Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hvad gør i med vaccintionsdatoer?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 12:47

Hej folkens.

Håber på lidt hurtig hjælp.

Vi har solgt en traver som ridehest, som skal leveres i morgen. Hvad gør i mht. vaccinationerne. De er jo "bare" indberretiet til DTC, og derfor står der INTET i passet om det. Opstaldningsstedet vil gerne se gyldig vaccination, og det eneste vi kan tage med, er jo en udskrift fra Sports-siden, hvor sidste vaccinationsdato står. Men det er jo ikke sikkert at det er nok. Og hvis hun skal starte stævner på ham engang, så skal man jo kunne vise gyldig vaccination dér også... :)

Hvad har i gjort i den situation??

Mvh. Marie.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 12:56

Bare glem det, vi har fundet ud af nogt. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad gjorde I
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 09:49

Jeg vil da gerne vide hvad I gjorde, da jeg netop har købt en traver og dermed står i samme situation

Er du i tvivl om hvad Kranio Sakral terapi er?
vil din rideklub lægge lokaler til et gratis foredrag om behandlingsmetoden?
Så kontakt mig på julie@julieschwartz.dk

www.julieschwartz.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ridehest
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 14:04

Vi solgte for 1½ år siden en løbshest som ridehest.

Der tog jeg bare ind til hesteklinikken på Lunden (dengang Falk Rønne) og fik passet opdateret med stempler osv.

Stødte forrige løbdag på en "ridepige" i klinikken. Hun var derinde i samme ærinde - at få opdateret et pas.

Hvis jeg var køber, ville jeg da enten bede sælger om at få det opdateret eller spørge hvilken dyrlæge, der har vaccineret sidst og så kontakte pågældende dyrlæge og høre om de vil opdatere passet.

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Traver og pas
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 14:31

Ved ikke om det gælder danske pas men jeg købte en svensk registreret traver i januar. Der fulgte ikke pas med men via STC fik jeg et kopipas - duplikat. Når det ikke er et "originalpas" fik jeg at vide, at så er hesten pr automatik udelukket fra konsum og der var ingen grund til at finde ud af, hvad den har fået af medicin tidligere.

Tænker lidt om man ikke som køber af traver med dansk pas også bare kan udelukke den fra konsum? Det kan jo blive noget af et arbejde at finde frem til tidligere ejere og dyrlæger.

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider