Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Papir på traver
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 10:12
Jeg har et spørgsmål ang papir på traverne....
er det nomalt at hvis man køber en travhest som ikke skal gå løb mere (til hyggehest)at man ikke for hesten´s papir med???

Jeg købte selv en travhoppe her sidste år(Gee gee Flashligth)jeg havde lidt problemer med at få papirene på hende....fik dem dog efter et lille mdr tovtrækkeri...
men er det ikke et papir som skal følge hesten???
for mig er det da sjovt at have papirene på hesten når den har sådan nogen ...
m.v.h
Mitzi
0
0
Svar på denne tråd

Papirene skal følge hesten
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:05
Det er normalt sådan at papirerne skal følge hesten.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:11
for dit svar menete også at det var sådan....

Jeg vil lige sige jeg fik en kanon hjælp fra DTC ...da jeg skulle have mine papir på Gee gee...
det store problem var dog at der var gæld i hesten..

yankee kan du svare på dette spørgsål også ..nå deres siges at der er gæld i hesten er det så noget ang løb ???

m.v.h
Mitzi
0
0
Svar på denne tråd

registreringsattesten
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:15
skal følge hesten!
Nogle vælger at melde hesten død, hvis de ikke vil ha at hesten starter løb igen og smide papirene væk.
Man skal selv undersøge om der evt. er gæld på hesten.
Dette har selvfølgelig kun betydning hvis hesten skal starte løb eller bruges i travavlen.
Men da alle travere er frysemærket eller nu chipmærket er de jo registrerede ved DTC og der kan man få en genpart af papirene.

0
0
Svar på denne tråd

Mitzi..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:18
Hvis der for eksempel er gæld i hesten, dvs træner, smed, banedyrlæge eller DTC har penge tilgode fra hestens ejer, kan der være nedlagt startforbud mod at hesten starter i løb indtil gælden er indfriet.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Gæld....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:20
Det kan være dyrlæge, smed, træningsgebyr, startsindskud eller lignende. Så bliver der nedlagt startforbud på hesten, indtil pengene er betalt.
Dyrlæge, smed og travtrænere kan så se at ejeren er dårlig betaler og forlange penge på forskud eller kontant.
0
0
Svar på denne tråd

skal ikke bruge gee gee
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 11:22
til andet en hygge..men syntes at det er sjovt at få hendes papir(har dem nu)..
har brugt en del tid og har fået en masse hjælp fra en som hedder Ellen..med at finde hendes afstamning og foto´s af dem..
selvom det kun er til hygge syntes jeg det er vild spændende at læse om hendes aner.. :-)
og hvordan det er gået med dem :-) osv....

glad for at høre at gælden ikke betyder noget for mig :-)
m.v.h
Mitzi
0
0
Svar på denne tråd

Ellen....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 13:31
... har også hjulpet mig med at finde billeder af Ramses' far Fine Shot. Hun er virkelig sød og hjælpsom!

Hvis du læser dette Lene - så siger jeg lige tak en gang til :)

Det er nemlig som du selv siger Mitzi rigtig spændende at læse om og se billeder af og læse om deres aner :)

// Amanda & Ramses - "Le smuksak"

Hellere ride en dårlig hest godt, end en god hest dårligt!

Æresmedlem og (med)stifter af den totalt gakkede klub T.T.K. - Tozzi-Tøsernes Klub!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider