Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hvem kan forlænge stængerne??
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 22:37

Hvem og hvor finder man en der kan forlænge/ eller lave nye længere stænger til min vogn?

Jeg synes at stængerne på min vogn virker frygtelig korte når jeg sænker ned over bagdelen på ponyen (han har ikke været forspændt endnu, kun været parkeret mellem stængerne, hvilket går fint).

Vognen er købt brugt af en der havde brugt den til sin haflinger, og da vores pony kun er omkring 142 høj, tænkte vi at den ville passe fint, men ak. Jeg synes altså at stængerne er alt for korte, så der er for lidt plads bag hesten til vognen.

Nå men for at vende tilbage til spørgsmålet; Hvem og hvor finder man en der kan forlænge/ eller lave nye længere stænger til min vogn?

Lige et enkelt billede af vognen

Billede

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 00:25

Fut ned til din lokale smed, så laver han det på en eftermiddag til dig :-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Som Jens skriver....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 09:09

.... så kan en smed lave dig andre stænger. Jeg vil anbefale dig at få lavet stænger, der kan forlænges - så er du ude over problemet, hvis du skifter hest.

Du kan i øvrigt måle på hesten, hvor lange stængerne skal være. Tag målet fra gjordlejet (på siden af hesten, hvor stængerne sidder) og i en lige linje til bageste punkt på hasen. Læg 50 cm til, og du har længden.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

:o) :o)
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 10:47

Og si lige til hvis du vælger at ville helt af med vognen;o) Jeg står gerne i kø..:o)

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 10:52

Tænk nu sad jeg lige og kiggede i din profil.. Og tænkte om den der Pepsi du har billed af, er traver? Og i så fald om det kan passe du for en hulens masse år siden, havde den stående i Stor magleby på Amager??

0
0
Svar på denne tråd

tak for råd
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 11:52

Vil prøve at kontakte en smed og så ellers ud og måle ponyen Havde slet ikke forestillet mig det skulle være så enkelt

Steeneren *hjalti*

Jo det er da nemlig lige præcis DEN Pepsi og mig ;)

Men synes ikke at jeg umiddelbart kan kende dig ud fra din præsentation??? Hvem er du?? :)

Mht vognen, så er det da overvejet om den skal sælges, i sær hvis det bliver for dyrt at skifte stængerne. Selv er jeg jo meste vant til sulky fra mine år med traverne.

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 13:14

Du behøver slet ikke at udskifte stængerne hvis ikke du vil have både et sæt korte og lange.

Hvis smeden sætter et stykke rør indeni de originale stænger, der passer nøjagtigt og er 5-10 gange hullets diameter og så en forlænger i enden med samme diameter som de originale stænger, så er det fuldt ud lige så stærkt eller stærkere end de obrindelige.

Det kommer ikke til at koste mere end et par hunderede i materialer plus lidt timeløn.

Billede

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 20:08

Trine- Det kan jeg godt forstå du ikke kan;o) Det var også ganske tilfældigt jeg så- og tænkte om det var dig, da jeg så hest og dit navn.

Jeg havde for mange mange år siden halvpart på din skønne Pepsi da hun stod i st.magleby, på den store smukke gård med de 3 frederiksborgere og da vist også en noget gammel hoppe med føl på et tidspunkt. Du og jeg havde bla. en meget minde værdig køretur med Pepsi i fugle resevatet, hvor fanden tog ved hende og hun løb hvad remme og tøjler kunne holde. Du tog den bla. bagover vognen.. Åh jo det husker jeg vist lidt for godt,o)

Men bortset fra denne køretur, var hun jo en dejlig dame at ride, og jeg har da stadig billeder af hende i gemmerne. Det hjælper måske lidt at jeg siger jeg også hedder Trine;o)

Mht. vognen din, må du jo sige til hvis du vil af med den, måske jeg har en 2 hjulet sulky der ku indgå som delvis bytte hvis det har interesse. Intet smart, men god til ture. ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Trine O.
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 21:22

Jeg spekulerede faktisk på om det var dig

Åh jo, jeg husker ganske udemærket den tur, heldigvis første og eneste gang hun tog turen i vognen på den :P

Det var vist kort før jeg senere styrtede med hende i "fugleren".

Jeg husker også vores alt for grimme "på-tur-med-hest-med-2-Triner-i en-vogn"

Pepsi blev solgt nogle år senere til en halvpart hun fik da vi flyttede til Jylland. Hun havde Pepsi til hun blev 20/21 år, hvor hun havde et rigtig dejligt liv, og hvor hun senere gik på pension. Som 20/21-årig brækkede hun benet på folden og måtte aflives

Ej, vi må da lige stikke hovederne sammen engang, hvis du har lyst til at udveksle gamle Pepsi-minder :)

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 10:24

Absolut Trine! Du siger bare til hvis du en dag kommer til Øen- her bor jeg stadig, også finder jeg gerne billederne frem:o)

0
0
Svar på denne tråd

på travbanen
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 12:13

Prøv og hør på din lokale travbane, hvis du bor i nærheden af sådan en. De har masser af viden om sulkyer og den slags.

http://harry-v75-boy.blogspot.com/

Overskud på spil til dato (9/5-2012) 60.241kr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider