Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

chip og reg. nr igen(hjælp)
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 17:33

Hej.

Min ven har for nyelig købt sig en vallak der hedder Keiser.

den blev solgt som en blandingshest.

idag da dyrlægen var her for at vacc. ham, tjekkede hans chip nr. som var 208210001131206 og så søgte jeg på dette nr og fandt ud at hesten er reg. hos Dansk Travsports Centralforbund.

og dens reg. nr. er 208331200200171.

og nu vil vi jo gerne vide noget mere om hesten. men inde på trav.dk kan jeg ikke søge på dette reg. nr???

kan i hjælpe os

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

0
0
Svar på denne tråd

Chip og reg.nr.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 23:32

Din vens hest må være Kraser Fønix - den er i hvert fald mærket med en chip, der har det nummer, du skriver.

Det lange registreringsnummer er ikke helt det samme, men jeg tror måske bare, du har tastet et enkelt tal forkert - iflg. trav.dk er hans lange reg.nr. 208334200200171.

Hans korte registreringsnummer, som du kan slå op på siden, er 0C0171.

Det lange registreringsnummer indeholder "koden" til, hvordan du finder hesten på trav.dk, hvor du kun kan søge med det korte nummer - men det er lidt kompliceret.

Jeg skal prøve at forklare det:

det er de sidste 9 cifre i det lange nummer, der er interessante, idet de indeholder hestens fødselsår og 5-cifrede registreringsnummer.

I tilfældet med din vens hest er det 200200171 - hesten er altså født i 2002, og indregistreret som nr. 00171.

Så skal man vide, hvordan man omsætter det til det korte 6-cifrede nummer, som man kan søge på inde på trav.dk:

Det 6-cifrede nummer indeholder 2 karakterer, der angiver hestens fødselsår, samt de sidste 4 cifre af det 5-cifrede registreringsnummer.

Heste født i 1998 har f.eks. reg.nr. 98XXXX, og dem født i 1999 har reg.nr. 99XXXX (hvor XXXX er de 4 cifre fra reg.nr.).

I år 2000 ændrer man så lidt på det, og lader registreringsnummeret begynde med et 0 og et bogstav, altså 0AXXXX i år 2000, 0BXXXX i år 2001 o.s.v.

Her er lige en lille "kodeplan", der viser, hvordan det 6-cifrede nummer er opbygget gennem de seneste år:

98XXXX = 1998 = F-årgangen

99XXXX = 1999 = G-årgangen

0AXXXX = 2000 = H-årgangen

0BXXXX = 2001 = I/J-årgangen

0CXXXX = 2002 = K-årgangen (første årgang, der er chippet i stedet for frysemærket)

0DXXXX = 2003 = L-årgangen

0EXXXX = 2004 = M-årgangen

0FXXXX = 2005 = N-årgangen

0GXXXX = 2006 = O-årgangen

0HXXXX = 2007 = P-årgangen

0IXXXX = 2008 = R-årgangen

0JXXXX = 2009 = S-årgangen

Så med disse oplysninger kan vi nu regne det 6-cifrede registreringsnummer på din vens hest ud:

2002 = 0C og så de sidste 4 cifre i det lange registreringsnummer, 0171, altså: 0C0171.

Og så er det bare at taste dette nummer ind i søgefeltet "reg. nr." på trav.dk...

Er der nogen, der hænger på endnu, eller har jeg tabt jer alle sammen..?

Hilsen

Annelise

http://www.123hjemmeside.dk/trav

Senest opdateret 9. august 2010!

0
0
Svar på denne tråd

mange tak :o)
Forfatter: 
Dato:  14-08-2010 20:18

Hej Annelise

mange tak for hjælpen.

nu fandt vi da ud af hvem Keiser er og hvad han har oplevet i sit liv.

sjovt at man fra den ene dag til den anden har en stor oldenborgsblanding med staldkramper(ikke noget problem) der hedder Keiser og næste dag hedder han Krazer fønix og er en tosset kasseret travhest der væltede med sin vogn, derfor problemet med benet, altså ingen staldkrampe alligevel

he he.

men han er en sød hest uanset race og fortid,og dyrlægen casper Degel sagde hans bagben bliver normalt med kiler under

nu er det rart at kende hestens historie.

mange tak for hjælpen endnu en gang.

Mange hilsner Ginnie.

Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider