Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Fed oplevelse på Billund travbane :D
Forfatter: 
Dato:  12-04-2010 16:26

Der har jeg været hele dagen i dag Eller det vil sige - mellem kl. 08.30 til 13.00

Det var satme for vildt, Er meget imponeret over hvordan Travhestene blev behandlet. Og hvordan de vedligeholdt deres bane. Det var flot

Jeg var en tur i stalden også og snakkede med en af trænerne. Meget Proff

Super Fedt også at se hvordan de behandlede de yngre heste og at de virkelig varmede op i god tid og harmonie med hesten, undrede mig dog lidt over at en af de små babyheste skulle galoppere rundt?

NOgle der kan foreklarer mig hvorfor?

Hvis du taler til dyr vil de tale til dig og I vil lære hinanden at kende.
Hvis du ikke taler til dem, kommer du ikke til at kende dem, og det du ikke kender frygter du.
Hvad du frygter ødelægger du.

0
0
Svar på denne tråd

Plag i galop
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 10:00

Dejligt at høre, at du har haft en god oplevelse på travbanen.

Jeg kan kun opfordre til, at andre, der gerne vil vide mere om travets verden, tager imod de invitationer, vi travfolk gennem tiden har givet jer, til at komme og kigge indenfor.

Vi viser meget gerne vores dejlige heste frem, og forklarer om træning m.v.

Med hensyn til den plag, som du har set galopere rundt, så tror jeg ikke, det var fordi den SKULLE - normalt vil vi jo helst have vores heste til at trave!

Men jeg kunne forestille mig, at det er en unghest, som måske lige er kørt til.

Når man motionerer dem det første stykke tid, så er det vigtigste, at de bliver fortrolige med at have vognen bag sig, kuskens kommandoer via linerne, og at løbe ved siden af andre heste.

Om det så er i trav eller galop er mere ligegyldigt - travet skal nok komme af sig selv før eller senere.

Sådan nogle små heste er jo bløde i munden, og er ikke så vant til, at der bliver trukket lidt i linerne, så derfor gør man ikke så meget for at tage hesten op, hvis den skulle galopere eller løbe i pasgang.

Så mit gæt er, at "babyhesten" har fået lov til at galopere rundt, fordi den selv ville!

Bare af ren nysgerrighed: hvilken træner i Billund var du på besøg hos?

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

indtrykket var positivt :D
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 11:06

Man hører mange rygter om at trav og galophestene bliver holdt for lud og koldt vand. Det var absolut ikke tilfældet her :D Kunne ske man skulle tag ud og overværer et rigtigt travløb? :)

Det tænkte jeg også. De sagde også i stalden at 1 års plagene mest skulle lege og hygge sig.

Det var vist nok PETER J. HANSEN og hans medarbejdere. :)

Hvis du ikke taler til dem, kommer du ikke til at kende dem, og det du ikke kender frygter du.

0
0
Svar på denne tråd

Travløb
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 14:44

Du skal da BESTEMT tage ud og opleve en rigtig væddeløbsdag!

Den 21. april er der HESTIVAL på Billund Trav - der er en masse aktiviteter, ud over løbene om aftenen.

Du kan læse mere her.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Ja det læste jeg godt
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 18:37

derude. ;D Må lige se hvordan min kalender er den dag :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 22:57

Årh hvor dejligt et indlæg!

Jeg har helt samme opfattelse af det med plagen der galopperede som Annelise - man ser tit de små rende og små-galoppere istedet for at trave.

Jeg synes da også, at du skulle komme forbi en løbsdag, og se når der rigtigt er liv og glade dage

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

indvitation
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 22:38

Hvor ser man hvornår man må komme og se staldene og høre om træning?Det har jeg altid ønsket mig siden jeg fik min første travhest i konfirmationsgave

MVH NajaM

A bad day of RIDING- beats a good day at work!

0
0
Svar på denne tråd

naja (malte)
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 10:31

Der er ikke nogen bestemte tidspunkter, men kan komme i staldene.

Det er bare at lave en aftale med fx. en herinde fra, eller en travtræner fra den nærmeste bane, om at komme og kigge på, når det en dag passer ind i kalenderen.

Jeg kan se på din præsentation, at du bor ved Kolding.

Så er Billund din nærmeste travbane - måske trådstarter (vazari) kan give dig et fif til, hvordan man kommer med på travbanen en dag?

Eller du kan selv prøve at ringe til eksempelvis Peter J Hansen, og høre, om du må komme og kigge - han er vældig flink.

Her er en liste over de trænere, der er tilknyttet Billund Trav.

God fornøjelse!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider