Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Ønsker min hest tilkørt - Hjælp.!
Forfatter: 
Dato:  02-05-2010 16:34

Hej alle erfarne mennesker indenfor kørsel med vogn..

Jeg har en frieser hoppe, som jeg har tænkt på en dag skal lærer at køre for vogn.

Først vil jeg høre jer. Sybel er en 5 årig hoppe, som er en vågen og til tider nervøs hest.. Derudover er hun nysgerrig og vil rigtig gerne gøre sine mennesker glade.

Men som sagt, hun kigger meget på de forskellige "farlige" ting. Når hun bliver bange/forskrækket, er det ikke store spjæt og hop, men oprejst hoved, opmærksomme øre og en masse brusten. Til tider kan hun spænde meget op og tippe lidt på stædet..

Så, mit første spørgsmål er, vil det overhovedet nogensinde kunne lade sig gøre med sådan en hest? Det skal siges, at hun ikke siger så meget til trafikken, pånær når der kommer store lastbile med fart på.

Det næste spørgsmål er så.. Nu går jeg meget op i, at alt dette skal gøre på den helt rigtige måde.. jeg ved hvor galt det kan gå hvis man ikke er klar over hvad man har med at gøre.. Og da jeg ALDRIG har kørt vogn eller lign. vil have profesionel hjælp til dette.. Derfor er spørgsmålet: kender i en god træner til dette? evt. hvor man sender hesten i træning, eller der bliver trænet hjemme? jeg bor i tune, og derfor ville det være smart at det ikke er alt for langt væk..

Glæder mig til at høre fra jer.

mvh. Amanda

0
0
Svar på denne tråd

De fleste heste....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 09:35

.... kan tilkøres - men hvis din hest er "vågen" eller nervøst anlagt, så er det ikke sikkert, at det er en hest for dig at køre med.

Det er med kørsel som med ridning: vågne/varme og følsomme heste kræver rutinerede mennesker, mens mere koldblodige/godmodige heste bedre kan håndteres af begyndere/uerfarne.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Hov - glemte at skrive....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 09:49

Jeg er ikke god til sjællandsk geografi, så jeg ved ikke, hvem der bor i nærheden af Tune :)

- men jeg vil foreslå dig at kontakte en eller flere af de små sjællandske foreninger: www.koereforbund.dk/ dkf_selskab_andre.html

Det kan også være, at Kurt Klindt kan hjælpe dig. Jeg ved ikke, om han stadig tilkører heste for andre, men ellers ved han sikkert, hvem der gør: www.klindt.net

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

njkvnskljdnvskljndv
Forfatter: 
Dato:  03-05-2010 20:05

Hej Sif.

Tak for dit svar.. Jeg vil kigge nærmere på de links du har sendt mig. :)

Mange hilsener Amanda

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider