Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

De der stænger...????
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 22:16

Har købt en sulky som vores pony skal gå for. Det er en travsulky af ældre model :) Jeg ved ikke en dyt om sulkyer, men der er sådan en "pind monteret på den i venstre side. Den sidder med en elastik ved siden af sædet og hen langs stangen, hvor den er sat fast med nogle bånd

Hvad dælan er den til???

Har kigget på nye sulkyer og der ser det ud til at der er en på hver side!

Anybody???

................................ Sorgen er den pris vi betaler for at holde af ...................................

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 23:39

Kunne du ikke lægge et billede ind?

Billede

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Løbssulky
Forfatter: 
Dato:  28-07-2012 09:06

Sidestængerne bliver brugt som en form for "styrestænger", så man har mere styr på, hvor hesten lægger sig for sulkyen.

Den slags sulkyer kan efter min bedste overbevisning ikke bruges til andet end travløb ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

ooooooo
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 00:24

Det havde jeg også lidt på fornemmelsen de skulle bruges til

Din mening om hvad du mener jeg skal bruge min nyindkøbte sulky til er mig til gengæld komplet ligegyldig og irrelevant og det var heller ikke det spørgsmålet handlede om, så en anden gang synes jeg såmænd bare du skal holde din mening for dig selv. Tak

................................ Sorgen er den pris vi betaler for at holde af ...................................

0
0
Svar på denne tråd

Jeg beklager...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 17:19

... at min bemærkning har givet anledning til så stor frustration hos dig, at du følte dig nødsaget til et verbalt overfald.

Jeg skal undlade at kommentere yderligere i din tråd - jeg vil jo nødigt være skyld i et apopletisk tilfælde

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 20:51

Med fare for en overfusning, tillader jeg mig, helt undtagelsesvist, at kommentere på et indlæg.

Synes din tone til Sif er noget ubehagelig. En ting er at du ikke vil have en andens mening, det er ok, men du kan da i det mindste svare i en pæn tone.

Du stillede et spørgsmål - fik et svar, og så kan du jo bare undlade at forholde dig til resten.

I øvrigt er Sif en kompetent kusk, så hendes indlæg læser jeg personligt med stor interesse. Man kan altid lære noget nyt.

Du behøver ikke svare på dette indlæg da det ikke er skrevet for at optrappe en diskussion, men blot er en appel om at holde en sober tone i debatterne.

Ha en fortsat god dag

0
0
Svar på denne tråd

oooooooooo
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 22:00

Åååh skab Jer dog lige! Jeg synes tilfældigvis at det er hamrende ubehøvlet at begynde storsnudet at belære folk om hvad sådan en sulky skal bruges til, for hun aner jo ikke en dyt om hvorfor jeg har vagt at købe netop denne sulky og hvad jeg skal bruge den til! Og nu skal jeg jo tilfældigvis bruge den til at køre på den helt flade bane, som vi har lavet rundt om vores fold. Ikke at det egentlig kommer nogle ved... Og så kan man være nok så døøøøøøgtig!

Men det her er netop grunden til at jeg så sjældent skriver herinde. Der sidder altid nogle og skaber sig og skal mene hvad folk skal skrive og ikke skrive - det er til at brække sig over!!!

Men hopper definitivt ud af tråden, gider simpelthen ikke spilde min tid på det her. Der er heldigvis andre steder man kan spørge folk til råds og få et fornuftigt svar UDEN at blive belært og

0
0
Svar på denne tråd

Øh ... hvad skete der her?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 15:19

Det blev da godt nok gået op af konflikttrappen her Jeg ved ikke noget om sulkyer, men jeg synes da Sif svarede meget pænt. Og jeg synes da at Sifs indlæg plejer at være sobre og konstruktive.

Så TS - den eneste der skaber sig her er sådan set dig Sorry, men dine sidste to indlæg er bare laaangt over min grænse for pæn opførsel.

Mvh. Sanne

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Sidestang
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 18:06

Som Sif så rigtigt skriver, så er sidestængerne på sulkyen beregnet til at "styre", hvordan hesten løber for sulkyen.

Typisk anvendes de i svingene på travbanen, hvis hesten har en tendens til at løbe skævt gennem svinget.

Ved at lægge sidestangen til, begrænser men det "udsving", hesten kan foretage med bagparten, og hjælper dermed hesten med at komme mere korrekt gennem svinget.

Hvis der kun er én stang tilbage, kan du lige så godt pille den af - du får sikkert heller ikke brug for den alligevel.

I øvrigt må jeg holde med Sif: hvis det er en gammel væddeløbssulky til en stor hest, så er den sandsynligvis ikke velegnet til ponykørsel.

Sulkyer er balanceret på en måde, så de kun er "i ligevægt" indenfor et begrænset højdeinterval, og jeg kan godt frygte, at den får en helt forkert balance, hvis du bruger den på en pony, der er noget mindre end en travhest, med det resultat, at den hiver i selen eller trykker på ponyens ryg.

Det har sådan set ikke så meget at gøre med, om du har tænkt dig at køre på en helt flad bane, som du skriver - lige meget om du har tænkt dig at køre lige ud, eller op og ned ad bjerge, så skal sele og vogn passe til ponyen!
Må vi ikke se ponyen og vognen sammen? Så er det meget nemmere at se, om de passer til hinanden.

Ud over det, så er jeg enig med de andre - du svarer VIRKELIG ubehøvlet!

Sif prøver at give dig et godt råd, så du ikke ødelægger din pony, eller kommer galt af sted - det er faktisk betænksomt, og ikke spor storsnudet.

Jeg synes, det er trist, at du er så overbevist om dine egne kvaliteter, at du ikke vil lytte til et godt råd - det risikerer at gå ud over din pony (eller dig selv)!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2012 19:37

honeylady:

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 14:00

Sif

Honeylady

TS - det er vist ved at være fast tone fra din side, når der lige er noget der ikke passer dig i et svar

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

Knapstrupper vallak 5 år sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ vallak/annonce/15994157- knapstrupp ...

0
0
Svar på denne tråd

qwerty
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 21:33

Jeg ved godt jeg også har givet fingeren ned til TS. men jeg synes egentlig ikke det er nødvedigt med flere hak i tuden.

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 07:21

Fra min side var det for TS efterhånden mærkelige opførsel på diverse tråde - synes det er fortjent at man så får at vide hvad folk synes.

Gitte

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

Knapstrupper vallak 5 år sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ vallak/annonce/15994157- knapstrupp ...

0
0
Svar på denne tråd

qwerty
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 15:00

GitteL -jeg skrev det ikke specielt rette mod dig ;) men mere generelt og ment fredsommeligt til alle 'os høns'. Jeg kan da også blive grebet af 'lad os nu hakke på en herinde', bedre er jeg da ikke.

Og til alle os høns og ænder, ha en fortsat fredsommelig og god weekend :)

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider