Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hmm? hva ville de være værd tror I ??
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:20

Hej alle sammen.. jeg ville lige hører hvad i syntes mine heste er værd... ved godt det ikke er meget de er værd men ville lige hører jeres mening..

Pawlova er 18 år

Pawlova er efter Super Lance(us) og Bugatti
Hun er opdrættet ved Mogens Hansen i Roslev
Hun har startet 82 løb og tjent 25.400,- 2 sejre, 5 2pl. 3 3.pl. og 16 placeringer.
Hun har rekord 17,8 sat som 6 års i billund.
Hun har følgende afkom:
1995 Ciao Møllegård v/Keystone Modern (død som åring)
1996 Dawn Møllegård v/ Espay (har startet 20 løb og tjent 2500,-)
1997 Eveline Møllegård v/ Macon(har startet 27 løb og tjent 8,000,-)
1998 Facon Høgedalv/ Macon(ustartet rød hingst)

Pawola havde en storebror der hed Maestoso. Han tjente over 200,000,- og blev eksporteret til norge.
Hun har 8 andre søskende der alle har startet løb, men uden de helt store stjerner imellem. Men hun har bl.a en søster der hedder Vedova Egelund, som er mor til Gillian Djess (som der har været meget skriveri om herinde)

Hun er utrolig nem at ride, hun bliver ikke bange for noget, er 110% trafiksikker

Billeder af hende:

Det var hende...

Nu kommer vi så til Føllet: Kashmier

Kashmier er en blanding på 1 år

han for ventes at blive mellem 165-170

han er stadig hingst men skal kasteres når tiden er inde.

moderen er Pawlova, faren er en pinto ved navn trinaty(engelsktale)

Men det eneste der en ved kashmier er 1 hvid sok på det ene bagben, og nogle hvide hår i lysken. ( staves)

Billeder af Kashmier:

Håber I vil give et bud på hva de begge ville være værd...

ved godt det ikke er ret meget, men kom med et bud..

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er de værd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:35

Nu spør' jeg nok amatøragtigt, men den pris du søger, skal den være baseret på, at hestene skal bruges til hhv avl/løb eller som rideheste?

mvh Solveig

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

Ridehest
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:39

Pawlova er en dejlig skovturs hest.. hun kan nem holde til en ridetur Hverdag...

og Kashmier regner jeg med at jeg vil få noget dressur ud af..

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld Pia..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:32

..der var jeg lige hurtig nok, med spørge - klukkerne er ikke hvad de har været, hvis de havde været det, ville jeg have set, at Kashmier ikke var traver. Undskyld Pia.

Hvad angår Pawlova synes jeg, at hun ser rigtig rigtig ser fin ud af sin alder. Hvis hun ikke er kørt alt for skæv (det kan næsten koste en "krig" at få det rettet op), benene er rimelige og der evt. er mulighed for at avle et sidste føl på hende, ville jeg godt give kr. 7-8000,-. Men er hun i en tilstand, hvor hun ikke kan rides uden at det volder for megen smerte, ville jeg kun give 3-4000,- og så udelukkende bruge hende som foldkammerat. Hvis hun ikke har været på bane indtil aldersgrænsen kan prisen godt sættes lidt op, for så går jeg ud fra, at hun er blevet omskolet/gjort smidig og så kan hun jo holde i rigtig mange år endnu.

At hun er i famile med den meget omtalte Gillian Djess ville jeg ikke tage mig af, og hvis hun skal sælges som ridehest tror jeg ikke der er mange uden for travverdenen, der ved hvem Gillian Djess er - altså udover dens nye ejere og så dem, der læser HN.

Men priserne på travheste kan være MEGET varierende inden for den samme aldersklasse. Det var bare mit bud og jeg håber ikke at jeg har været for skrap.

Hilsen Solveig

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

flere der vil give et bud?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:59
Overskrift..^^
0
0
Svar på denne tråd

hmm trist trist
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 19:25

vær nu lige lidt frisk og sriv et bud.. hehe.. i dør da ikke af det...

0
0
Svar på denne tråd

5000 er budt
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 19:38

LOL som ridehest nok lidt mere som avlshoppe da papirene ikke er de værste...

Pawlova er bare den dejligste skovturs hoppe, jeg er forelsket efter en skøn ridetur med lettere blå mærker i numsen (det er hårdt at være fed og i dårligt form lol)

If everything else fails, always stay true too yourself..

Mangler du et sted til din hest i Skive omr.? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter

Adopter en Greyhound? Kontakt mig

Take Along Swing delu

0
0
Svar på denne tråd

Cirka...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 12:32

Hej

Plagen har jeg ingen ide om.

Men hoppen vil jeg skyde til omkring 3500 kr. Ikke meget desværre.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Kom med nogle flere bud
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 18:35
overskrift
0
0
Svar på denne tråd

nu har mange
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 13:37

af os jo allerede givet et bud på opslag og billeder...

jeg vil stadig sige ca 3-4000 pr. stk...hoppen er ikke ny mere, og der er ikke rigtig salg i traverblandinger...

0
0
Svar på denne tråd

Et bud
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 16:33

Pawlova er jo ved at være en gammel tøs, så jeg tror desværre ikke du skal forvente at få så meget for hende.

Hun har ikke selv de store resultater at henvise til, og det har hendes afkom heller ikke.

Afstamningen er på det jævne, og heller ikke mere. Det kan muligvis trække ned, at det er så mange år siden hun sidst har haft føl, så nogle vil måske have betænkeligheder med at prøve at ifole hende igen.

Men hun bærer sin alder flot!

Et max. bud på 5-6.000 kr., som følhoppe, måske en anelse lavere som ridehest.

Kashmier tør jeg ikke give et bud på - traverblandinger er ikke i høj kurs, kan jeg jo læse mig til herinde, uanset hvor dejlige de så er.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider