Som Sif så rigtigt skriver, så er sidestængerne på sulkyen beregnet til at "styre", hvordan hesten løber for sulkyen.
Typisk anvendes de i svingene på travbanen, hvis hesten har en tendens til at løbe skævt gennem svinget.
Ved at lægge sidestangen til, begrænser men det "udsving", hesten kan foretage med bagparten, og hjælper dermed hesten med at komme mere korrekt gennem svinget.
Hvis der kun er én stang tilbage, kan du lige så godt pille den af - du får sikkert heller ikke brug for den alligevel.
I øvrigt må jeg holde med Sif: hvis det er en gammel væddeløbssulky til en stor hest, så er den sandsynligvis ikke velegnet til ponykørsel.
Sulkyer er balanceret på en måde, så de kun er "i ligevægt" indenfor et begrænset højdeinterval, og jeg kan godt frygte, at den får en helt forkert balance, hvis du bruger den på en pony, der er noget mindre end en travhest, med det resultat, at den hiver i selen eller trykker på ponyens ryg.
Det har sådan set ikke så meget at gøre med, om du har tænkt dig at køre på en helt flad bane, som du skriver - lige meget om du har tænkt dig at køre lige ud, eller op og ned ad bjerge, så skal sele og vogn passe til ponyen!
Må vi ikke se ponyen og vognen sammen? Så er det meget nemmere at se, om de passer til hinanden. 
Ud over det, så er jeg enig med de andre - du svarer VIRKELIG ubehøvlet! 
Sif prøver at give dig et godt råd, så du ikke ødelægger din pony, eller kommer galt af sted - det er faktisk betænksomt, og ikke spor storsnudet.
Jeg synes, det er trist, at du er så overbevist om dine egne kvaliteter, at du ikke vil lytte til et godt råd - det risikerer at gå ud over din pony (eller dig selv)!
Hilsen
Annelise