|
|
| TRAVER SOM RIDEHEST? |
| Forfatter:  |
Mulle28 |
| Dato:  |
02-07-2006 16:45 |
|
kan travheste gå dressur og springe? nogle siger de ikke kan gå dressur fordi de er ubehagelige at sidde på, og at de ikke har god spring teknik. men er det rigtigt eller forkert? er det træningen til løb der gør dem ubehagelige? hvis jeg køber en ung travhest som ikke har været trænet eller løbet løb, kan jeg så gøre den til en almindelig ridehest, der kan det hele, også samlet galop? hvad er jeres mening om travheste til ride brug?
Trav eller galophest ønskes. potentiale for spring, og let dressur. Min. 160cm, 3-10år. Må ikke have skade(r) eller staldfejl der kan have betydning for helbred og brug max 12oookr kontaktes på auberginen@o
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sagtens.. |
|
|
en traver kan sagtens bruges som ridehest. nogle af dem kan endda blive rigtig gode, men som jeg kan se af din annoncetekst er du selv opmærksom på at mange af dem der sælges fra som billige rideheste har helbredsproblemer eller skader af den ene eller anden art.. hvis de duede til trav, gik de jo nok stadig på banerne. tilgengæld er de ofte velopdragne og meget medgørlige, fordi de har været i professionel træning fra en meget ung alder, og professsionelle travfolk, de gider altså ikke heste med underlige vaner og fobier. men forlang at få alt at vide om dens helbred og få den altid købsundersøgt af en dyrlæge om de er dårligere at sidde på er nok en smagssag, det bedste er da oplagt at købe en hest man kan prøve. held og lykke med jagten mvh jb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest som ridehest |
|
|
jeg har selv købt en travhest, som er tilkørt, men blev kasseret fordi han galoperede for meget. Jeg rider dressur på ham han kan både galopere, lave schinkelvigning, forpart og bagpartsvendinger. Så er jeg begyndt at løspringe ham han kan springe 80cm høj forhendring og ca 1 m. bred nå forhindringen er lidt laver. Han bliver jo aldrig gramprix hest, men ven han er til at stole på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Travere er glimrende rideheste. Jeg har haft en ustartet traver som konkurrencehest. Han gjorde det ganske fint med 60 placeringer i ca 120 starter. Han startede både dressur, spring og distance Du kan se ham på min profil. Han hedder Rare Mac Laid. Men selvfølgelig er der nogle travere, der er knapt så egnede som andre. Held og lykke med din kommende traver Knuzz M
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ældre travere |
staldhestely |
03-07-2006 18:01 |
|
Det behøver jo ikke være fordi de har skader eller ikke dur på travbanen. Det kan også være fordi de falder for aldersgrænsen, som er 12 år, så selv om de ikke må løbe væddeløb kan de jo sagtens have mange gode år endnu. Min gamle Bertram Tax er stadig med i formløb, men til januar er det slut, han har et jern helbred og fejler ikke det mindste. Som hesteejer tør man næsten ikke sælge af frygt for at han ender på en transport til et udenlandsk slagteri eller med at stå bundet som salgshest på et eller andet markede. Det er næsten heller ikke til at bære at sende en 12 årige sund og rask hest til slagt. Men det jeg vil frem til er bare at de ikke nødvendigvis er dårlige eller skadede, når vi travfolk må skille os af med dem. Man kan sagtens ride på dem selv om de har gået løb, men det kræver en omskolning, som det gør for de fleste heste hvis de skal til noget nyt. Held og lykke med din søgen. Hilsen Helen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
Mulle28 |
03-07-2006 19:03 |
|
mange tak til jer der har svaret på mit spg. jeg er glad for at høre man også kan ride almindeligt på travheste!:p hvis nogle af je´r har en travhest, eller kender nogle der har en til salg, vil jeg rigtig gerne høre fra jer. tak!!
Trav eller galophest ønskes. potentiale for spring, og let dressur. Min. 160cm, 3-10år. Må ikke have skade(r) eller staldfejl der kan have betydning for helbred og brug max 12oookr kontaktes på auberginen@o
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min dejlige traver |
Trien |
05-07-2006 23:21 |
|
Jeg er den lykkelige ejer af en travhoppe på 5 år, hun har gået løb, men er kasseret, kom til skade i forkoderne efter et møde med et hegn, men er meldt 100% ok af dyrlægen, det eneste hun ikke kan mere er den hårde trav. Hun har en super lækker blød gang, både i skridt trav og galop, og udover det er har hun et supert udseend og sind. Og ja, travere har skisme ingen nykker eller underligheder, hun finder sig i alt når hun bliver plejet, så det er da bare så fedt at være travejer! Trien
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mulle. |
|
|
Hvorfor skulle du ikke kunne bruge en travhest til dressur og spring? Jeg kender en der har haft en travhest, og den var kanongod til spring. Så du kan sagtens købe en travhest. Jeg synes der er nogen der er lidt grove med hensyn til at generallisere travheste og galopheste. Det samme med arabere. Der er rigtig mange der siger at arabere er varme. Men det er da ikke sikkert at alle er! Så hvis du finder din drømmehest selvom det er en traver, jamen det er da ligemeget! For hvis du kan lide den, og den kan gå det du gerne vil have, ja så kan jeg ikke se hvad der skulle være i vejen med det. Kyzzz en Araber/alle heste elsker.
Arabere styrer for vildt! ELSKER dem!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DEJLIGE HESTE |
|
|
Jeg har redet travhest de sidste mange år. Og det er virkelig nogle dejlige heste. Mange tror travheste er "varme" i hovedet, men jeg har KUN oplevet det modsatte. At de er yderst medgørlige og trafikvante, hvilket gør dem til super skovtursheste. Mange travheste har kraftige bagparter, hvilket gør dem til super spingheste. (min egen sprang jeg 150 cm med) Traven er jo så ikke god! Det skal du være forberedt på! Efter at have redet travhest i mange år får man altså ødelagt sit sæde! For at ride nedsidning på en travhest, kræves en helt speciel rytme, fordi travhesten har så stort sving i traven. Mange travheste "tripper" når de skal gå kort trav. Det er ganske enkelt fordi travhesten er avlet med stort sving i traven, og det kan gøre det svært at få hesten ned i en kort trav på en ridebane. Der er ikke rigtig plads. travhesten er jo avlet til at løbe stærk ligeud, ikke til at samle sig og gå små volter. Så hvis det er en dressur hest du ønsker, så bliver du skuffet over en travhest. Så skulle du istedet kigge efter en galophest/fuldblod. de har gerne gangarterne med sig. Hvis du derimod ønsker en kærlig hest, som er medgørlig, arbejdssom og villig til at lære, så er en travhest måske det rigtige. Fordelen ved en travhest der er blevet kasseret fra banen er at den er blevet vænnet til mange ting. Jeg har aldrig oplevet en travhest som lavede ballade overfor hverken smeden, dyrlægen, at blive læsset osv. De er som regel også yderst traffikvante pga. oplevelserne på banen. Men husk at en tidligere trav- eller galophest skal omskoles til dit behov. Og den slags tager tid. Held og Lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simpelt svar... |
|
|
Efter min mening er travheste lige så gode til dressur som DVér er til travløb 
Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov hov David.. |
|
|
..nu skal du passe på for der har faktisk været travheste i Grand Prix, men jeg har aldrig set en DV på en travbane ... så hvem er bedst? 
Én gang travhest - altid travhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travhest som ridehest |
|
|
Se min smukke traver Fox Frisco på min præsentation. Se hans forvandling fra den 22.04.04 til idag I vil blive overraskede  Vi rider både dressur og springer Fox. Altsammen uden problemer. Han løb sit sidste løb i dec. 2003 og var kun ryttervant da jeg købte ham i april 2004. Se ham nu SMUK, DEJLIG OG DYGTIG. Ville ikke bytte ham med nogen anden hest i verdenen  Se også HYGGESNAK-fora indlæg "Hvorfor er travheste så billige". Der har jeg også skrevet en temmelig lang kommentar om det at bruge en travhest som ridehest  Knus fra Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samlet galop |
ponicup |
09-07-2006 10:21 |
|
Hej, Jeg kan da ihverfald fortælle at en traver sagtens kan gå helt kort og samlet galop, Star kan gå galop i meget samlet galop, og springe det kan han ihvertfald også, og jeg mener bare, jeg er 12 og Star var 4½ nu da jeg begyndte at træne ham. Nu er han 5 og jeg er stadig 12, så med den rigtige hjælp så når du vidst ret langt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er bare bæring... |
|
|
Travheste er, som flere er inde på, ganske ubehagelige at sidde på i trav. Men det er kun fordi de er skolet til stor fart, og dermed stort afskub. De kan sagtens lære at bære sig selv rigtigt, og bliver dermed meget bedre at sidde på. Det er bare træning, men det er det jo med alle heste...  Der er mange slags travheste, og nogle er bygget bedre end andre, når man tager dressur-brillerne på. Så vil du gerne have en travhest kan jeg ikke se noget problem i det, men kig efter en der er sat godt sammen, for det varierer meget. Begge mine travere går versade og traversade for hånden, så selvfølgelig kan de lære dressurøvelser. Og jeg er helt sikker på at det går endnu hurtigere hvis de ikke har været i løb, men sådan en traver har jeg aldrig haft... Travere har vist et dårligt ry på dressurbanerne, men jeg kan ikke tro andet end at det må være rytterens manglende evne til at forstå og omskole sin hest, og ikke hestens manglende evne... Jeg har set både kold- og varmdblodstravere gå ganske fin dressur. Så hvis du har mod på det, så er det da bare i gang, jeg holder i hvert fald meget af mine travere, og mener at de er fulde af talent for alt muligt!  Signe (der gerne ville prøve med en koldblodstraver en dag, for det er dælme pæne heste...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min traver har taget adskillige placeringer til ridestævner, både i dressur og spring. Sammenlagt har han været placeret i ca halvdelen af sine starter. Har 60 rosetter, hvoraf mange er røde. Knuzz M
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaah |
|
|
Jeg springer høje klasse på min traver. -og han går jagter med spring på over 1 m. Dressuren kan han sagtens, men mangler pt uddannelse, eftersom jeg aldrig har haft interessen for dettte. Jeg syntes man sidder GLIMRENDE på travere 
Ingen kommer foran, ved at gå i andres fodspor. - say what ya want,im still numba 1 MEDLEM AF DHPV. Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub. DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traver |
|
|
Heej..(: Jeg har selv en kasseret travhest som er rigtig god til dressur, og som sagtens kan springe. Hun er vildt dejlig at sidde på og dejlig i stalden og på folden. Har enda vundet elevstævne på hende..(:
Jeg, Jeanette, elsker min helt egen Good As Perfect..<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maximus |
anita25 |
27-07-2006 22:07 |
|
Hejsa, ja traver er mega dejlige rideheste... vi har en på salgsnettet, gå lige ind og tjeck ham... han står under "lækker ung vallak..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Travhest |
|
|
Jeg købte en trav hest sidste år, som har været med i mange løb og vundet op til mange penge. Og Nu springer jeg på ham, og får undervisning af Tina Lund. Og har kun sprunget på ham i ca.4 uger og nu springer vi lidt mere end 1.meter  Men dressuren har vi ikke trænet så meget på, men lidt dressur kan han da gå  Travknuzz M.L 
Smil så smiler verden igen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, han kan hoppe ham Rare. Hvis der er nogen der kan sætte billedet af ham ind her, er du velkommen. Jeg kan nemlig ikke finde ud af det. Linket er i et indlæg lidt højere oppe. Knuzz M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travhest |
athene93 |
11-08-2006 21:51 |
|
Hvor er det skønt at læse alt det gode om jeres travheste...nu tror jeg godt jeg tør købe en, dèt jo bare fordi, man hører så meget. Jeg vil lige spørge... hvor gammel er den, du har redet samlet trav og galop på?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest |
|
|
min travhest er 12.år og han kan trave og galoppere. (han har løbet travløb til han var 8.år)  Travknuzz M.L 
Smil så smiler verden igen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest. |
jeannedarc |
15-08-2006 23:42 |
|
Jeg har selv en traver,som jeg har haft i 5 år,og han er den dejligste hest jeg har haft. Og han går som en drøm,kig gerne på ham:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at se min smukke travhest |
|
|
Hej alle. Så har jeg lagt nye billeder ind af min travhest Fox som for mig er jordens dejligste hest Prøv at se dem og kom gerne med kommentarer. Jeg synes han er smuk og går som en drøm SE SELV  Kommentar til jeannedarc: Har du ikke et foto hvor Bukse bliver redet? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhhh |
10vildeheste |
16-08-2006 12:04 |
|
Hvad er det lige for en travhest, der har gået gp - den har jeg aldrig hørt om...det nærmeste man kommer en travhest i de høje klasser er jappeloup, der var 1/4 traver - 1/4 holstener og 1/2 engelsk fuldblod - og 158 cm i stg...men han kan jo trods alt ikke betegnes som travhest...eller hvad? Jeg mener travheste er fine i de mindre klasser - men man gør arbejdet hårdere for sig selv...og 99,9% af dem har ikke kapacitet til de middelsvære klasser. Men det ændrer ikke på at de er nogle dejlige dyr og rare at have med at gøre - man skal bare ikke købe dem hvis man har ambitioner om at ride middelsvær eller højere - det er synd for både hest og rytter hvis man gør det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min traver |
|
|
Var 3-4 da hun blev opgivet. Jeg mener det var pga hun ik havde psyke til at klare det de krævede af hende, men de siger at hesten var kugle skør. Tja denne kugle skøre hest er nu min hest og engang i mellem ridder mine børn så på denne kugle skøre hest. Hun har aldrig løbet af med mig. Springe tja hvis nogle ka få hende over en bom før der er gået en ½ time så klapper jeg. For jeg er sikker på at hvis jeg ligger 4 bomme rundt om hende går hun ik over dem for hun er sikker på at de vil æde hende. Hvis jeg skal skyde på hvad hun kan i dressur så er det nok en lc. Traver kan andet end at gå travløb og ik alle er skadet. Men der er nogle som er skadet og kan ik gå løb mer, men hvorfor skulle den da ik kunne gå som ridehest?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|