Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

ponyvogn til to forskelligt ponyer
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 09:17

Jeg har to ponyer- en minishetlander som vil bliver ca. 85 cm og en welsh pony som er ca. 125 cm. Er det muligt at finde et vogn (helst en sulky til to personer) som kunne passe begge to?

På forhånd tak,

Lisa

0
0
Svar på denne tråd

Nej det tror jeg ik
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 11:42

heej ..

Nej, det gør der ikke,

og jeg tror heller ikke, at dine to heste/ponyer kan gå sammen ..

for den store kommer alligevel til at lave alt arbejdet ..

0
0
Svar på denne tråd

misforstået
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 12:09

Hej, og undskyld hvis jeg har ikke forlaret det godt nok. Ponyer skal køre hver for sig, men jeg vil helt gerne kunne brug det samme vogn til dem begge to. Hvis det er muligt.

mvh, Lisa

0
0
Svar på denne tråd

En sulky skal balancere i sig selv.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 12:23

Hej.

Hvis du vil køre med en sulky, da skal den balancere over hjulene med personerne på og stængerne i den rette højde, som nu hesten er. Dette er fordi at hesten ikke må bære vognens vægt i ryggen, men den må kun trække vognen fremad i bringen, i skaglerne. Stængerne er kun til at styre med. Da dine ponyer er så forskellig i højde, kan du ikke benytte den samme sulky til dem begge. Til en sulky skal benyttes en saletsele med bagtøj.

Din ponyer er også for forskellige til at køre i 2-spand. Men hvis du er en rigtig dygtig kusk, da kan du evt. træne dem op til at blive kørt som tandem. Dvs. at havde den lille gående ude foran foran den store, som er spændt imellem stængerne af vognen.

God fornøjelse.

MVH Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider