Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

racing ace xx
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 19:40
Er der nogen som ved hvornår Racing Ace sluttede sin karriere inden for galop og ligeledes hvornår han døde...
0
0
Svar på denne tråd

Racing Ace XX
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 19:35

Se noget om ham på dette link www.galoppsport.se/she...tId=327615

Håber, at du kan bruge det.

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

ja kender den side
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 21:58
Ja jeg kender og har været inde på denne side og læse om ham. Men den giver jo ikke lige de oplysninger jeg har brug for... Så men tak for linket...
0
0
Svar på denne tråd

Racing Ace XX
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 22:12

Jeg mener at dcet var i 85 eller 86 han stoppede karrieren, hvorefter han fik en karriere som avlshingst inden for DV.

Jeg var selv aktiv i galopsporten da han løb, og han var hos Gert Jensen mens jeg var der.

Han var en af sin årgangs bedste som 3-årig, og fik også en karriere over hurdles, han vandt bl.a Svensk Champion Hurdle to år i træk.

Han var en personlighed af de store, og en herlig ridetur.

En sjov ting var at han var en glimrende forhindringshest, men gad knap nok springe i det daglige arbejde, men når musikken spillede fløj han.

0
0
Svar på denne tråd

Racing Ace XX
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 11:09

Forresten kender jeg hende, der engang ejede ham. Jeg kan måske finde et tlf.nr. el. lign., hvis du er interesseret!

Ellen

Uden hov, ingen hest.

0
0
Svar på denne tråd

Racing Ace
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 12:57
...er blevet kåret i DV/TAF i 87, så det skal nok passe med at hans sidste sæson har været '86. Hans yngste føl er registreret i '99, dvs. han er død i '98.
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 15:23
Tusinde tak for alle jeres svar, var bare lidt interesseret, da jeg har et barnebarn af ham.
0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg kan da hjælpe dig
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 07:40

her er lidt fra en gammel hingste brochure med racing ace xx.

Racing ace har fra hans 2 til 8 leve år løbet næsten 100 væddeløb, været placeret ca 60 gange heraf 12 sejre. i england,sverige,norge og danmark har han løbet.

de sidste 2 år løb han mange forhindringsløb og vandt bl.a. det største hurdleløb i skandinavien, " svensk champion hurdle" i stockholm. en seneskade i et forhindringsløb i stockholm, satte en brat stopper for racing ace xx`s væddeløbs karriere.

ved en stor indsats lykkedes det at redde ham til avlen. han blev da en pragtfuld avlshingst som blev redet op i dressuren og gik på m-niveau. han blev b-hest i dressur og var kåret i dv.doa.taf.dsah.

racing ace xx er født i 1979, så hvis man regner frem er det i ca 87 han overgik til avlen.

håber dette kunne hjælpe dig.

Hvis du går ind under billeder på min præs. kan du se et billed af ham. Du må gerne kopiere det.

IMC.
Fodre du med urteblandet foder og har du erfaring med at dine heste slipper for insektplagen.??
www.heste-nettet.dk/fo...39/345239/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider