Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

travløb hvornår
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 09:56

Hej er der nogen der kan fortælle mig hvornår og hvor tit der er travløb i billund, Jeg syntes det er rigtig sjovt og flot et kigge på,selvom jeg ingen forstand har på travløb, kunne godt tænke mig at se et stort løb.

hilsen c

0
0
Svar på denne tråd

billund
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 10:35
Der er løb i morgen i Billund. Ellers kan du se sæsonplanen på www.billundtrav.dk .

Med venlig hilsen
Trine

Når man lugter af hest, kommer man ikke ud i noget snavs!
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sissie.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 14:14

Ikke for at starte en debat, eller for at kritisere nogen...

Jeg synes også travløb var flot, indtil jeg erfarede at gennemsnits levealderen på disse heste er max 7 år

Dur de ikke til løb, bliver de slagtet ca som 3 års, eller solgt til slagtepris, og flere står dårligt behandlet på markeder mv...

Sørgeligt for disse dejlige dyr.

Så jeg går ALDRIG til løb, men æder heller ikke gris, da de også behandles som L...

0
0
Svar på denne tråd

Nårhh ja Linda B
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 15:03
generalisere lige... min travhest løb til den blev 8 år og nu går den som avlshoppe og hygger sig men det er vel i dine øjne et særtilfælde.. GAAAB hvor er det dog trættene når folk som dig bare ikke aner et døjt hvad de snakker om.

If everything else fails, always stay true too yourself..

Mangler du et sted til din hest i Skive omr.? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter

Adopter en Greyhound? Kontakt mig

Take Along Swing delu

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 15:31

Ja ja Travfreak, men så kan vi da tage den sædvanlige tur rundt i manegen, med en person som ikke aner en hujende hattefis om, hvad hun snakker om, og lystigt slynger den gamle, og efterhånden lige vel slidte, "gennemsnitsalderen for en traver er 7 år"-påstand ud i luften...

Men gud hvor har du dog ret i at det er trættende!!!

Det var måske lettere, hvis vi bare en gang for alle, accepterede at vi ER dyremishandlere, og konsekvent begyndte at slagte vores heste som 3-års, så vi kan komme ned på den gennemsnitsalder, som de der "åh-så-hellige-vi har godt nok aldrig været i nærheden af en travbane, men ved alligevel ALT om, hvordan travfolk plager og piner deres dyr"-personer så gerne vil ha´ os ned på.

Nå, men måske jeg bare skulle gribe telefonen, og få bestilt tid til slagt af halvdelen af mine heste, da de jo er over 7 år, og derfor ikke er berettiget til at leve mere...

Jeg kunne jo også bare køre til Vorbasse og læsse dem af - der ender de sgu´ da nok alligevel, for jeg er jo fuldstændig ligeglad!!!

Vor herre bevares!!!

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

sissie
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 16:25

Hej Sissie.

Der er løb i Billund i morgen.

Vi har en hest til start i prøveløbet ca kl 17.40 , så hvis du kommer til løb i morgen, er du da velkommen til at komme ned i amatør stalden og hilse på Flax Vesterled, han er godt nok 8 år gammel ( dermed over Linda B´s statistik); men stadigvæk en frisk og glad herre.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Har arbejdet i travstald.
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 16:44

Jeg har arbejdet for travtræner, har i det???

Der blev slagtet ca 15 heste om året, og det var 3 års...

Så LUK lige.

Min sidste travhest købte jeg for slagteprisen, da jeg ikke kunne holde det ud mere, og STOPPEDE derefter på stedet...

Men lille mig ved vel ingenting- OKAY...

0
0
Svar på denne tråd

Ja frk jeg ved alt om travere
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 17:01

jeg har faktisk arbejdet med travheste siden jeg var 14 og er nu 28 for trænere...

Og glory har selv løbs heste og Yankee..

Men hvad ved vi om det...

Gider ikke at svare sådan en ubegavet og yderst umoden person mere.

Og holder dine chikaner imod os ikke prompte underretter jeg moderator om det.

Mangler du et sted til din hest i Skive omr.? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter

Take Along Swing delu

0
0
Svar på denne tråd

Halløj
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 17:27

Sikke dog et surt opstød Linda B.

Jeg har redet ud for den samme træner siden jeg var 10, puha 11 år efterhånden, men kan stadig ikke nikke genkendende til det du siger..

tag et kig i min profil og se to oldgamle travere på henholdsvis 8 og 9 år, de løber stadig begge to... Ak og ve stakkels krikker - jeg hader dem bare så meget, de må også hellere snart blive slagtet de er jo alt for gamle...

Hell no, mine drenge kommer aldrig nogensteder væk herfra medmindre de ikke kan mere.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 18:20

15 3-års slagtet pr. år , så er det da vist ikke nemt, at holde en forretning kørende...

Hvad hedder træneren???

Og hvad hedder hesten du købte?

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

HVORFOR???
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 18:52

Hvorfor kan folk ikke spørge om noget på et forum, uden at der absolut skal være nogle, der skal dreje det over i noget negativt og som slet ikke har noget med emnet at gøre?

Jeg blev helt glad fordi Sissie spurgte om løb, for jeg selv er en af dem, der godt kan li' at komme ud og se de dejlige probasser selvom jeg ikke har en dyt forstand på træning og alt det der. Men straks er der én, der skal skrappe op!!

Linda: Hva' har dine kommentarer med sissie's spørgsmål at gøre?

Hvis du synes travhestene har et dårligt liv, kan du så ikke skrive dine holdninger i et nyt indlæg??

Hilsen Solveig

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

tak solveig
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 19:16
pu...ha sikken en mudder kastning jeg har sat igang...nåh prøver lige igen, er der nogen løb i weekenden på billund travbane eller er det mest i hverdagene der er løb?...
0
0
Svar på denne tråd

Løb i Billund
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 20:35

Der er sjældent løb i weekenden i Billund..men ca. hver anden onsdag er der løb..

Kan ikk lade være med at tilføje (selvom det hører til i en anden tråd) at dine fordomme er til skamme LindaB.. Jeg har redet en traver på 13 og tog licens sammen med ham sidste år.. Hvis den træner du har været hos har slagtet så mange 3 års..tja så må han (sku) ha behandlet dem forkert.. Din statistik hører ikk hjemme i virkeligheden.. og hvis det er..så hellere slagte end et kummerligt liv hvis de ikke kan "holde" ikke...?!!!

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels travere
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 00:37

Ja de har det godt nok slemt ( ironisk ment )

Jeg har en på 14, han har ikke løbet de sidste 2 år, men tro det eller lad være, han lever sørme endnu.

Har også en på 12 og han er stadig med i løb.

Linda B, hvis ikke vi behandler vores heste ordentligt, tror du så at vi kan få dem til at yde det de gør ?

Og til din orientering så forguder vi faktisk vores heste, selv

om vi er travfolk.

Men der er noget der siger mig at Linda har fået koldt fødder,

for ellers ville hun vel fortælle os hvilken træner der er tale

om, så vi har en chance for at holde vores heste udenfor hendes statistik, især når hun nu bryster sig sådan af at være en

STOR dyreven, i modsætning til alle os travheste ejere.

Kære Sissie.. Hvis du kommer på billund banen i morgen, er du også velkommen til at kikke ned i den stald hvor Seppo holder til. Vores Hippo Photo er med i 7 løb, hun er godt nok kun

6 år, men jeg mener nu ikke at hun ligefem står med 3 ben

i graven. Håber ikke at du helt har mistet lysten til at komme

på travbanen og kigge, for det er faktisk en god og spændene

sport.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

fra sissie
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 07:35

Tak for for tilbudene.Nej har ikke mistet lysten .Håber på jeg kan nå at komme, er det ikke kl 18.00 det starter?

hilsen Sissie

0
0
Svar på denne tråd

jo det omkring
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 08:28

hvis du får lyst til se nogle Greyhounds løbe stærk løber de før traverne fra kl 15,15 af og frem til 17 tiden...

Vi har vores med idag så du skal være så velkommen.

Take Along Swing delu

0
0
Svar på denne tråd

Gud Helen...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 11:04

Er det dig der har Hippo Photo...

Jeg skal da ellers lige love for, at kuskeskift har gjort underværker der

Held og lykke iaften...

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Damn...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 11:21

...begge mine vidundere er 8 år, så jeg må hellere bestille tid hos slagteren...

Så kan de tage gamle Dexson på 10 år og Coronet Best på 11, der er staldkammerater med mine to, med i købet!

Linda B, det er superfint, at du er bekymret for hestenes ve og vel - men du baserer dine holdninger på nogle HELT forkerte oplysninger!

Dels eksisterer der ikke nogen statistik, der siger noget om hvor gamle travere bliver.

De 7 år, som tidligere har været nævnt som hestes gennemsnitslevealder generelt i Danmark (ikke kun travere), er ikke underbygget med nogen som helst videnskabelig undersøgelse, og der er ingen, der rigtig kan sige, hvor dette tal kommer fra.

HVIS du virkelig har været i en travstald, hvor der blev slagtet 15 3-års (hvad jeg må indrømme, at jeg tvivler stærkt på!), så vil jeg knageme også gerne vide hvilken træner det drejer sig om!

De fleste trænere har slet ikke så mange 3-års i deres stald!

Men jeg tror helt ærligt heller ikke på det - sådan en mand ville uvilkårligt komme i søgelyset, og hvis han havde SÅ stor en "spildprocent", så tror jeg egentlig DTC godt kunne finde på at dukke op for lige at tjekke forholdene.

Men hvis du er så sikker i din sag, så kom da med et navn (send gerne en besked) - så kan vi jo se, om der er noget om snakken...

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Tak Pia
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 12:39

Det tror jeg vi får brug for, der skal jo altid lidt held til og spor 10 er jo ikke det bedste startspor.

Hippo gør det rigtig godt i øjeblikket, men det skyldes ikke kun kuskeskiftet. Vi har taget hende hjem og det har givet hendes moral et løft. Nu ved vi også at hun får optimal træning.

Det er super dejligt at se at hun trives i sit nye miljø.

Hilsen Helen

0
0
Svar på denne tråd

Hård sport
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 16:47

Travsport er jo som dressur, spring, galopløb, millitary og m.m. sport på topplan for nogen, men der findes da heldigvis en hel del hesteejere der har hesten for hestens skyld. (også travhesteejere)

Nogle få 3 års heste bliver måske nok slagtet, men normalt kan man slet ikke nå at vurdere om en hest kan blive god væddeløber på så kort tid. Så mon ikke det har været størrer skader der har spillet ind, hvis der er slagtet 3års heste.

Og så er der faktisk kun meget få trænere der har mere end 15 3års i træning af gangen. Så det du skriver lyder fuldstændig "ude i skoven"

Gennemsnitsalderen på heste (ikke kun travheste) passer måske nok med 7 år. Det er da sørgeligt, men vi er da mange der har meget gamle heste der stadig er sunde og raske, efter endt væddeløbskarriere.

Selvfølgelig skal jeg se trav iaften! (også iaften)

Travsport er da vild fedt, sjovt og spændende. Det kunne jo også tænkes man kunne vinde lidt i totoen!?

Venlig hilsen

Annette

Med en traver på 22 år der har startet 231 løb!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider