Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Kørsel med baby?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 10:54

Hejsa!

Jeg har en dreng på 8uger og det kniber mig lidt at få redet fjordhesten, da jeg hele tiden må hoppe af for at give knægten sin sut, som han konstant taber mens han sover..

Fjordhesten er også tilkørt - det er dog 5år siden, så det ville selvfølgelig skulle friskes op (og jeg lære at køre).. Dette kunne måske være en måde at slå to fluer med ét smæk, men......

Min tanke går på om det overhovedet på nogen måde er ansvartlig at tage et så lille barn med ud og køre hestevogn??? Han ville selvfølgelig skulle sidde i sin autostol! Men jeg kan ikke slippe tanken om at noget jo kunne ske og hesten løbe af h*lved til og så kan jeg jo ikke gøre noget..

Hvad er jeres erfaring og tanker omkring dette???

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 18:59

ved der er folk der gør det, men jeg ville aldrig aldrig gøre det, det er dyr og det er flugtdyr, skulle det ske hesten blir bange for noget,blir stukket af en bi ect, og den sætter afsted så har du mere end rigeligt i at forsøge at få hold på hesten så det ikke udvikler sig, så ville jeg på ingen måde risikere at mit lille forsvarsløse barn var med på vognen, er uheldet rigtig slemt og vognen vælter, hvad så hvis baby lander under, nej uha tør ikke engang tænke taken.. men det er selvfølgeig helt helt op til dig selv om du vil, kan jo også være at der aldrig sker noget, personligt turde jeg bare ikke tag chancen :-)har prøvet en der smuttede, dog under tilkørsel, hvor min datter dog red ved siden af, men min første tanke var henlagt til hende, tænk hvis han løber ind i hende, hun er 13år.. aldrig har jeg været så glad for at hun ikke var med på vognen

god dag til dig

knus

0
0
Svar på denne tråd

fdagafgf
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 22:26

Tak for svar!

Det er også lige netop disse tanker jeg sidder med - og ligesom dig tør jeg ikke engang tænke tanken færdig, for hvad der kunne ske hvis.....

Jeg stoler godt nok utrolig meget på hesten og hun har det bedst tænkelige hoved - men ja, hun er kun et dyr og tilmed et flugtdyr!

Har tænkt over det hele dagen og nej, det ville vidst bare være penge ud i luften at investere i udstyr og vogn, for tror simpelthen ikke jeg ville turde det, når det kom til stykket! :-(

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 08:12

Hvad med i stedet at putte baby i en sele på maven og tage den med ud og ride - det ville jeg nok nærmere turde, hvis hesten er stabil.

Gitte

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

fsgasfgsa
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 11:05

Puha, det tror jeg slet ikke jeg ville turde..

Ja, jeg har netop fjordhest fordi jeg er en nervøs rytter - jeg kan forestille mig de absolut værste ting hver gang jeg sætter mig op!

Ja jeg stoler på hesten - men hun er og bliver et dyr! :-(

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

barnevogn
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 14:04

Kunne du ikke få placeret barnevognen tæt på hegnet til banen og i en god højde så du kunne finde sutten fra hestens ryg, på den måde for du også øvet parade :)

0
0
Svar på denne tråd

Tag det som en øvelse!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 15:03

jeg synes det sidste forslag lyder som en god ide!

Jeg har trænet min hest for lange liner, med min datter på ryggen, hvor hun hele tiden tabte sine gummistøvler. Han blev rigtig god til at rykke baglæns og stå stille, når jeg skulle samle dem op igen.

0
0
Svar på denne tråd

Baby og hest
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 00:09

Jeg ville også holde mig til det sidste forslag de første par år.

Du kan også godt risikere at hesten lige skal vænne sig til babylyde: Jeg har prøvet at køre med en forholdsvis ung pony, som var rimenlig stabil indtil den dag hvor der var besøg i ridehallen hvor vi trænede. Blandt tilskuerne var en lille pige som pludselig stak i et ordentligt vræl - og den lyd kunne min pony bare ikke lide, så jeg brugte resten af dagens træning på at få ro på min pony igen.

Når du engang i fremtiden finder på at tage "junior" med ud og køre hestevogn, så lov mig i det mindste at overveje at give ham ridehjelm på... ( også selvom det bare er en hyggetur ) better safe than sorry

Carina

Malmosegård

www.mrmagoo.dk

Rigtige piger kører tospand :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider