Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Hvor mange løb på en sæson?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 16:41

Hejsa..

Jeg håber jer galop folk kan hjælpe mig lidt. Jeg er ret grøn inden for galop sporten, men her sidste år begyndte min paint vallak og deltager i Quarterracing i Sverige og det med meget gode resultater,5 starter og 5 sejre. Igen i år er det planen at han skal over og løbe igen for at forsvare sin tittel(navn).

Nu er så mit spørgsmål hvor mange løb(i snit) går en galop hest på en sæson?

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010
Og bedste tid, 17 sek på 300m.

www.youtube.com/watch?v=ykJp1S2dCKQ

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 19:24

det er meget forskelligt fra hest til hest, nogle løber mange løb og andre løber få.

Det, det i bund og grund handler om er, hvor god hesten er til at restituere efter løb og naturligvis også hvor hårde løbene er, men der kan også være andre faktorer indblandet.

Så mit bedste råd til dig er, at du skal kigge lidt på din hest og se hvordan det går i løbet af sæsonen.

Pludselige formdyk, nedgang i humør osv kan være indikationer om der kan være småskader, slid, stress osv undervejs.

Held og lykke med din hest, og håber de flotte takter fortsætter.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 12:29

Hej igen..

Tak for dit svar.

Jeg havde godt regnet med at det var meget forskælligt fra hest til hest.

Jeg har fuld til tro til min træner nok skal tage henyn til min hest og passer ham i hovede og røv, da han nu også har været deres adgang til galop verden.

Jeg syns bare det kunne være meget sjovt og høre hvor mange løb de forskellige heste løber på en sæson.

Men I skal da ikke lige snydes for et billede.

Sari

Charlies White Iron APHA

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

hvor er...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 18:01

... det dog en fin hest du har der.

Vidste slet ikke man havde taget quartergalop ind under vingerne på Täby, er det officielle løb med totalisatorspil osv?

Hvem er rytteren iøvrigt på billedet?

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Dina Danekilde
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 21:41

Det er Dina Danekilde der er fast jockey på Bob. Hun var den eneste der ville ride på ham da vi troppede op på Jägersro til en træning. Tror de andre er lidt missundelig nu..

Der har været et enkelt løb på Täby sidste år, vi har ikke hørt om de laver løb i år. Indtil vider er der planlagt 4-5 løb på Jägersro i år.

De arbejder på og få det lavet til officielle løb, men de har lidt svært ved at regne ud hvordan de skal lave handikap osv. på det her quarterrace.

Vi håber også der vil være flere folk her i DK der vil vise interresse for det og stille op med deres heste.

Sari

Charlies White Iron APHA

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

først nu...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 22:07

... så jeg linket til videoen på Jägersro og kan godt se /høre det er Dina, hun er en meget dygtig pige.

Michael Moesby-

0
0
Svar på denne tråd

yippi huhej
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 22:18

hæ jeg så løbet i stockholm og grinede godt, havde aldrig troet jeg skulle se dina på en quarter, men hold k... den kan løbe. tillykke med den.

the soul would have no rainbow, if the eyes had no tears

0
0
Svar på denne tråd

Goooo Bob..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 16:20

He he...

Du har ca haft samme reaktion som 90% af alle andre der har set Bob for første gang...

Først står de og griner af den store hvide kampvogen med blå øjne og der efter må de pænt samle underkæben op af gruset når de har set Bob i action...

Jeg må indrømme at jeg altid har troet der var noget mere i Bob end man lige kunne se med første øjekast, det var et spørgsmål om at finde ud af hvad det var...

Men det har vi så fundet ud af nu. Han skulle have chancen når hans afstamning skriger af racing blod. Mange træner og avler missunder hans overblik, vilje til at vinde og ren råstyrke.
Der er endda belevt spurgt efter bedækninger på ham.. Sorry han midstede kuglerne for 9 år siden..

Sari

Charlies White Iron APHA

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 14:41

Hvis der blir quarterløb her i norge så vil jeg sgu ha en quarter istedet for fuldblod :-)

Han er jo helt rå ham Bob :-)Kunne være morsomt at prøve at matche en quarter med en af skandinaviens beste supersprintere...

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

quarter
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 09:41

Endelig noget nyt inden for væddeløbssporten- fedt!!!

Nogle link til disse løb som Bob har gået- vil meget gerne se....!!!

Nu er jeg nok født ind i en travfamilie- men elsker skam også galopsporten!

You think your right-But you were wrong
You tried to take me-But I knew all along
You can take me,For a ride
But I'm not a fool out
So you better run and hide

0
0
Svar på denne tråd

Paint...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 10:07

Hejsa...

Her få i da et par links til de 4 først løb Bob har været med i.. Til det sidste var det desvære så dårligt vejr at vi ikke kunne filme det.

Semi finalen Americandays 2 juli Jägersro (record tid på 17 sek på 300m)

www.youtube.com/watch?v=tiKjX-grdCk

Finalen Americandays 4 juli Jägersro

www.youtube.com/ watch?v=ykJp1S2dCKQ&feature=related

Göteborg galopp 19 september, 402 m på græs.

www.youtube.com/ watch?v=8RpyAOPfpKk&feature=related

Täby Stockholm 10 oktober, 402m.

www.youtube.com/watch?v=ey0ABTN1Cuo

Jeg kan anbefale lyd på klippene, det er Bobs træner der råber som en gal..

Vi har faktisk snakket om det kunne være sjovt at se hvordan han ville klare sig mod en fuldblod. Han har vist et højre speedindeks på 300m, fra stående start, i forhold til mange fuldblod der normalt gå på Jägersro.

Der er planlagt 4-5 quarter løb på Jägersro i 2011, vi kender desvære ikke datoerne endnu.

Her er et link til hans side på FB.

www.facebook.com/pages/Charlies- White-Iron/113507225364676

Sari

Charlies White Iron APHA

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider