Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Mine køreheste:)
Forfatter: 
Dato:  10-05-2010 16:40

Vi har en toårs irish cob, som er blevet tilkørt her den sidste måned. Han går for en let sulky, og det har været fuldstændig problemfrit at tilkøre ham.

Vi har ikke selv gjort det, men har haft en erfaren kusk til at gøre det.

Nu er vores 3 heste kommet hjem på døgngræs. Og i går kørte vi selv med irish cobén. Det gik rigtigt fint, indtil det ene hjul punkterede:) Så vi trak hjem.

Da vi så stod på folden, sagde min mand, at vi da lige kunne prøve at se, om vores fjordhest måske var tilkørt. Vi har haft hende i 2 år, men kun som ridehest.

Så hun fik sele på, uden problemer, men hun er jo også vant til at blive sadlet op. Og så blev hun kørt en tur op og ned af vejen i lange liner. Ingen problemer der.

Min mand spændte et dæk efter hende, som hun pænt trak med - uden at tage notits af larmen bag hende.

Til sidst kom hun for sulkyen, mens min mand gik ved siden af. Den var jo punkteret, så ikke noget med at sidde i den.

Også den trak hun fint.

I dag prøvede vi så med hjælp fra vores erfarne kusk, at sætte hende for vores 4 hjulede vogn. Hun gik nok så nydeligt og var dygtig til at reagere for stemmen. Som vores kusk sagde: "hun sætter ikke et ben forkert".

Så ingen tvivl om, at det havde hun prøvet før. Hvor er det sjovt, når man opdager nye færdigheder ved sin hest!

en fjordhest er en dejlig hest....og en islænder også!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor kedeligt...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 13:31

at ikke én af de 75 som har læst indlægget har kommenteret:(

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, jeg vil da...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 17:16

gerne komme med en kommentar. Det må være en dejlig fornemmelse at opdage at ens hest allerede er kørt til Har du ikke et billede med cob'sen for vogn?

Hilsen Solveig

med traveren

Emile

The loveliest horse ever born

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 17:53

Jo, det har jeg. Jeg vil prøve at lægge nogle ind. Tak for din respons. Det var dejligt:)

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Og her er
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 17:55

cob´sen:

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Hvor morsomt
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 15:50

Hej

Jeg ved egentlig ikke hvad der fangede min interesse... Ggg

Måske er det fordi jeg bare sidder og ser lidt efter andres erfaringer osv, da vi selv er ved at få kørt min mini Frede til.(153cm)

Vi mangler bare at få noget spændt efter ham... hvad slags dæk bruger i??

Hvor er det fantastisk at opdage nye ting ved ens hest!! :)

Og hvor er det nogle gode billeder!!

Hvad hedder jeres fjordhest??

Mvh

Jeannett

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 17:09

Vores fjordhest hedder Lotus og kommer fra Sjælland et sted. Hun er nu 9 år og vi har haft hende i 2 år. En rigtig dejlig hest!

Vi brugte et helt almindeligt gammelt bildæk med fælg på. Det kunne rigtigt larme ude på asfalten, men det tog hun overhovedet ingen notits af.

Hvem kører din miniFrede til?

0
0
Svar på denne tråd

min minifrede
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 19:49

Hej igen

Vi køre selv vores Rex til. :)

Kommer Lotus fra stutteri mosegården??

Jeg mener nemlig at de har lavet en Lotus, men det kan også være at jeg forveksler navnet med en anden hoppe de har der hedder Lupin...

Jeg kender nemlig dem der har stutteri mosegården, faktisk kommer min derfra, selvom han er Frederiksborger, han var nemlig lavet til min veninde, hvis forældre har mosegården, men hun havde to fjordheste i forvejen og på en eller anden måde fik hun gjort hendes forældre varme på fjordhesten, og de avler nu Fjordheste og har selv avlet et par avlshingste, den ene har de solgt, Mosegårdens Splint den anden, Mosegårdens Kejser, har de selv beholdt og den rider min veninde både dressur og spring på. Han er skide god ;) Hun underviser også på deres fjordheste, og tilrider og hjælper generelt til.

Og jeg ved at de også køre med nogen af deres fjordheste.

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Lotus fjordhest
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 20:24

Jeg ved faktisk ikke, hvor hun oprindelig kommer fra. Hun blev købt hos en hesteformidler, som ikke vidste ret meget om hende. Vi har ingen papirer på hende. Men det kunne da være spændende, om hun kom derfra.

Hvilken sele og hvilken vogn bruger I til tilkørsel?

0
0
Svar på denne tråd

sele og vogn
Forfatter: 
Dato:  15-05-2010 23:20

Vi har ikke fået vognene hjem endnu, men vi har købt en flot flot præsentations sulky i natur træ sammen med en trænings sulky.

i fakseladeplads.

selen ved jeg ikke så meget om, den er vist bare alm. jeg købte den for nogle år siden af min mands kollega og det er en fjordhest der har gået med den.

Jeg regner med at han skal ha en ny flot sele med det hele når vi er blevet gode nok til at vise os frem ;)

-vognene vi har købt har været brugt til..hold nu fast, arabere!!

Manden vi har købt dem af har kørt med arabere til konkurrence, skide flot!!

jeg anede ikke at man kørte med arabere ;)

han hentede faktisk at billede, hvor han kørte med 6-spand, røde arabere :)

Det må jeg godt nok tage hatten af for, der røg alle mine egne fordomme om arabere hehe.

Ej jeg ved at de er meget loyale heste men, som jeg også snakkede med manden om, de er ikke allemands heste, de knytter sig mest til en person og så går de også igennem ild og vand for denne, så meget erfaring har jeg da :)

Men jeg havde da egentlig ikke forestillet mig at køre med dem ;)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 08:32

Jeg har endnu aldrig hørt om araberer som køreheste.

Jeg har selv engang haft en araber. Men tanken om at spænde de varme heste for vogn, ligger mig meget fjernt. Det er sørme flot, at han kunne køre med dem, og så endda med et 6 spand. Respekt!

Kunne du ikke lægge et par billeder ind af din Rex under tilkørsel?

0
0
Svar på denne tråd

kørsel med arabere...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 09:28

Hej..

Jeg har med stor interesse læst jeres indlæg...rigtig spændende...

Jeg har selv to araberhingste på 3 år som jeg og min kæreste kører med. Vi fik dem kørt til sidste år som 2 års. Efter vi havde fået dem hjem fra tilkørsel, købte jeg en marathonvogn som vi kører dem med.

Vi kører dem både på landevej og i terrænet. Det går faktisk rigtig godt. Det er selvfølgelig et par livlige heste men med trænnig og faste rutiner går det fint.

Jeg har altid haft araberheste. Har været med i arabergaloppen med min gamle hingst i 6 år.

Araberne har altid haft et stort plads i mit hjerte...

Stort knus fra mig

helt vild med araberheste....

0
0
Svar på denne tråd

billeder...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 09:57

jeg er ikke så teknisk må jeg indrømme så jeg aner ikke hvordan jeg ligger billeder ind :S

men jeg vil meget gerne når jeg finder ud af hvordan :)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Arabere
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 10:08

Hej valle 1

Hvor er det sjovt at i køre med arabere!

super flot!! :)

Hvis bare man har kendskab og kærlighed til racen, så kan alt jo lade sig gøre! :)

Jeg høre også tit at Frederiksborgeren er en ilter hest, hvilket jeg overhovedet ikke kan se, min lille Rex er sindsygt social og et rigtigt hyggedyr ;)

og han elsker at arbejde!

Jeg er faktisk også lidt lun på den dumme, dovne, kedelige Fjordhest, da jeg har redet meget på Fjordheste og min erfaring er en helt anden.

Jeg holder meget af Fjorheste og de har en stor plads i mit hjerte, men jeg har simpelthen tabt mit hjerte til Freden ;)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Hold op
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 10:27

hvor spændende at du kører med arabere! Sæt lige et billede ind....det må vi da se.

Lige over teksten, der hvor man kan ændre skrifttype og lign, er der et ikon, der forestille en rulle film.

Hvis du trykker på det, kan du lægge billeder ind fra din pc

0
0
Svar på denne tråd

kørsel med arabere...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 12:44

Billede

0
0
Svar på denne tråd

kørsel med arabere...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 12:53

Hej...

Ja så fik jeg lige lagt et billede på siden...jeg er ikke lige så ferm til alt det her med pc`ere...

Her er et billede af drengene foran vogn. Det er min svigerfar som sidder ved siden af. Min kæreste har taget billedet, det er fra sidste forår.

Vi skal til at taget flere af dem, når det bliver sommer igen.

Drengene hedder Kashmir og Pikant og er begge ox arabere.

med venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

arabere
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 15:56

Nej hvor er de fine dine drenge!! :)

jeg vil også lige forsøge at prøve at lægge billeder ind, jeg er lige ved at sende dagens billeder til vores mail så kan jeg tage dem derfra :)

hvis jeg kan finde ud af det ;)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

foe første gang
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 16:38

Billede

Billede

Her er billeder fra første tur, idag søndag 16/5-2010

Det gik helt fantastisk, han var så dygtig

Men jeg må indrømme at det var godt at ham kusken der skulle hjælpe os og som lagde vogn til, sendte mor her ud og gå en tur for jeg var da ret nervøs. men det havde jeg nu ikke behøvet ;)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

kørsel...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 18:01

Nej hvor ser det også godt ud med din flotte foran en vogn...

0
0
Svar på denne tråd

Racer rex
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 18:37

Ih tak skal du ha :)

Jeg glæder mig til at vi kommer rigtigt igang og han får vendet sig til det hele, han synes nemlig stadig at der er nogle ting der er lidt "farlige" Ggg

-så som soldater med flag stikkende op ad tasken :D

Men alt i alt tager han det hele meget pænt!

vi har også gået lange ture ved siden af togbanen og det siger han ikke noget til, jo den ene gang da det kom bagfra, men der travede han bare lidt og så lidt forvirret ud, med rette, for det var jo lige kørt den ene vej jo ;) Og vi gik LIGE ved siden af toget i samme plan som det. Men der gik jeg også da han var helt lille og lige var blevet vendet fra og det var han god til. Han har i det hele taget været en rigtig god hest altid, jeg har også selv redet ham til, uden de mindste problemer! og da han var 4 år red han rundt med en af mine små elever, som på det tidspunkt kun var 5 år og lille af sin alder og hun både travede og galopperede.

Han er dog blevet noget friskere i løbet af årende ;)

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Mosegårdens Rex
Forfatter: 
Dato:  31-05-2010 20:59

hvoer ser han godt ud den lille fejlfarvede Rex fra Mosegården

Stine

Fjordheste sælges:

Ulsblak 3-års vallak

2-årig gul hoppe

2-årig rød hoppe begge efter efter I kl hoppe og Mosegårdens Kejser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider