Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

sulky vs 4 hjulet
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 11:47

heh jeg kan altså ikke helt holde mig fra det kørsel og nu ku jeg rigtig godt tænke mig at høre de forskellige meninger om hvad kørsels folket mener er bedst/sikrest

til en lille shetter på 1m,

begrund gerne hvorfor du mener som du gør

snakker man med forhandler af vogne er der lige så forskellige meninger som vogn (læs: overdrivelse fremmer forståelsen :-) )

godt nytår til alle

knus louise

0
0
Svar på denne tråd

vogn...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 17:30

Når der er tale om så lille en pony der skal gå enspænder, ville jeg holde mig til en 2-hjulet. En 4-hjulet bliver hurtigt for stor en opgave for sådan en lille en, særligt hvis man vil køre på andet end asfalt.

Men til større ponyer/heste, synes jeg en 4-hjulet er langt mere behagelig at køre i.

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 19:46

mange tak for svar jammen det syntes jeg jo også men der er flere forhandlere der siger at de små 4hjulet vogne der er lavet til shetter og vejer omkring 60-100kg kan de sagtens trække, det skal lige siges at det oftes "kun" er mig og min datter der tilsammen vejer 85kg der skal med på vognen

håber på flere svar, så kom på banen derude i kuske :-)

knus louise

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville vælge
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 22:44

en sulky. Den er mere stabil og fylder mindre og er lettere at trække. Og så er en god sulky nu stadig billigere end en god let 4-hjulet....

Bliver i så "hardcore" - så kan du jo købe en 4-hjulet senere....

Sorte søger part :)

Spalding dressur sadel sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 10:42

vælge en 2 hjulet sulky. Jeg har lige købt en ny af min mand i julegave, men du får da lige et billed af den gamle jeg også har, men skal af med.

Jeg har prøvet både 4 hjulet og 2 hjulet, men vælger klart den 2 hjulede. Den er nem at komme ud af, mens den 4 hjulede skal man først ned af, og så synes jeg den er meget nemmerer til at vælte, hvis hesten drejer skarp. Skal vi ikke bare sige, at jeg har prøvet det, og det var ikke sjovt.

En sulky er en rigtig hyggevogn.

Billede

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Jeg har altid en eller anden børnevenlig shetlænder til salg. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

vogntype
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 18:26

Jeg er mest til 4 hjulede, og der kan selv min store pony dreje så skabt at den står ved siden af vognen uden den vælter. Og her har vi altid mulighed for at have en med.

Køber du en let vogn vil du altid have mulighed for at køre en tur med din datter og en legekammerat hun har med hjem.

Det falder tit i god jord.

Bare husk uanset hvilken vogn du vælger, så skal ponyen trække i skaglerne og ikke stængerne, og den skal så tæt på vognen som muligt, uden at ramme vognen, for jo nemmere er det for den at trække vognen.

Held og lykke med at finde en vogn.

Mvh. Mette

I Kørepony sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider