Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

vægte til optræning
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 08:53

Hej Travfolk

Jeg leder efter nogle specielle gamascher, hvor man kan lægge forskellige gram ind i, alt efter, hvor den er i træningen. Min unghest ( ridehest), skal trænes med først 200 gram, så 400-600 og 800 gram, for at få trænet hans skæve kryds op. Dyrlægen sagde jeg kunne finde dem på travdiscount.dk, men altså jeg synes ikke lige de springer mig i øjnene! Jeg har nogle steder fundet henholdsvis en vægt klokke og nogle gamascher, men de har alle faste vægte på halvt kg. Det er jo for meget at starte med og samtidigt skulle jeg gerne kunne skifte vægten ud med større eller mindre...hvis I forstår

Dyrlægen sagde at man brugte vægtene i travsporten bl.a....??

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 11:52

Virkelig slet ingen der kender til de vægte??

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

rerwerwer
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 13:52

Travdiscount har ikke den mest overskuelige side, men du kan da prøve at ringe til dem, de er ret søde at tale med.

Travdiscount Kinnerupvej 5
9310 Vodskov
Tlf: +45 98286244

Mange hilsner Fru Bach

Stald-Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Charlotte
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 19:44

Jeg var jo hos samme dyrlæge som dig ;) Og da jeg heller ikke kunne hitte de omtalte gamascher, fik jeg "lov" til at bruge disse:

www.toolworld.dk/ store.php?ctrl=1407&pn...&pointer=0

Startede med at have én på, som jeg i en uge red med hver anden dag. Så tilføjede jeg den anden hver anden/tredie dage, og efter 14 dage-3 uger red jeg med begge, dvs. endte på 1 kg.

Min kunne man ikke mærke, hun havde fået den øgede vægt på, så måske din også kan få "tilladelse" tli at bruge de samme som jeg gjorde?

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:26

Hej Marianne:o)

Tak for linket, ja de er jo billige derinde- øv at der ryger så meget porto på, fra 39 kr op til 104 kr. Men altså, stadig billigt trods alt

Jeg har talt med dyrlægen til morgen, og han ville jo helst, hvis det kunne blive de 200 g til start, ellers skulle jeg skridte i længere tid end de 14 dage, før jeg startede op på trav... og jeg tvivler sgu en del på, at mit store dyr har tålmodighed til mere Sidst endte jeg jo på hospitalet, efter 14 dage i skridt, så lysten til at starte op igen nu, er sgu minimal, øv øv..

Jeg måtte kun gå op på 600 g, og måske allernådigst 800 g. Da jeg nævnte at jeg kendte en som havde redet med et kg. sagde han, at det lød af lige lovligt meget! Tænkte at det sgu var lidt underligt, han må jo have glemt det I havde aftalt dengang! Nå, men jeg tror jeg bestiller dem fra denne side her, så må jeg hælde noget af indholdet ud, som vi talte om

Tak for hjælpen Marianne!

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:29

Fru bach.. jeg ringede faktisk netop her til morgen til travdiscount, men de kendte intet til det jeg søgte. En mand derinde fra, mente dog godt hvad jeg talte om, så jeg fik nummeret på en... men denne havde kun kendskab til vægte man satte på for knæene, og det dutter jo ikke.

Men søde var de ja

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Islænderne ....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 09:45

... bruger ind imellem vægtklokker. Jeg ved ikke, om de vil kunne opfylde dit behov - men for at få deciderede vægtgamacher tror jeg at du skal udenlands.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Hmm - lyder
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 10:14

da sært, at han synes 1 kg er for meget?!?!? Hans langtidshukommelse driller måske lidt, eller også har han bare sagt ja uden at tænke nærmere over det?!?!? Anyway! Virkede i hvert fald på min - hun er fin lige efter vægttræningen. Men kan jo selvfølgelig være fordi din også har haft noget andet oven i hatten - forvridningen - at du skal starte så forsigtigt op, plus din ikke har været redet. Min var jo redet i knapt 1 år før hun kom i behandling.

Jep - de er meget billige. Måske du kan finde samme type andre steder, hvor portoen ikke er lige så styg?

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 09:19

Ja det var lidt pudsigt, det studsede jeg også over Nå, men hovedsagen er jo at din er super flyvende

Jeg tror jeg køber dem fra dit link Marianne og så må jeg indtil han når denne vægt på halvt kilo, være kreativ! Måske et 200 grams overgangsdækken !!

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider