hej Jeg har selv en tidligere løbshest, hendes tid på banen i århus var dog kort(fiberspringning i bringen)da hun ikke kunne løbe stærkt nok... har haft hende siden hun var 4. de første 4 år efter, altså til hun var 8, gik hun som hygge hest. så sidste år satte jeg mig for at omskole hende og bruge hende som ridehest - mhb på salg.
det tog tid og jeg skulle "lærer" at ride en fuldblod(ikke for meget tøjlekontakt eller ben i starten - to ting min VAR meget følsom for)
efter et par måneders rolig ridning kunne hun gå en afslappet galop i "normalt" tempo. hihi
Dressur er aldrig blevet og jeg tror heller ikke det bliver, hendes stærke side/yndlings ting. hun virker træt af det og det jeg tror det keder hende...
spring der imod, det er noget vi kan li! hihi. hun er en meget frisk dame og det bliver forstærket på springbanen.. vil tro hun kan komme et godt stykke og pt kan hun gå en lc
jagt har vi prøvet en enkelt gang og det vsr nok for mig... det kan jeg som rytter ikke styre hende til, at gå i et felt og så skulle holde pladsen i midten det passede hende så absolut ikke. og afsted det gik og pludseligt var vi lang foran de andre, så ikke flere jagter til os. hihi
jeg tror det vil være det samme med distance men aner det ikke...
jeg kunne forestille mig at det bliver "værer" jo længere de går på banen men ved det ikke..
ellers er jeg utrolig glad for min hoppe i det daglige og synes at fuldblod er noget af det nemmeste og blideste, ikke så unaturligt tændte som nogle varmblods kan være...
held og lykke med din XX
Mvh
Anna