Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hjælp. ang traver
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 21:22

Min veninde har netop fået sin nye hest hjem, en sort travhest med hvid lang blis.
Han skulle hedde Ikaros og frysemærket ligner noget alla DK10616. men jeg kan ingen oplysninger finde hvis jeg søger på navn eller frysenummer. nogle der kan hjælpe eller måske nogle der kender ham. han skulle efter sigende være 10 år.
han er hentet i Højer omkring Tønder i Mandags.

Nogen der kender ham eller lign ?

Michelle :)

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

Papirer..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 23:41

Hvorfor er der ikke fulgt nogen papirer med på ham så I kan se at han er identificeret.. Burde han ikke have et pas??

Hvis man søger på hans frysemærke sådan som det ville skulle stå på http://www.trav.dk dukker der en temmelig gammel brun hoppe ved navn Luna L frem så der er noget der ikke stemmer helt..

I kan evt barbere hårene - da jeg klippede min travhoppe til vinteren for mange år siden dukkede der endda et punktum frem i frysemærket så det skulle blive tydeligt nok hvad der står..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Traver
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 09:30

Maggie May, det er fordi du søger på det forkerte registreringsnummer, at du får den gamle hoppe frem.

Men systemet er også lidt "tricky", så man skal kende det, for at finde den rigtige hest.

Det er nemlig fuldstændig korrekt, at hvis man søger på registreringsnummeret 010616, så kommer Luna L frem.

MEN: fra og med H-årgangen i år 2000 gik man over til at give hestene et registreringsnummer, der begynder med 0, og så et bogstav, fulgt af registreringsnummeret - sandsynligvis netop fordi man ikke kan genbruge allerede brugte registreringsnumre.

H'erne (født 2000) havde således registreringsnummer 0AXXXX, I/J'erne (født 2001) havde 0BXXXX, K'erne (født 2002) havde 0CXXXX o.s.v.

Det registreringsnummer, du skal lede efter jf. frysenummeret, vil derfor være 0B0616.

1-tallet efter "DK" viser nemlig, at hesten er født i 2001, og 0616 er registreringsnummeret.

Dette registreringsnummer tilhører en hest ved navn Julius Park - men jeg tvivler på, at det er den rigtige hest.

Julius Park er nemlig brun, og ikke sort, og han har godt nok en blis, men den er registreret som kort - helt præcist lyder hans aftegn:

Hoved: trekantet stjerne, hvide hår på næseryg, kort blis

Højre for: ingen aftegn

Højre bag: sok op udv.

Venstre for: høj sok

Venstre bag: ureglm. sok

Frysemærkningsnummer: 10616

Desuden mener jeg ret sikkert, at Julius Park stadig befinder sig på Sjælland - men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Kan frysemærket evt. i stedet være DK10414?

Så er det nemlig en hest, der hedder Ikaros Herve.

Den er sortbrun, med stjerneblis og kødfarvet snip til højre næsebor. Den har ingen andre aftegn.

Ellers vil jeg anbefale, ligesom Maggie May, at I barberer hårene væk omkring frysemærket - det gør det tit noget lettere at læse.

Hilsen
Annelise

http://www.123hjemmeside.dk/trav

Senest opdateret 24. april 2011!

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 10:10

Hej.

Vi fandt selv Ikaros Herve igår via DK10414. Man kan nemlig godt ta fejl af nogen af tallene på fryse numrene. Jeg er sikker på At ikaros Herve er den hest min veninde har fået, blisen passer PERFEKT på hans beskrivelse.

Men tak for jeres hjælp.

Jeg sagde os til pigerne igår vi skulle barbere det væk så vi kunne se det men det mente de iik vi kunne alligevel.

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

Honeylady
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 15:07

Jeg sad faktisk og blev temmelig irriteret over at det skidt ikke var til at finde ud af.. Kunne jo nok godt regne ud at ikke bare var kønnet forkert vi var også ved at nærme os noget af en aldersmæssig rekord..

Faktisk gjorde jeg lidt ligesom dig men søgte så i stedet på Jamin - ikke at det hjalp mig ret meget for som du selv skriver så er det lidt tricky men jeg havde da i det mindste en idé om hvordan jeg kunne hjælpe mig selv..

TS - super at I fandt ud af det, det er lidt sjovt at se sin hest derinde.. Det var vist ikke den store stjerne på travbanen men jeg siger ikke noget for min kom ikke engang til start nogensinde..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 15:12

Vi viste jo han hed Ikaros så ved vi skrev Ikaros* så kommer ALLE heste der hedder Ikaros frem og så kunne vi finde ham, vi er RET sikre på det ham. ;)

Men nej iik den store stjerne men jo os derfor de blir solgt som ridedyr ;D

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

Ikaros
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 21:43

Heejså ;) Jeg har lige købt en traver ved navn ikaros på 10 år pg frysemærket sq være DK 10616 men det er svært a se er der nógen a af jer der kender ham?

Mvh Marie-Louise :D

0
0
Svar på denne tråd

sasassa
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 09:48

Prøv at tjekk her. skriv *ikaros* og du får fler muligheder.

Kunne der evt. stå DK 10414. For er han sortbrun, og med flg. aftegn, kunne det være Ikaros Herve.

Hoved: stjerneblis & kødfarvet snip til højre næsebor
Højre for:
Højre bag:
Venstre for:
Venstre bag:
Øvrigt:
Frysemærkningsnummer: 10414

Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

Nu med avlshingsten

Hr. Siem

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 12:54

Frubach: Mange tak, men ham har vi fundet som skrevet oppe over. :)

Vi er i fuld gang med at finde ud af med papire psv, men er godt nok en støre udfordring.

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

Anita fra DTC
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 13:36

har hjulpet mig da jeg skulle have ejerskiftet min hest.. Jeg havde godt nok hendes registreringsattest men jeg havde aldrig fået den indsendt fordi jeg ikke anede noget om den slags.. Jeg fik ejerskiftet i dec 2009 selvom jeg havde haft hesten siden 1993.

Prøv evt at tage kontakt til hende

anita.dtc@trav.dk

VH,

MaggieMay

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 20:39

Problemet er vi har barberet ham idag og Han frysenr er DK10610 , men ingen heste har det nr.

Han hedder Ikaros og er 10 år gammel dvs fra 2001

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

Frysemærke
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 00:31

Jo, der er en hest, der har det nummer.

Den hedder I'm The Best Pet, og er en brun vallak med aflang stjerne og hvid krone indvendigt højre bag - jeg synes ikke, det passer med den beskrivelse, I giver af Ikaros.

Desuden er I'm The Best Pet registreret død i 2006.

Ved I med sikkerhed, at Ikaros er hans rigtige navn?

Heste bliver jo tit døbt om i forbindelse med salg.

Hvis I kan tage et billede af frysemærket, og lægge det herind, så kan vi måske hjælpe jer med at tyde, hvad der står.

Hilsen

Annelise

http://www.123hjemmeside.dk/trav

Senest opdateret 24. april 2011!

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 18:48

Hvad skriver du for at få det nr ? For jeg skrev DK10610 og kan iik finde noget ??

Den kan jo sagtens være registreret død, selvom den er blevet videre solgt da travere som regel blir meldt døde når de blir solgt og iik skal bruges til løb mere.

Ser li om vi iik kan få taget et billede af de tog lægge ind. :)

www.hestegalleri.dk/ gal_visbil.aspx?ID=182...ipc=559158

Men ellers hvis man har Hestegalleri kan han ses der, og inde under hendes Fotoalbums er der os billeder, Det hedder: Ikaros ankommer til Løkkegård. :)

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider