Hej alle sammen
Da min pony ikke kan holde til at være 100% ridehest grundet spondylose i ryggen, har dyrlægen (Hørsholm) anbefalet at hun delvist motioneres ved kørsel. Ponyen er ved tidligere ejere tilkørt (har efter sigende gået konkurrencekørsel i Tyskland...?) og har et godt hovede. Jeg har haft en erfaren travmand til at spænde hende for en enkelt gang og han kørte en fin lille tur uden problemer. Så ponyen (ca 142 cm<) er jeg nu ikke så nervøs for mht kørslen.
Men mig - jeg er, til trods for 25 års rideerfaring - total nybegynder indenfor kørsel
Og jeg begynder altså ikke at spænde ponyen for og prøve mig ad... Jeg er sikkerhedsfreak og vil gerne selv have lidt optræning mht udstyr og teknik. Og hvordan filan får jeg så det? Jeg bor på Amager og har ikke selv nogen kontakter indenfor denne gren af sporten. Og synes heller ikke rigtig jeg kan finde nogle officcielle kurser - men måske jeg ikke kigger de rigtige steder?
Ydermere er jeg handicaprytter af 4.grad og vil helst ikke ud og "tumle" for store dyr - aller helst ville det være dejligt hvis "bjerget kunne komme til Mohammed" (som jo så ikke engang har noget køreudstyr, suk... men hvor skal jeg dog starte...?)
Håber på nogen har de vises sten 
mvh Tine