Jeg har en 3er pony, som jeg kører med. Vi deltager i dressurundervisning, kører ture mm. Han er således rimeligt vant til at komme i byen. Jeg har haft ham med på naturture i ukendt terræn, hvor han har været stille og rolig.
I lørdags deltog vi i en køretur med Fyens Køreselskab. Vi var fire vogne med og kørte tur i Langesøskoven.
Min pony er normalt en rolig pony, på grænsen til sløv, men på denne tur, var han helt oppe og ringe på hele turen. Jeg kunne ikke få ham til at skridte overhovedet, og jeg måtte have godt fat i tømmerne hele tiden, for at han ikke stak af.
Jeg har aldrig prøvet, at han har opført sig sådan før.
Han bøvlede på bidet og ville bare frem, frem, frem.
Da vi kom tilbage til parkeringspladsen, skridtede jeg ham af, hvor han ikke gik bag nogen, men gik for sig selv. Endelig kunne jeg få ham til at slappe nogenlunde af.
Hvad skyldes denne opførsel mon. De andre kuske sagde, at det nok var fordi, vi kørte i denne lange række.
Kan det virkelig ændre en hests adfærd så radikalt.
Han kan godt lave lidt spilopper herhjemme også, men han bliver som regel hurtigt træt.
jeg håber det er noget der kan trænes, for det var ikke så sjovt, at skulle bøvle med ham på hele turen.