Hej HN 
Jeg havde for snart 4 mdr. siden en meget uheldig oplevelse, da jeg var ude og kører min dejlige fjordhoppe i min 2-hjulede vogn. Vi havde kørt knap 10 km og havde blot 1,5 km tilbage, da vi skal forbi en mark med jordbærplukkere. Jeg kan mærke på min pige, at hun bliver mere spændt/nervøs, derfor vælger jeg, som jeg plejer, hvis hun bliver nervøs, at stige af vognen.
Jeg går op ved siden af hende, og trækker stille hen ad vejen, det pjeler at være nok, at jeg bare går ved siden af hende, så kan vi fint passere det hun er bange for. Men denne gang gik det desværre ikke således. Det eneste jeg husker er, at jeg det ene øjeblik går på asfaltvejen og det næste øjeblik stå jeg i en grøn hvedemark, og prøver at holde min hest, hvilket jeg hurtigt kunne mærke, at jeg ikke kunne, så jeg gav slip... hvorefter jeg står og kigger efter min pige, der løber ud over marken i fuldgalop med vognen efter sig. Det føles som meget lang tid og det eneste jeg kunne tænke var: "det her sker bare ikke". Jeg sætter, med min kondi håbløst, efter hende men når dog kun 300m, så kommer der en flink mand, på motorcykel som tilbyder, at jeg kan kører med.
Min pige er nu løbet ud på vejen, og fortsætter i fuld trav. Vi kører efter hende hele tiden med stor afstand(hvis nu hun er bange for den). Hun når at trave cirka 2,5 km ud af landevejen.
Manden der får stoppet hende er en bagfra kommende bil, først kører han ind foran hende, for at stoppe hende, dette hjælper ikke, hun løber bare uden om, men da han prøver igen lykkedes det heldigvis.
Jeg hopper af motorcyklen og skynder mig i "skridt" hen til min meget forsvedte og nervøse pige.
Jeg er meget taknemlig over den hjælp disse mænd har ydet mig, jeg kan slet ikke forstille mig situationen ende godt uden dem.
Men nu står jeg så i dag, og tænker om et andet bid kunne være en ide? Jeg har haft hende i 5,5 år, og har nok kørt hende i 4 af dem, altid med alm. 3 delt bid eller i grime uden problemer.
Jeg har dog i år oplevet at hun i takt med bedre kondition, er blevet mere "hys" overfor ting, som hun normalt ikke har sagt noget til.
Jeg har ikke været ude og kører hende siden den oplevelse, da jeg er lidt nervøs for det. Men jeg vil jo gerne ud og kører med hende igen 
Så har i nogle forslag til evt. bid eller andet så må i meget gerne skrive 
Hesten fik erhvervet sig et par små skrammer, men ellers skete der ikke noget med nogen.
Jeg har altid hjelm på når jeg kører i vogn, og tøjlerne er bundet til vognen, så de ikke kan falde ned og blive viklet ind i hestens ben.