Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Chipmærkning på travere under ?
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 00:45

Hejsa!

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en smuk dejlig travhoppe, hun er frysemærket, men selv om vi har barberet hårene af kan det ikke læses, og da jeg ikke har fået skyggen af papirer med til hende står jeg med et megaproblem i forbindelse med forsikring af hesten.

Har set på div. sider hvor jeg kan søge informationer om travhestes identitet at den del af dem er chippet, er det almindelig i Danmark at man chipper ud over frysemærkningen (og hvorfor bruges frysemærkningen når den i en del tilfælde ikke kan læses igen???) Min hoppe er oplyst til at skulle være 5 år, men men med det navn jeg har fået med til hende så passer oplysningen ikke (hun skulle hedde Fatal Beauty) hvilket vil sige at hun skulle være født i 1998, har søgt på blodbanken.nu og der er sidse hoppe med det navn finsk og ældre.. Dyrlægen siger at hun er mellem 4 og 6 år.

Trien

0
0
Svar på denne tråd

navn og årstal
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 05:24

Ved ikke om det hjælper... min smukke travhest hedder Fox Frisco og er født i 1998 så hvis bogstavet F har noget med årstallet at gøre, burde din hest være født i 1998 :-)

Knus fra Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Chipmærkning
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 15:57

Hej!

Det som kan tydes af hendes frysemærkning er 12?38 Så selv om jeg er oplyst at hun hedder Fatal Beauty så kan det ikke være hendes navn? Da jeg fik hende fik jeg oplyst hun var 5 år, hvilket passer med 1 talet i starten af hendes frysemærke. Sad i går i 3 timer og søgte informationer omkring frysemærkningerne, og kan se at nogle 2001 heste har et A i frysemærket? kan det være det vi ikke kan tyde, det er bare en skrå streg i midten.

Trien

0
0
Svar på denne tråd

dsdasdsa
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 16:08

Prøv dog at ringe til travsportense Hus, de kan sikkert hjælpe dig Tlf: 39 96 02 02.

Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd

TAK Fru Bach
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 16:22

Hej Fru Bach!

Tak for nummeret, det har jeg af alt ikke kunnet finde (er nok bare et fjols til søge de rigtige steder :-) )

Det ville jo være rart om jeg har hendes frysnr når dyrlægen kommer for at handelsundersøge hende til forsikringen og også at finde ud af hvad hendes rigtige navn er!

Trien

0
0
Svar på denne tråd

Join Up...måske
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 13:48

Hej Trien

Er din hest mørkebrun uden aftegn... Så tror jeg den hedder Join Up og er 5 år.

Jeg har søgt lidt på registreringsnumrene på de 5 årige.

Det er sådan at hvis din hests frysenr. starter med 1 så starter dens reg.nr. med 0B og så de sidste 4 cifre i frysenr.

Jeg prøvede først med 0B2038. Det er en hest som jeg ved er aktiv traver. Så prøvede jeg med 0B2138. Det er Join Up. Så prøvede jeg med 0B2238. Det nr. findes ikke og heller ingen højere der passer med de cifre du har tydet. Så derfor tror jeg det er Join Up.

Hun er sidst ejet i Fuglebjerg på Sjælland. Kan det passe...

Hun har en fin stamme, er efter Wall Street Banker(us) og Taylor Guy.

Hun er den sidste årgang der er frysemærket. De 4-årige og yngre er chipmærket. Det er nemmere at tyde og ikke så smertefuldt for hesten at få gjort.

Venlig hilsen

Kindly

0
0
Svar på denne tråd

Join Up!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 15:39

Hej Kindly!

Jeg tror måske du har ramt noget helt rigtigt!!!

Jeg fik hende fra Fulgbjerg for 3 uger siden, oplysningerne var at hun skulle være af fin afstamning, og det er derfor opdrætter/ejer ikke har sendt hendes papirer med! Og hun mørk/mellembrun uden skyggen af aftegninger!

Kan du se noget på den tidligere ejer i fuglbjerg(og evt sende det til mig på min mail) Hende jeg har købt hende af Hedder Celia, (tidligere Laila i flg. Anita i landsforbundet.)

De venligste Hilsner

Trien

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider