Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Lidt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 17:51

Jeg faldt lige over TV2 der sendte Trav Derby 2006. De nærfilmede et par heste, hvilket har givet anledningen til denne tråd.

1) Hvorfor har hestene spændt en rem fra nakken og ned til ryggen?

2)Må travhestene gerne passe i traven?

3) Hvorfor har de de der specielle sko på (der var en med sjove forsko på)

4) Hvorfor traves de rundt med hovedet drejet udad? Er det for at smidiggøre dem eller hvad?

Håber nogle kan være behjælpelige med mine spørgsmål :-)

Sasser
Springkursus med Susan Kjærgård 23. og 24. september
Er du interesseret? Så
0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål nr.1
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 18:16

mener du en check ?...det er for at hesten holder en bedre balance, man kan vel kalde det en "hoved holder"... bl.a.

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 22:55
Hejsa

Her er nogle af svarene på dine spørgsmål:

Spørgsmål 2: Nej. De må ikke passe i løb, men nogle heste gør det inden løbet. Jeg har bla. passet en der gjorde det. Han gjorde det tit inden løbet, men aldrig når løbet var i gang.

Spørgsmål 3: Det er forskelligt hvilke sko de forskellige heste har på. Inden for travsporten er der mange forskellige typer af sko som bruges. Hvilke der bruges på den enkelte hest er meget afhængig af hvordan kvaliteten af dens hove er, samt hvordan den traver. De skal jo helst tage lange skridt.

Spørgsmål 4: Det er ofte for at undgå at hesten løber ned i den hest som er i det inderste spor. Inden løbet er det ofte fordi hesten er frisk og derfor vil den gerne løbe. kusken trukker derfor kun i den ene line for at forhindre at hesten ikke kan få luft. hvilket jo vil hæmme den i løbet.

Håber at du kan bruge svarene
0
0
Svar på denne tråd

maglegaard/freeway
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 13:24

Pia: Jeg ved ikke om det hedder en check, men der gik i hvert fald sådan en læderline fra hovedet og ned til ryggen

Freeway, tak for svarene. Det var lige hvad jeg kunne bruge

Sasser
Springkursus med Susan Kjærgård 23. og 24. september
Er du interesseret? Så
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider