Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

Spørgsmål om kørsel med Shetter.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 17:21

Hejsa..

Jeg overvejer at købe en shetter og bruge den til hyggekørsel i skoven.

Er der nogle herinde der ved hvor meget sådan en lille en kan trække. Kan den trække vogn med 1-2 voksne personer uden at det er en belastning for den ?

På forhånd tak

Alle går vi rundt og leder som besatte, nogle finder noget og andre sig selv. Alle mister noget som ingen kan ersatte. Alle går vi rundt og slår tiden ihjel.

0
0
Svar på denne tråd

hvor meget
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 14:10

Shettere blev brugt til trækdyr i minerne de kan trække utrolig meget så det kan den godt hvis vognen og selen passe rigtigt

Med venlig Hilsen
Tina
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  20-07-2009 00:16

Hej Tina

Mange tak for dit svar

Alle går vi rundt og leder som besatte, nogle finder noget og andre sig selv. Alle mister noget som ingen kan ersatte. Alle går vi rundt og slår tiden ihjel.

0
0
Svar på denne tråd

vilken vogn til shetter
Forfatter: 
Dato:  29-07-2009 21:21

jeg har en 2års shetlands pony og jeg overvejer at begynne med lidt køre træning, og når tiden kommer skal jeg jo have en vogn, men hvad skal jeg købe jeg vil ikke have en sulky, men en lille vogn til max 2 personer som kan køre på vej og i skoven

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Shetter + vogn
Forfatter: 
Dato:  30-07-2009 09:33

Jeg har en shetter på 85 cm - og jeg havde først købt en 4 hjulet vogn men den var alt for "bøvet" at komme rundt med så jeg solgte den og købte en sulky i stedet.

Det er det bedste køb jeg har gjort - nu kan jeg køre alle vegne og vende på en tallerken....

Der er plads til 2 voksne på sulkyen og det kan han sagtens trække.

Sulkyen er super godt afbalanceret så han slet ikke bærer noget men skal kun trække.

Hvis du er interesseret i at høre hvor jeg har købt vogn og sele osv. så skriv en PB til mig....

/Lisbet

Søger en som vil hjælpe mig med tilridningen af min unghest på 3½ år. Han er ½DV og ½OX - 164 cm - rød med hvid stjerneblis og 4 hvide sokker. Han er ryttervant.

0
0
Svar på denne tråd

super pony
Forfatter: 
Dato:  02-08-2009 14:59

Hej jeg har selv en vidunderlig shette på 101cm og han har ingen problemer med at trække min vogn med mig selv og en anden voksen, han er i god form og bliver kørt hver dag, og køre med lethed 21-30 km og han elsker det, han er den første der står ved ledet når han høre at hans seletøj bliver båret ind i stalden.

jeg tror det vigtigste er at man vælger, en god sele til de små shetlænder da de jo ikke har verdens største bringe, selv køre jeg med en fransk komte fra net op den er virkelig god og prisen var helt fornuftig. .

ang pony, nu jeg ved jo ikke hvad du overvejer at købe, men tænkt dig godt om for de små ponyer er billige og du får altså så meget mere ved at give de sidste 1000kr også købe en "ægte" shette med papir, der kan du være med til en masse udstiliger, sjove køre dage med undervisning osv . i foreningen for shetlandsponyer.

skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål.. for livet er bare at køre shetlænder:)

kh kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider