Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

kørebid med tungefrihed
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 23:54

Hej

syns ikke helt jeg endnu har fundet det helt rette bid kunne godt tænke mig mere tungefrihed har både et liverpol og postkandar men ikke helt optimalt har set et fra horse and more men det mindste er 13,5 alt for stort nogen forslag ??

Hilsner Henriette

maincoon killing 1 rød sælges

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Bedækning tilbydes

ved

Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008

1250,- pluds papir og op ...

0
0
Svar på denne tråd

mange muligheder
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 20:05

pelham er nok det bid der kan give mest tunge frihed og da det også bruges til ponyer burde det vare muligt at finde der i den rette størrelse. (du skriver ikke hvad den er så jeg gætter lidt)

En anden mulighed er et springkandar. Jeg har ikke selv prøvet at køre med nogle da ingen af mine heste er særligt glade for bid med tunge frihed ;-) men kender nogen der har været glade for pelham.

Håber du finder noget der funger

Dbh

Gerd

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 08:33

Jeg hat haft de samme tanker omkring bid og min hest er normalt western redet og vant til stangbid med større tungefrihed - jeg har bl.a. brugt mit western bid til at køre med.

Et billede af mit western bid - smukt er det også og hesten går fantastisk på det.

Gitte

Totalrenoveret Mitsubishi Pajero 2,5 TD 4x4

til salg - se præs

0
0
Svar på denne tråd

tungefrihed
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 12:10

Hvorfor vil du have bid med større tungefrihed?

I en mund så lille som Maxi's vil tungefriheden meget nemt komme tilat trykke ham i ganen, så biddet bliver meget hårdt.

Jeg har selv primært kørt med post-kandar uden tungefrihed, men med en let bue på munddelen. Ellers bruger jeg udelt trense eller muffebid, igen med en let bue.

En enkelt af mine ponyer har lidt tendens til at ligge lidt tungt og gå imod postkandaren, så der har jeg haft succes med et 3-delt muffebid.

Anna og de små (og de lidt større) sorte. :-)

5-års shetter-hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 10:30

joo det skulle da ikke gerne give et nyt problem men postkandaren virker bare for tyk i munden på ham og liverpollen ligesom lægger lidt pres på tungen hvis man kikker ham i munden men den er godt nok også helt lige så måske det er liverpoll med buet stang der så er løsningen

Hilsner Henriette

maincoon killing 1 rød sælges

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper

Bedækning tilbydes

ved

Majco`Equus-maximus

Matrialeprøve vinder 2008

1250,- pluds papir og op ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider