Hej alle erfarne mennesker indenfor kørsel med vogn..
Jeg har en frieser hoppe, som jeg har tænkt på en dag skal lærer at køre for vogn.
Først vil jeg høre jer. Sybel er en 5 årig hoppe, som er en vågen og til tider nervøs hest.. Derudover er hun nysgerrig og vil rigtig gerne gøre sine mennesker glade.
Men som sagt, hun kigger meget på de forskellige "farlige" ting. Når hun bliver bange/forskrækket, er det ikke store spjæt og hop, men oprejst hoved, opmærksomme øre og en masse brusten. Til tider kan hun spænde meget op og tippe lidt på stædet..
Så, mit første spørgsmål er, vil det overhovedet nogensinde kunne lade sig gøre med sådan en hest? Det skal siges, at hun ikke siger så meget til trafikken, pånær når der kommer store lastbile med fart på.
Det næste spørgsmål er så.. Nu går jeg meget op i, at alt dette skal gøre på den helt rigtige måde.. jeg ved hvor galt det kan gå hvis man ikke er klar over hvad man har med at gøre.. Og da jeg ALDRIG har kørt vogn eller lign. vil have profesionel hjælp til dette.. Derfor er spørgsmålet: kender i en god træner til dette? evt. hvor man sender hesten i træning, eller der bliver trænet hjemme? jeg bor i tune, og derfor ville det være smart at det ikke er alt for langt væk..
Glæder mig til at høre fra jer.
mvh. Amanda