Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Sko ved kørsel
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 12:23

Jeg kører ture på asfaltvej med min lille pony. I den forbindelse bliver det nok nødvenligt med sko.

Jeg vil helst bruge boots, og har faktisk besluttet mig for hvilke.

Jeg regner med at kunne nøjes med forsko, men hvad er jeres erfaring?

Jeg kommer nok til at køre på vej max. 1 gang om ugen.

Hilsen Mette

Duchess og Aristo

0
0
Svar på denne tråd

Lytter...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 21:07

lytter lige med her...

Pas på dig selv, men ikke så meget at det bliver kedeligt!

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 23:04

I forhold til slid så tvivler jeg på at det er nødvendigt med sko fordi du køre en enkelt gang om ugen. Det afhænger selvfølgeligt af hvor langt du køre og hovene.

Noget helt andet er undrlaget. De små heste kan nemt komme til at ømme sig lidt ved at gå på grove grusveje uden sko og slå flækker af hovene, så der er boots en super løsning.

Mht. kun at bruge dem på forhovene, så er min erfaring at det også slider ret meget på dragterne bag, så hvis du kan få et godt tilbud, så ville jeg anbefale at få til alle fire. Også af ovennævnte årsag med underlaget.

Så er der jo vintekørsel. Hvis ikke man har kane, så kan man jo få meder til at sætte på i stedet for hjulene på sin sulky eller nemt selv lave dem... Her er boots også godt så man undgår skarpe iskanter og det værste salt :-D

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 11:13

Han slider sine forhove mest. Desuden har han været forfangen, så jeg passer lidt på ham.

Jeg tror den tur jeg kører er omkring 5 km, måske lidt mere.

Det kan være jeg kommer til at køre mere, når skoene kommer. Jeg har måttet holde pause med kørsel, når jeg har kunne se hans hove blev for slidte, om man så må sige.

Hilsen Mette

Duchess og Aristo

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 11:22

5 km lyder af meget lidt. Min lillemand klare nemt 20-25 km på asfalt/grus om ugen uden sko. Men han får også Biotin i sommerhalvåret af samme årsag. Så vokser fusserne lidt bedre.

Men det er nok alligevel en meget god ide med boots, så han ikke ømmer sig pga. forfangenheden.

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 14:39

Det kan godt være jeg er et pylrehoved, men synes hurtigt hans forhove bliver flossede i kanten, når jeg kører på vejen.
Han virker ikke ømtået.

Hilsen Mette

Duchess og Aristo

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 15:00

Så er det fordi de er for lange.
Tag en lille rasp og rund kanten lidt af så flosserne forsvinder. Så længe han ikke er nede og træde direkte på sålen er der ingen problemer. Jo mere hoven slides, jo mere vokser den også.

(Selvfølgeligt alt med måde og de sædvanlige forbehold imod at blive beskyldt for dyremishandling osv osv på HN ;-) )

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2012 19:07

Han er lige blevet beskåret, så de er ikke lange. Jeg tror måske det er fordi, han har været forfangen engang. Hans forhove er lidt flade i det.

Hilsen Mette

Duchess og Aristo

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil ikke..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 15:34

mene sko er nødvendigt..

Vi starter altid op uden sko og efter ca. 14-30 dage (indtil næste aftale med smeden) får de fire sko på hele sommeren..

De bliver kørt 10-20 kilometer 2-3 gange i ugen og bliver redet ved siden af i skoven og dermed på grusvej og asfalt..

I opstarten er det selvfølgelig langt fra så mange kilometer og der syntes jeg ikke de har brug for sko, men når de er på fuld skrue, har de brug for skoene..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider