Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hva kan de?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 22:36

Hey alle HN folk..

Jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvad en ex galop hest kan efter den er færdig på banen?

Jeg har fået mig en dejlig vallak på 8 år som har gået løb på top plan indtil han var 6.. Og da jeg ikke ved en dyt om galopheste, ved jeg eller ikke hvordan de er blevet trænet?

Har hørt de bare får tæsk og kun kan løbe, men håber jeg da ikk..

Så hvad kan de?

Tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Det er vist en sandhed
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 23:29

med modifikationer..

Hvad hesten kanafhænger nok ret meget af hvem der har haft den i hænderne.. Har det nogle trænere der sadler op inde i boksen fordi hestene ikke kan stå bundet på staldgangen og de ikke mener at de kan lære det.. Andre betragter det som en selvfølge at den kan..

Nogle bruger en vis grad af dressur i den daglige træning i et forsøg på at holde hesten smidig og lydhør.. Andre træner dem bare rundt på banen.. Nogle rider også i skoven - andre gør ikke..

En tidligere galophest kan blive en udmærket ridehest, sjældent nogen stjerne til dressur fordi gangarterne og temperemantet ikke er til det, heller ikke så egnet til distance fordi pulsen er relativt høj men sikkert en fin springhest hvis benene holder - men det er jo en forudsætning uanset hvilken hest det drejer sig om..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Galopheste
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 11:18

- Simone :-D

Man kan komme til verdens ende på en løgn - men aldrig tilbage igen.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad kan den..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 19:08

Spørgsmålet er vel hvad kan du???

Har set ridemennesker der aldrig har kunnne lære at håndtere fuldblods og det er som regel dem der siger at de kun får tæv og kun kan løbe. Og så har jeg set andre som har fået udemærket rideheste ud af fuldblods til både spring og dressur.

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

de kan...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 19:47

... det man lærer dem...

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 22:42

Hmm... Spurgte bare hva de kunne, altså havde lært.. Ved da godt at de kan hvad jeg kan lære fra mig (Til en hvis grad)

Ville bare vide om man red dressur på dem eller om de bare løb..

Ved ikk noget om galopløb, derfor spurgte jeg!

Men tak MaggieMay, er dejligt at vide lidt om deres tidligere træning, og fik os svar fra den tidligere ejer efter det indlæg her, og han er også blevet trænet lidt i dressur :)

Så det ser godt ud :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 23:34

Hej du :)

Lyder til du er blevet glad for ham, så det er jo dejligt vi lige fik skabt forbindelse dengang :)

Hvis du har lyst, må du meget gerne komme på besøg med Fus, Peffe savner ham vist ret meget, har jeg hørt

Og kan du så se at få taget nogle billeder af ham og smidt herind

Søger læreplads som beslagsmed i Jylland, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 07:43

Nå da, gode gamle Fusilier...husker ham fra England, hvor vi havde ham i træning hos Stoute...han blev redet til der, og jeg red ham en del som 2 års, hvor han var noget hidsig og lidt af en bølle lol men de gange jeg har set ham herhjemme, har han set ud til at være blevet lidt mere voksen

Han var ejet af Cheveley Park Stud, der er et at de største og mest successrige stutterier i England - de har også opdrættet ham. Han startede kun en gang for Stoute, hvor han sluttede næst sidst. Derefter blev han sendt på auktion, da han ikke var god nok til at blive i Stoute's stald.

Men godt at høre, han har fået et godt hjem - tillykke med ham

At lede efter og finde Mr. Right er som at spise ærter med en kniv...spild af tid

Siger hende, der måske alligevel har fundet ham

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 18:03

Mine tidliger løbs heste er ikke reddet så meget som jeg gerne ville,men de er dejlige rideheste og dejligt selvgående. Hingsten er så faktisk også ret godt gående. Så ja med masser af forståelse og tålmodighed skal du nok få lært ham en masse

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 22:30

Jeg er helt tosset med ham, det er kærlighed.. Hehe..

Ja det kan vi da godt finde ud af engang..

Går det godt med din? :)

Kan ikke finde ud af det gamle skidt af en computer Michael har :p

Ja vågen er han, har ikke været oppe på ham endnu.. Skal lige have en hjemme den dag :p og skal lige i bedre form, så jeg kan holde mig på ham hvis det er.. Hehe.. Men han er så sød..

Og nyder bare livet på landet med min Haflinger..

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 13:34

Ham skal du nok blive rigtig glad for,bare tag det stille og roligt God fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

Hvor..........
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 22:11

de er blevet redet i deres væddeløbstid er jo meget forskelligt fra træner til træner. Nogle kommer på fold andre ikke. Men den træner jeg red for der red vi gode ture i skoven med nogle gode galopper, men ikke noget med at race afsted. Nogle gange nogle omgange på banen, men igen ikke i topfart. Men de galopere jo ikke kun. Der rides også meget i trav og skridt. Ellers opstår skaderne jo let hvis hesten ikke bliver varmet op. Men disideret dressur eller spring lære de jo nok ikke så meget lige der. Men mange fuldblods bliver gode jagt og springheste efter endt karriere og det er lige meget om de kan løbe hurtigt nok eller ej. Og dressur kan de også lære.

Vrisk fra Lene

Feriepasning af hund tilbydes uge 29, 30 el. 31

Ifoler min lånehoppe Carina H efter Carano, med Lambrusco Ask i maj 2011

Ferie på Disney Hotel i Paris sælges.

0
0
Svar på denne tråd

fuldblod
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 23:47

hej Jeg har selv en tidligere løbshest, hendes tid på banen i århus var dog kort(fiberspringning i bringen)da hun ikke kunne løbe stærkt nok... har haft hende siden hun var 4. de første 4 år efter, altså til hun var 8, gik hun som hygge hest. så sidste år satte jeg mig for at omskole hende og bruge hende som ridehest - mhb på salg.

det tog tid og jeg skulle "lærer" at ride en fuldblod(ikke for meget tøjlekontakt eller ben i starten - to ting min VAR meget følsom for)

efter et par måneders rolig ridning kunne hun gå en afslappet galop i "normalt" tempo. hihi

Dressur er aldrig blevet og jeg tror heller ikke det bliver, hendes stærke side/yndlings ting. hun virker træt af det og det jeg tror det keder hende...

spring der imod, det er noget vi kan li! hihi. hun er en meget frisk dame og det bliver forstærket på springbanen.. vil tro hun kan komme et godt stykke og pt kan hun gå en lc

jagt har vi prøvet en enkelt gang og det vsr nok for mig... det kan jeg som rytter ikke styre hende til, at gå i et felt og så skulle holde pladsen i midten det passede hende så absolut ikke. og afsted det gik og pludseligt var vi lang foran de andre, så ikke flere jagter til os. hihi

jeg tror det vil være det samme med distance men aner det ikke...

jeg kunne forestille mig at det bliver "værer" jo længere de går på banen men ved det ikke..

ellers er jeg utrolig glad for min hoppe i det daglige og synes at fuldblod er noget af det nemmeste og blideste, ikke så unaturligt tændte som nogle varmblods kan være...

held og lykke med din XX

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 23:54

Min gamle XX gik loeb til han var 5aar og gjore det faktisk ganske fint.

siden blev han brugt til lidt af det hele.... spring op til MB, dressur til LA2, distance til 68km og lidt jagt mm.

Det kommer 100% an paa dine aevner som rytter... Pia hansen har da redet grand prix dressur paa hele 2 gamle galopheste.

Little Arabians

Passion for Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider