0
Svar på denne tråd

Sylky.
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:55
Hmm - jeg er bestemt ikke ekspert, men synes måske at det ser ud som om, at han godt kunne støde imod med bagbenene, hvis han skridter/traver ordentligt igennem.
Og hvis I kører ned ad bakke kunne den også godt komme til at ramme ham ser det ud til.
Men det er jo svært at bedømme ud fra billeder.
Har I prøvet at køre ham i den?
Ellers fin lille sulky.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 18:56

jeg synes du har ret i at stængerne skal være længere, men det er ellers en flot sulky. Glæder mig til vi for taget os sammen og lavet nogle stænger til vores nyindkøbte sulky.

God tur...til den tid.

Æsler er for seje!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:23

Winniee:nej ikke endnu.Vi skal også lige have lavet stængerne så de får en bue udefter (pga Frans mave )og så ender det vist med at stængerne også skal forlængees.

panan:Jeg glæder mig også mega meget til at vi kommer ud at race med denne her.Hvad er det for en sulky du har ?

Dorte.

Må jeg låne et billede af dit æsel Jeg vil gerne låne et billede af dit æsel til at sætte på min hjemmeside .Du kan sende billede til f.amdi@os.dk
0
0
Svar på denne tråd

dorte 6
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:25

...har ikke lige nogen billeder af vores sulky, men skal nok lægge nogen ind, når den er køreklar.

Det er trævogn med polstret sæde og ryg...og så er der "madpakkerun" nede under sædet ...lidt svært at beskrive den, men hold ud, der skal nok komme billeder på et tidspunkt og så laver vi en tråd.

Æsler er for seje!!!

0
0
Svar på denne tråd

<><><>
Forfatter: 
Dato:  23-11-2006 08:29
Jeg vil også mene, at det fine æsel er lidt tæt på. Men hvis du har købt sulkyen ved Helle Handll, så er det ikke en kæmpe fejl, for de shetlændere jeg har set, som er for denne model, de er lige så tæt på.

Fra Bønne og Boline
Du bliver aldrig for stor til en shetlandspony
Bønne kom ud af kaffeposen, ned siden af Boline og bliver der for evigt
>>©<<
0
0
Svar på denne tråd

Tæt på
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 11:34

Jeg vil mene Frans er alt for tæt på. Jeg mener at der fra bagparten skal være ½ meter til svinglen, ellers kan han ødelægge sine ben på vognen. Og et halt æsel er ikke så nemt at transportere hjem. Ellers ser det fint ud.

Bare husk de lige linier, når du spænder for. Jeg ved ikke om der er specielle seler til æsler, men en saltseletype er det du har behov for.

Hvor høj er han i stang???

Mette

At køre shetter er det bedste i verden!

...med de to små sorte perler...

Medlem af FKS og Andebølle kørelaug.. Fordi kørsel med hest og vogn skal være sjov

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 19:38
med hensyn til seler, så er det bedste en stavsele, da æsler ikke har særlig meget bringe.

Ejer af verdens bedsteste Lasis!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:28

Jeg er også i gang med at lave en af selerne om til en stavsele.For det er rigtigt at bringeselen ikke er så god til æsler.Man skal ihvertfald være meget omhyggelig med at plasere den rigtigt,hver gang.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider