Hejsa - jeg skulle lige grave det helt rigtige frem til dig og har nu fundet det HER
Umiddelbar vil jeg tro at det er nemmest at lave er "reb og trisse" typen. Evt med tre trisser; to under stængerne og en i midten.
Det er selvfølgeligt vigtigt at trissene er stærke nok til at kunne holde vægten hvis hesten "hugger" i selen eller hvis man kommer til at sidde fast med sulkyen. Så det bedste jeg lige vil pege på er trisser til sejlbåde. De fås i relativt små størrelser med en enorm styrke.
Trisser fra byggemarkedet er gode til at lave en loftslem med, og ikke til heste!
Jeg kan af gode grunde ikke fortælle dig helt hvordan du skal placere trisserne (eller en svingel), men det må være noget med at sikre at du får et lige træk fra bringe til vogn og at fastgørelsen ikke kommer for langt væk fra vognens tyngdepunkt i det lodrette plan - hvilket er ret umuligt at fastslå da det ikke giver sig selv på samme måde som det i vandret plan. Målet er at stængerne ikke hverken løftes eller presses ned i selen når der trækkkes.. På min sulky sidder svinglen ca. i plan med stængerne og jeg tror ikke det er helt ved siden af generelt.