Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Jeg søger
Forfatter: 
Dato:  05-12-2009 21:54

oplysninger om nogle heste som jeg passede den gang jeg arbejde for axel jacobsen.

dengang passede jeg en amerikaner der hed Shergrove Kosmos. Han manglede det ene øje, men en rigtigt sød hest at arbejde med. Jeg ved at han sluttede sin karriere på bornholm. er der nogle der ved hvad der er sket med ham efterfølgende.

Herud over passede jeg nogle heste der hed Pax lunde,Pax vategård, Pan s, pagageno, running shadow samt pretty løjbjerg.

Kender du nogle af disse heste, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der er sket med dem og hvordan deres evt karriere er endt.

Da jeg stoppede hos axel var det for at tage et år til Swedam Stable hos Per Eriksson i USA og jeg tabt kontakten til disse heste, da jeg i mange år efter jeg kom hjem ikke havde kontakt med travsporten her i DK

0
0
Svar på denne tråd

Shergrove Kosmos
Forfatter: 
Dato:  06-12-2009 21:35

Han nåede at blive far til nogle enkelte afkom på Bornholm, men han er død nu. Iflg. www.trav.dk er han meldt død i 2000.

Papageno blev solgt, så vidt jeg husker til Tyskland.

Pretty Løjbjerg og Running Shadow har begge været følhopper, doguden at lave den helt store stjerne.

Running Shadow er meldt død i 2006, mens Pretty Løjbjerg er "still going strong", og har føl i år v. Self Possesion.

Men prøv selv at slå dem alle sammen op på www.trav.dk - der kan du se, hvordan deres karrierer er gået hver især.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 08:01

Info. Jeg fandt endelig ud af hvordan man søgte på hestene. Det er lidt sjovt at se hvordan det et gået hestene gennem årene.

0
0
Svar på denne tråd

Shergrove Kosmos
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 08:45

Dejlige Shergrove

Min første starthest hos Axel. Hold da op hvor var jeg glad for ham...

Ved desværre ikke mere end du kan læse på www.trav.dk , men fulgte med i hans karriere på Bornholm dengang.

Og ville så gerne have haft et af hans afkom.

Ikke så meget nyt om nogle af dem du spørger om.

Der kom bare lidt minder

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også mang gode minder med ham
Forfatter: 
Dato:  08-12-2009 12:00

Jeg kan kun give dig ret. Shergrove var en rigtigt dejlig hest.

Hvornår blev han din starts hest? Har prøvet at komme ind på din hjemme side, men den er lukket ned. Har du en anden? Kunne godt tænke mig at se hvem du er. Måske har vi mødtes inde hos Axel.

Honylady: Jeg har også prøvet din hjemme side, men den kan jeg heller ikke komme ind på

0
0
Svar på denne tråd

Shergrove Kosmos
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 12:28

Ja, TDC har valgt at slukke og lukke der hvor vi havde vores hjemmeside. Og så har vi ikke fået lavet en ny...

Det må ha været i starten af 90-erne jeg begyndte at komme hos Axel. Mon ikke han var "ledig" fordi du lige var taget afsted?? Syntes at det var forklaringen.

Jeg kom kun til starterne og om lørdagen, så det var lidt luksus at have ham Og hvilken luksus...

Jeg er ret sikker på at vi har hilst på hinanden for maaaange år siden hos AJ. Måske du var hjemme på besøg??

Følger du med i travsporten i dag?

Vi har (min mand og jeg) bl.a. Hakkinen. Han er da lidt kendt (eller berygtet...)

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

shergrove
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 12:55

Det lyder sandsynling at du har overtaget ham efter mig. Jeg havde ham som startshest inden jeg rejste.

Jeg rejste i dec 1991 efter 1 ½ år hos Axel, hvor jeg var på Langesø stutteri sammen med per jacobsen og susanne just, så jeg kendet ikke så mange af dem der kom og hjalp i stalden inde på lunden.

Jeg mener at shergrove gik en del løb mens jeg havde ham, men det var først i det efterår jeg rejste at han for alvor begyndte at vinde løb. Så ja det var en super go starts hest du overtog .

Jeg kom hjem i 1993 og var efterfølgende et par gange på besøg i stalden på lunden det år. Så vi kan sagtens have mødtes der inde. Året efter jeg kom jeg fik jeg en kærste og nogle år sener blev jeg gift med en der ikke havde den store interesse for heste, så min kontakt til travsproten og Axel er helt væk idag. Desværre.

Min interesse for travsporten er genopstået det seneste års tid, da jeg endelig har fundet en mand der er lige så glad for heste som mig selv og vi skal til sælge vores huse, så vi kan få det lille landste som vi så gerne vil have. Lykkes det for os, så tror jeg at jeg vil købe mig en lille travhest, så jeg kan komme ind på lunden igen.

Jeg har læst lidt om dig og Hakkinen, her på hestenettet, men ellers kender jeg ikke så meget til jer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider