Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

logistik og transport
Forfatter: 
Dato:  22-07-2011 11:55

Jeg kunne godt tænke mig at høre - og måske også se billeder?? - af hvilke sammenkoblinger at jer konkurrence kuske har til at transportere jeres heste/vogne til stævner

Her i huset overvejer vi nemlig flere muligheder da vi p.t. må køre 2 gange hver gang... vi bor på Bornholm, så det er jo et problem hvis vi skal til resten af landet for at starte stævne eller lign.

- hvad er jeres erfaringer??

Kh Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Transport
Forfatter: 
Dato:  22-07-2011 13:12

Vi kører med en 3500 kg varevogn med alukasse, deri har vi alt fra vogne til foder, denne bruger vi også til overnatning. Endvidere har vi endnu en 3500 kg varevogn hvor vi har hestene og cykler.

Vi har dog tænkt på at udskifte varevognen til hestene med en 3 hestes trailer, så vi kun har et træk.

Hvis vi så skal have campingvognen med, må vi jo tage en personbil dertil :)))))

Anette

2007 var mit sidste år som shetlænderkusk,

nu skal jeg køre med NF og DSP

Shetlændere også for voksne

min hjemmeside staldhojbo.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Lastbil
Forfatter: 
Dato:  22-07-2011 13:39

Vi har en lastbil - en 6 tons Renault. Her står hestene tæt på førerhuset med bagdelen i kørselsretningen (rampe i siden). Oprindeligt var der living bagi (smal dør i siden), men vi har pillet skillerummet ned, og lavet forbommen til hestene om, så den kan pilles ud. På den måde kan vi have vognene i bilen.

Der er plads til 3 heste i bredden, men desværre ikke helt plads nok til 2 vogne bag i, så når vi skal have to vogne med, piller vi et skillerum ud, og så står maratonvognen ved siden af hesten, mens dressurvognen står bagi. Ved siden af dressurvognen er der så plads til foder, seler osv.

Vi kan altså have en hest og to vogne med - eller én vogn og 2 eller 3 heste. Vi kører enspænder, så det er jo fint.

Campingvognen spændes bagefter.

Skulle vi af med lastbilen (og det skal vi på et tidspunkt), så er "drømmetrækket" en trailer med vognplade og en VW transporter. I en transporter er der nemlig plads til maratonvognen, når man piller sædet af, og vi kan snildt sove i bilen. Man kan købe et fortelt, som sættes på siden af transporteren, og vupti - så har man et sted at bo.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 11:09

ja det går jo ikke hér med 2 biler med træk efter da det er ALT for dyrt at få med færgen - overvejer i første omgang en 3-4 hestes trailer - hvor der måske kan være plads til 1 vogn og 2 stk. kat. 3 ponyer (den opfylder nemlig også de krav vi har hvis vi vil ride samtidig alle 3) - hvis vi så for alvor bliver bidt af sporten har vi talt om at investere i en lille transporter med plads til 2 heste eller 3 ponyer, og en trailer efter med plads til 2 vogne...

Kh Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg drømmer
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 15:50

Jeg drømmer også om en lotto- gevinst, så vi kan komme på tur, suk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider