Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hvad kan en shetlænder trække?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 13:10

Hej HN

 

Jeg har været så heldig at få fingrene i en dejlig pony-/turvogn til min lille shetlænder, når hun bliver gammel nok.

 

Desværre er jeg lidt forvirret mht. hvor meget hun i realiteten vil kunne trække.

Findes der en regel for hvor meget en shetlandspony kan trække?

 

Det er hende her jeg skal have tilkørt om et par års tid:

Billede

 

Hun er kun lige fyldt 21 måneder, og det er først i planerne at hun skal tilkøres som 4/5-årig(hun skal ifoles først). Hun måler ligenu omtrent 97cm. og jeg tror hun kommer til at måle omkring de 100-101cm. når hun fylder 4. Hun målte 89 da jeg købte hende som 1 års plag.

Hun er lidt "erotisk buttet" nu, da vi desværre havde en uheldig sommer, men er på diæt og god træningsrutine for at tabe sig godt, og få nogle muskler.

Hendes mor(Lyngholm's Salsa) måler 89cm og er normal af bygning(kratig type med spinkle lemmer).

Faderen(Struie Marcus) måler 94cm og er kraftig af bygning.

 

Jeg håber hun selv bliver mere som faderen, altså kraftig bygning, med gode stærke lemmer(selvom hun nu ser ud til at have fået moderens spinkle lemmer)

 

(på billedet er hun lige omtrent 16 måneder)


♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 09:57

Tillkke med din lille smukke dame :)

Jeg har selv en lille hingste basse som vi bruger som køre-/ridepony. Hvad der anbefales som maks vægt, ved jeg ikke. Men før i tiden sagde man at en shetlænder kan trække det tre-dobbelte af deres egen vægt og i 1900 tallet trak de 30 tons kul vogne .

Herhjemme har vi prøvet os frem og holder øje med ham om det bliver for tungt. indtil videre har vi været oppe på 6 stk 4 årige piger på lige strækning hvor jeg trak ham, og han var frisk og ville bare fremad - han virkelig nød det og jeg brugte mange kræfter på at holde ham tilbage, for ellers var han stukket af med vogn og tøser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores vogn
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 10:16

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-07-2015 13:09

Vores er 102 cm i stg. Hun trækker snilt og meget nemt mig og min veninde. Ca. 150 kg rundt regnet.

 

Det er både skridt, trav, galop og meget hurtig fræser galop når pony har krudt i måsen. ;)


Til gengæld vil vi max have at hun bære 35 kg på ryggen (altså dvs ved ridning)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider