Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Galopløb for rideheste
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:52

Er der nogen ved om der findes galopløb for almindelige rideheste?

Og hvis der gør, hvor afholdes sådan noget så?

Mvh

-Helle

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **
0
0
Svar på denne tråd

Løb for ride heste
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 22:16
Der findes pony galop rundt omkring på de forskellige baner og araber løb, men hvis det er til hest er der nok ikke noget. Det der kommer tættest på er jo nok jagt, men det er også med spring involveret! Hvis der er galop løb for ride heste er det nok noget folk laver privat.
0
0
Svar på denne tråd

Sverige
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 21:30

I sverige har man vist nok galopløb for rideheste, men det er vist helt i stockholm..

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Jo der findes...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 09:27

Hvert år er der løb i aså og pandrup(nordjylland) Først i juli og i august i pandrup.

Det er løb for alle slags heste og kræver ikke licens eller noget. Det foregår på 800 meter græsbane.

og alle kan være med

Der findes desværre ingen hjemmeside om det men på ponygalop.dk er der en artikel om løbene i aså fra i år.

mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2005 18:18

Så vil jeg gerne spørge. Hvor lang tid skal man være om en given distance for at det kan betale sig at møde op?!

Ikke fordi jeg kan, for min hest er hverken tilredet eller noget, men blot for nysgerrighedens skyld. Jeg må jo da indrømme at jeg er lidt vild med galop.

//Greenstone :-D

Welsh Cob & Curly Coated Retriever
www.abw-design.dk
0
0
Svar på denne tråd

jah...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 20:13

det er nogle hyggelige løb har redet mange gange..

men du skal nok haven en rimelig god hest hvis det er til hest galop og ikke pony for nok er det også for rideheste men der er vist også rigtige galopheste med (mener jeg)

0
0
Svar på denne tråd

det er for alle
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 08:59

Det med at der er rigtige galopheste med skal man bestemt ik lade sig skræmme af ...det er ik ret tit det sker. Der er som regel en del travheste med ..i galop løbene! Men reglerne er sådan at:

- Fuldblods uanset om de har startet på de "rigtige baner" får tillæg. samme gælder for araberheste.

- Desuden er det sådan at man altid får ´100 kr i startpenge så mam FÅR penge for stille op. derudover er der penge præmie til de 4 - 5 første i mål.

mht til hvor hurtigt de skal kunne løbe er der ingen regler for det er tit forskellige heste fra år til år.

Så kan kun anbefale og stille op, uanset hvad hest man har. det er et par sjove og hyggelige dage.

Er der flere spørgmål svare jeg gerne

mvh Rikke (gammel ræv i "faget" )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider